Geld & Recht alle pijlers

Ben ik opgelicht door de kapper of niet?

07-01-2019 13:59 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2019 20:02
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is één van de redenen waarom ik niet graag naar de kapper ga, afgezien van het koetjes en kalfjes geleuter :-(

Ze proberen je altijd wat aan te smeren. ' zal ik een olietje door je haar doen?' maar niet erbij vertellen dat dat 10 euro kost voor 2 druppels. Voor dat geld kan ik het hele flesje kopen! >:-(
Alle reacties Link kopieren
Nee, je bent niet opgelicht. Drogen is een andere dienst dan föhnen, maar de kapper mag er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen dat wel weet. Dat had ze dus wel even mogen vermelden. Ik vind sowieso een prijsopgave vooraf wel erg klantvriendelijk, maar dat doen ze niet op veel plaatsen.
Een les voor de volgende keer : drogen is gewoon droogblazen met de föhn, föhnen is met borstels in model föhnen en kost altijd extra. Bij twijfel vooraf vragen.

Maar dat neemt niet weg dat de kapper het ook even had moeten zeggen. Niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 16 euro voor knippen wel weinig. Dus dan moeten ze de inkomsten ergens anders uit halen. Vijftig euro voor wassen, haarmasker (want ws is dat een standaard combi prijs) knippen en model föhnen vind ik dan weer net aan de dure kant, maar ook weer niet extreem. Bij de kapper kost alles extra, dus schuim erin of föhnen is allemaal extra. Wil je het goedkoop houden dan moet je zeggen dat je het thuis al heb gewassen en alleen geknipt wil worden en verder overal nee op zeggen.
Maar met dit verhaal zou ik de volgende keer gewoon ergens anders heen gaan!
Ik zou een slechte review schrijven en hier nooit meer terugkomen.
Dit is een wijze les die je op alle vlakken kunt toepassen. Als er ergens in wat voor dienstensector dan ook iets wordt “aangeboden”, dan wordt het altijd verkocht.

Bij Starbucks vragen ze bijvoorbeeld heel gezellig tussen neus en lippen door: “Wilt u misschien de nieuwe Ethiopische blend proberen?”. Je denkt, welja, waarom ook niet? En pats, die blijkt 50 cent duurder te zijn.

Dus bij alles van mandje brood tot haarmasker vraag ik altijd meteen wat het kost. Voor niets gaat de zon op.

Overigens is de prijs een hele gangbare prijs voor wassen-knippen-föhnen in mijn ervaring, maar het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf naar wat voor kapper je gaat. Bij de kappers waar ik naartoe ga is altijd alles inbegrepen. Ze laten je niet ongeföhnd of thuis gewassen gaan.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 15:10
7.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Och zo’n soort kapsalon.
Waarbij je op je hoede moet zijn dat er niet nonchelant met vlotte babbel je van alles wordt aangesmeerd en je bij elke vraag zelf moet navragen of daar extra kosten aan vast zitten.
Lekker relaxed, not. Een zeer irritante verkooptechniek waar ik ook niet van gediend zou zijn en ze er ook zeker op aangesproken zou hebben.
Ik vind deze werkwijze erg klantonvriendelijk. Ik wil niet met mij hoofd hangend in de wasbak ff tussen neus en lippen gevraagd worden, zal ik er een maskertje in doen? Want je haar is zooooo droog.
Mijn Kapsalon zou het niet zijn.
Als mijn kapster mijn haar droog vindt doet ze er zelf een extra verzorging in, en stap ik de deur uit zonder extra kosten.
Er wordt mij ook nooit gevraagd, zal ik het drogen of föhnen ? Mijn haar wordt na het knippen gewoon netjes in model geföhnd, zonder extra kosten.
Oplichting is misschien een groot woord, maar ze hebben je zeker van alles aangesmeerd zonder vooraf duidelijk en transparant over de kosten te zijn.
Alle reacties Link kopieren
oo ja dat herken ik zo erg... ik heb dit ook weleens meegemaakt met een super populaire Instagram kapper uit Almere. Vreselijk behandeld en mijn haar was verpest.. maar het ergste was eigenlijk het gevoel wat ik eraan overhield.. een soort beschaamd gevoel alsof ik opgelicht was/ mij dom voelde. Terwijl ik normaal gesproken toch goed voor mezelf kan opkomen! Ik vind dat je dit dus wel goed hebt aangepakt door terug te gaan naar de kapper. Helaas kun je er verder niets meer aan doen, behalve accepteren en voortaan weggaan als je gevoel bij binnenkomst niet lekker zit.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Alle reacties Link kopieren
rups13 schreef:
07-01-2019 14:59
Ik vind 16 euro voor knippen wel weinig. Dus dan moeten ze de inkomsten ergens anders uit halen. Vijftig euro voor wassen, haarmasker (want ws is dat een standaard combi prijs) knippen en model föhnen vind ik dan weer net aan de dure kant, maar ook weer niet extreem. Bij de kapper kost alles extra, dus schuim erin of föhnen is allemaal extra. Wil je het goedkoop houden dan moet je zeggen dat je het thuis al heb gewassen en alleen geknipt wil worden en verder overal nee op zeggen.
Maar met dit verhaal zou ik de volgende keer gewoon ergens anders heen gaan!
Dat kost bij mijn kapsalon allemaal niets extra.
Nu is knippen daar niet goedkoop,ik betaal 31 euro.
Maar voor die prijs wordt het gewassen, met een verzorging er in, geknipt en daarna netjes in model geföhnd met alle toeters en bellen, versteviging, lak en alles wat je er maar in wil hebben.
En zo nu en dan doen ze er ook nog extra een masker in , kosteloos.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat fohnen...
coupe knippen kost hier bij vrijwel elke kapsalon 26,95, even met de fohn erover heen 6,50.

knippen en wassen kost 29,95, laat je het knippen, wassen en fohnen kost het 47,95...
wij slapen nooit.
happybaby schreef:
07-01-2019 14:32
Ik vind de prijs voor het fohnen wel buiten proportie. Dom van de kapster/salon, zo hou je geen klanten vast.
Toch zijn dit prijzen die vaak gehanteerd worden, dus het kan er blijkbaar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook wel eens ingetrapt, weliswaar voor een stuk minder geld maar het ging op dezelfde manier.
Tegenwoordig hebben we een thuiskapster en weet ik wat ik kwijt ben.
Alle reacties Link kopieren
Er is een tijd geweest dat je gewoon een vaste prijs betaalde voor wassen, knippen en föhnen, zelfs nog een masker erbij.

Nu worden vaak inderdaad allerlri vreemde prijsconstructies gehanteerd waardoor je je naderhand genaaid kan voelen. In mijn optiek had de kapper dit netjes kunnen vermelden om dit soort misverstanden te voorkomen maar tegen een klant zeggen dat het masker extra kost, het föhnen extra kost etc. is natuurlijk niet handig want de meeste klanten zullen dan misschien weigeren.

Ik heb ook een keer zoiets mee gemaakt maar dan met het stylen met een stijltang, kostte mij dus ook bijna 25 euro extra, er werd per 5 minuten berekend dus deed de kapster er 'zorgvuldig' lang over. Ook ik voelde mij bekocht en ben er wel gewoon weer naar toe gegaan maar weigerde gewoon de stijltang styling.
consuelabananahammok schreef:
07-01-2019 15:13
Dat kost bij mijn kapsalon allemaal niets extra.
Nu is knippen daar niet goedkoop,ik betaal 31 euro.
Maar voor die prijs wordt het gewassen, met een verzorging er in, geknipt en daarna netjes in model geföhnd met alle toeters en bellen, versteviging, lak en alles wat je er maar in wil hebben.
En zo nu en dan doen ze er ook nog extra een masker in , kosteloos.
We weten toch niet wat voor kapper het is. Een mooie kapper in het centrum van den haag kost natuurlijk wel meer dan eentje in een buitenwijk.
Bij kappers van een keten krijg je vaak eerst een gesprekje waarbij alle onderdelen worden benoemd incl prijs. Bij mijn zelfstandige salon is wassen, knippen, drogen een prijs, 25,95. Al het extra wordt expliciet vermeld op de prijslijst. Ik weet niet of ze dat ook nog benoemen want ik neem altijd knippen en drogen.
Ze had wat duidelijker mogen zijn in de communicatie. Dat heeft ze misschien bewust gedaan, maar officieel niet verkeerd. Wel duur, die 26 euro. De meeste kappers die ik ken hanteren 1 prijs voor wassen/knippen/stylen. Je kunt het wassen en stylen niet weg laten. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Alle reacties Link kopieren
ik zou een heel lelijke review achterlaten op (diverse) websites, en nooit meer gaan natuurlijk

maar opgelicht... is wel een groot woord
Lorem Ipsum
Ik wist ook niet dat er verschil is tussen drogen en föhnen. Drogen doet je haar vanzelf wel en zodra er een föhn bij komt vind ik het föhnen. Wat een slinkse methode zeg!

Hier heet het gewoon föhnen en daar betaal ik niets extra's voor.

Ik vind het ook wel erg achterbaks, deze manier van werken. Een slechte review schrijven en niet meer gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu ook wel benieuwd welke salon het is...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
07-01-2019 15:25
ik zou een heel lelijke review achterlaten op (diverse) websites, en nooit meer gaan natuurlijk

maar opgelicht... is wel een groot woord
Ik zou me ook ontzettend bekocht voelem en overal negatieve reviews achterlaten.
Ik vind zéker wel dat je op slinkse wijze bent opgelicht doordat ze bewust niet de prijzen noemen die dingen extra kosten en de prijzen ook nergens hangen. Heb trouwens ook nooit geweten dat er verschil is tussen drogen en föhnen. 26 euro voor föhnen, wie betaalt dat nou, daar kun je todh zelf een föhn van kopen?
Trouwens heel stoer dat je toch bent teruggegaan, en hoe je toen behandeld bent zegt heel veel over het karakter van de persoon en de salon waarin ze staat.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-01-2019 15:17
We weten toch niet wat voor kapper het is. Een mooie kapper in het centrum van den haag kost natuurlijk wel meer dan eentje in een buitenwijk.
Ik heb het over een luxe trendy kapsalon in een centrum.
Het type waar je een luxe thee, of allerlei koffiesoorten of zelfs heel hip tegenwoordig een procceco aangeboden krijgt ( niet dat ik dat drink, maar voor het beeld wat betreft type kapsalon )
Ik was er ook een leek in. Toen de kapster vroeg, zal ik het even föhnen? Zit het gelijk netjes als je hierna door naar je werk gaat. Ik dacht, och wat aardig. doe maar. Koste me weliswaar maar 10 euro maar ik wist niet dat ik er voor moest betalen, die verrassing kwam aan de kassa. Heb er geen plezier van gehad want het waaide buiten dus in no time had ik coupe windhoos. Dus tegenwoordig zeg ik nee op alle extraatjes die mij aangeboden worden.
consuelabananahammok schreef:
07-01-2019 15:40
Ik heb het over een luxe trendy kapsalon in een centrum.
Het type waar je een luxe thee, of allerlei koffiesoorten of zelfs heel hip tegenwoordig een procceco aangeboden krijgt ( niet dat ik dat drink, maar voor het beeld wat betreft type kapsalon )
Nette prijs heb je dan hoor!
Alle reacties Link kopieren
De totaalprijs voor masker, knippen en fohnen vind ik niet zo raar. Maar knippen voor 16,- vind ik supergoedkoop en fohnen voor 26,- dan weer veel te duur.

Mijn eigen kapsalon communiceert netjes wat de prijzen zijn voordat ze iets extra's doen. Maar goed, daar ben ik ook wel eens ontevreden weggegaan, een kapster die 'alleen de puntjes' zou bijknippen knipte er zo 5 cm af (ik heb een redelijk korte boblijn). Mijn haar heeft nog zeker 6 weken nodig gehad om weer een beetje naar mijn zin te zitten. Zij mag dus niet meer aan mijn haar komen...

TO, ik zou sowieso niet meer terug gaan naar deze kapper vanwege de manier van doen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
ik vind het niet duur voor wassen, knippen, fohnen en een masker. maar ze hebben je niet netjes behandeld en maar aangenomen dat jij het wist. dat vind ik raar als jij daar komt als nieuwe klant. ik zou er niet meer gaan.
Don't cry, buy a bag and move on.
In mijn woonplaats zitten diverse Turkse/Marokkaanse kappers. Knippen kost tussen de € 10 en €12,50. Wassen doe ik thuis, het haar wordt met een plantenspuit en gel behandeld vóór het knippen. Koffie in een plastic bekertje, suiker wordt even doorgeroerd.
Zo nodig wordt het nog even droog geföhnd, maar in de zomer doe ik dat zeker niet. Dan stap ik gewoon met nat haar op de fiets en droog m'n haar in de wind.
Er wordt niet aan je kop gezeurd, sterker nog, een conversatie is nauwelijks mogelijk. Heerlijk!

(Jaren geleden ben ik in mijn vorige woonplaats bij een kak-kapper geweest. Keurig hoor, divers advies - in de wind geslagen - en een kopje koffie erbij. Bij het afrekenen : 'u heeft koffie gehad? Ja. Dat is € 2,50....' )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven