Geld & Recht alle pijlers

Auto tikt mijn auto aan en rijdt door

14-01-2019 20:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, geen enorm drama, maar ik ben toch geïrriteerd.
Voor ons huis kun je fileparkeren. Toen ik thuis kwam, zag ik al dat er een auto heel dicht op onze auto stond. Geen probleem, voor was nog wel wat ruimte en de meeste mensen kunnen redelijk parkeren.

Vanuit ons woonkamerraam zag ik dat de betreffende mevrouw uit wilde parkeren (is dat een woord?). Dus ik dacht: eens even kijken of het goed gaat.
Nou, niet dus. De eerste keer achteruit ging nèt aan goed, de tweede keer zag ik onze auto gewoon schudden. Mevrouw deed alsof haar neus bloedde, dus ik gebaarde wat (geen vuisten of middelvingers oid, gewoon hoe je duidelijk maakt dat ze onze auto raakte). Ze keek snel de andere kant op. Om weg te komen, moet je over een parkeerterreintje rijden en keren. Dus ik stapte naar buiten en wilde haar aanspreken. 100% zeker dat ze me zag, maar ze reed gewoon keihard weg.

As ze nou gewoon erkend had dat ze me zag staan of even haar handen omhoog deed om excuses te maken of wat dan ook... Maar nee, ze reed gewoon door. :steam:

Echt niet dat ik haar uit haar auto had gesleurd om een schadeformulier in te vullen of wat dan ook. Een auto is een gebruiksvoorwerp, een krasje of een deukje interesseert mij echt niets.

Ik ben geen mens van enorme principes, maar dit irriteert mij zooooo enorm.

Wat zou jij doen? Ik had weinig zin om als een viswijf achter haar aan te rennen en al blèrende mezelf voor schut te zetten, maar de onverschilligheid...
:mad:
Alle reacties Link kopieren
Heb je een kenteken? Was ze daar bij iemand op bezoek?
Maar ja, het is jou woord tegen het hare.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik had het kenteken genoteerd en doorgegeven. Gebruiksvoorwerp of niet. Iemand die een klein krasje maakt en gewoon netjes dit aangeeft, ga ik geen formulier voor invullen. Maar iemand die zo aso is kan het krijgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Irritant! Helaas kun je er weinig mee. Ik heb zelfs wel eens iemand moeten laten gaan die tegen me aanreed terwijl ik in de auto zat. Ze ontkende het gewoon, hoewel er een zichtbare deuk was. Die zat er al, volgens haar. Tja, dan kun je eigenlijk alleen de politie bellen en hopen dat ze komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had meteen haar kenteken genoteerd en de politie gebeld. Maar ik vind een krasje of deukje dan ook héél vervelend.
apppie schreef:
14-01-2019 20:12
Ik had meteen haar kenteken genoteerd en de politie gebeld. Maar ik vind een krasje of deukje dan ook héél vervelend.
Dit
Oh, ik laat deukjes en krassen wel repareren. Van mij had ze dus wel een formulier moeten invullen. Kennelijk had ze daar geen zin in. Aso.

Zou alsnog melding maken van doorrijden bij de politie en in de gaten houden of je haar binnenkort weer ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar kenteken ook genoteerd. En de datum en tijd. We wonen naast een brede school met veel wekelijkse activiteiten en clubjes, waarschijnlijk staat ze er volgende week weer op dezelfde tijd...

Misschien dat ik haar volgende week te pakken krijg;)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-01-2019 20:10
Ik had het kenteken genoteerd en doorgegeven. Gebruiksvoorwerp of niet. Iemand die een klein krasje maakt en gewoon netjes dit aangeeft, ga ik geen formulier voor invullen. Maar iemand die zo aso is kan het krijgen.
Ja, dat is dus een beetje hoe ik er in sta.

Man vindt het wat overdreven. Die boeit het niet.
Maar die asohouding, dat boeit mij dan weer wel...

Maar met doorgeven, bedoel je dus de politie bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bij alle buren een briefje in de bus wie die groene golf kent die op 14 januari in de middag op bezoek was en dat je de bestuurder graag even wilt spreken omdat je gezien hebt dat hij tegen je auto aan zat.
Al komt er niks uit, zet ze maar voor paal.
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt hier ook weleens voor de deur. Ik zie het dan al aankomen. Een aantal mensen die op bezoek komen bij buren ofzo kunnen gewoon echt niet parkeren. Zie vaak nieuwe deuken in onze nummerplaten.

In onze vorige woonwijk werd onze auto bekrast als we op “iemands plekje” stonden dus ik houd alles als een havik in de gaten.
Als het nu zou gebeuren en ik zie het stap ik er meteen op af.
Alle reacties Link kopieren
Maar had je nou schade door dat tikje?
Doorrijden na een aanrijding is strafbaar, dus ja de politie bellen. Zeker als je zichtbare schade hebt. Check ook of je deuren nog goed sluiten, want als ze je niet recht geraakt heeft kan eea ontzet zijn en dan moet je auto opnieuw uitgelijnd worden.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
14-01-2019 20:19
Ja, dat is dus een beetje hoe ik er in sta.

Man vindt het wat overdreven. Die boeit het niet.
Maar die asohouding, dat boeit mij dan weer wel...

Maar met doorgeven, bedoel je dus de politie bellen?
Ja. Mijn man zou het ook overdreven vinden voor mijn auto. Maar goed, als iemand te dicht nadert bij zijn tweede vrouw staan alle seinen op rood.

Ik kan gewoon slecht tegen asogedoe. Die komen er te vaak mee weg. Dat ik daar werk van maak en dan voor anderen een moraalridder/materialist/pessimist/relzoeker/passief agressief figuur ben, soit. Als je mevrouw genoeg bent om te rijden dan trek je ook maar je grote mevrouwen broek/rok/broekrok/culotte aan en handel je een fout netjes af. Fouten maken kan iedereen gebeuren.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:31
48.15% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik was wel naar buiten gegaan. Al was het voor het kentekennummer.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
14-01-2019 20:23
Maar had je nou schade door dat tikje?
Een deuk in de kentekenplaat.

Maar dat zijn mijn rare principes. Hoe klein de schade ook is, het negeren en niet eens je excuses maken, dát is wat me dwars zit.

Goed, zal er niet minder om slapen vannacht, maar ik kan me daar wel druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
14-01-2019 20:27
Een deuk in de kentekenplaat.

Maar dat zijn mijn rare principes. Hoe klein de schade ook is, het negeren en niet eens je excuses maken, dát is wat me dwars zit.

Goed, zal er niet minder om slapen vannacht, maar ik kan me daar wel druk om maken.
Zou het toch melden bij de politie en je verzekering en langs een garage gaan om er even naar te laten kijken.
Onze auto was 2 jaar geleden ook licht aangetikt, op de hoek van de bumper was een kras zichtbaar echter bij inspectie bleek er aan de binnenkant van de bumper een kunststof bevestiging afgebroken te zijn waardoor de bumper vervangen moest worden
Alle reacties Link kopieren
Je doet de aanname dat het van haar kant onverschilligheid is. Het kan ook zo zijn dat ze enorm schrok, in paniek raakte en dan nog eens bang werd van een gebarende vrouw die haar staat op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-01-2019 20:25
Ja. Mijn man zou het ook overdreven vinden voor mijn auto. Maar goed, als iemand te dicht nadert bij zijn tweede vrouw staan alle seinen op rood.

Ik kan gewoon slecht tegen asogedoe. Die komen er te vaak mee weg. Dat ik daar werk van maak en dan voor anderen een moraalridder/materialist/pessimist/relzoeker/passief agressief figuur ben, soit. Als je mevrouw genoeg bent om te rijden dan trek je ook maar je grote mevrouwen broek/rok/broekrok/culotte aan en handel je een fout netjes af. Fouten maken kan iedereen gebeuren.
Haha, nouja, het is onze auto. Maar man geeft zo mogelijk nog minder om auto’s dan ik. En die houdt ook nog eens niet van gedoe.

Verder ben ik het helemaal met je eens hoor. Handel het gewoon netjes af.
En als ze even sorry had gezegd/gebaard, was er echt niets aan de hand geweest.

Net toch even de politie gebeld. Ik moet een afspraak maken en dan op het bureau aangifte gaan doen... Ik hou meer van gedoe dan man, maar of ik dáár nou zin in heb... ik slaap er nog een nachtje over.

Sowieso ga ik volgende week op dezelfde tijd (een kwartiertje eerder) uit het raam zitten turen en speuren naar die aso in die Audi A4...
vitamined wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:53
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
14-01-2019 20:40
Je doet de aanname dat het van haar kant onverschilligheid is. Het kan ook zo zijn dat ze enorm schrok, in paniek raakte en dan nog eens bang werd van een gebarende vrouw die haar staat op te wachten.
Tsja, dan nog.
Doorrijden is gewoon asociaal.

En ik mag graag denken dat ik imposant en angstaanjagend ben... maar echt, allesbehalve.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik zelf zou doen, maar als ik jou hoor zou ik wel aangifte doen. Wie weet hoe vaak ze een klein deukje ergens rijdt en er mee wegkomt omdat niemand het ziet. Vooral omdat ze jou wel zag en toch weg reed, mooi ff laten schrikken door de politie. Al krijg je niks vergoed, dan nog mag er best iets van dit aso gedrag gezegd worden.
vitamined schreef:
14-01-2019 20:17
Ik heb haar kenteken ook genoteerd. En de datum en tijd. We wonen naast een brede school met veel wekelijkse activiteiten en clubjes, waarschijnlijk staat ze er volgende week weer op dezelfde tijd...

Misschien dat ik haar volgende week te pakken krijg;)
Wegrijden is dus gewoon strafbaar. Ik zou haar kenteken doorgeven aan de politie.
Oké lekker mosterd dus.
Het wegrijden zou ik ook enorm irritant vinden. Benieuwd of je deze mevrouw nog spot en wat ze te zeggen heeft.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
14-01-2019 20:45
Sowieso ga ik volgende week op dezelfde tijd (een kwartiertje eerder) uit het raam zitten turen en speuren naar die aso in die Audi A4...


Ik denk dat ze zo van je geschrokken is dat ze volgende week haar auto halverwege parkeert en het laatste stuk met de bus komt.
Ik zou dus bij de bushalte gaan zitten ;-)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic volgen om te kijken hoe het volgende week gaat :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven