Geld & Recht alle pijlers

overstap andere bank

23-03-2009 12:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.



Vanwege alle bonusuitkeringen bij de banken wil ik graag overstappen naar een betrouwbare bank die dit soort dingen niet doet. Ik zit nu bij Postbank / ING, waar ik nooit last mee heb gehad, maar ja in een tijd van recessie ga je toch s nadenken over zulke dingen.



Heeft iemand tips of ideeen naar welke bank ik kan overstappen?
Alle reacties Link kopieren
Het zijn allemaal zakkenvullurs. Of is dat erg cynisch?
Alle reacties Link kopieren
ban bang dat bonussen bij elke bank aan de orde van de dag zijn :(
Alle reacties Link kopieren
Naar geen enkele bank als je puur naar bonussen kijkt, want die geven ze overal.

Persoonlijk vind ik die ophef zo langzamerhand meer op massahysterie lijken, maar dat is weer een ander verhaal.



Zelf heb ik nog niet zo lang geleden een bankrekening bij ASN geopend. Dat is een bank met ideële doelstellingen, waar ik al jarenlang spaar.
Ik zit mijn leven lang al bij de Rabo en dat lijkt mij tot nu toe een van de betrouwbaarste banken die ik niet snel zie omvallen.

Ik wantrouw die banken die nu met hoge rentes adverteren (zoals ASN geloof ik) eigenlijk 'n beetje, bovendien heb ik geen zin om voor elke waan van de dag over te stappen.
Rabo is vooralsnog de meest betrouwbare bank. En vwbt de bonussen: die zijn overal in het bedrijfsleven en dus ook bij banken.
Ik vind de Postbank ook niet meer oké sinds ze ING zijn geworden.

Ik ben geen ING-er
Alle reacties Link kopieren
Check de site van Vara Kassa. Dara hadden ze het afgelopen zaterdag over het overstappen met een handige hulp.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan het overstappen van de Postbank naar de Rabobank. Rabobank is 1 van de weinige banken die geen steun van de overheid hebben hoeven ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 maart 2009 @ 12:58:

Ik zit mijn leven lang al bij de Rabo en dat lijkt mij tot nu toe een van de betrouwbaarste banken die ik niet snel zie omvallen.

Ik wantrouw die banken die nu met hoge rentes adverteren (zoals ASN geloof ik) eigenlijk 'n beetje, bovendien heb ik geen zin om voor elke waan van de dag over te stappen.ASN is superbetrouwbaar hoor, bestaat al jaren en is onderdeel van SNS. Het is alleen een duurzame bank met idealen hoog in het vaandel.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 maart 2009 @ 12:58:

Ik zit mijn leven lang al bij de Rabo en dat lijkt mij tot nu toe een van de betrouwbaarste banken die ik niet snel zie omvallen.

Ik wantrouw die banken die nu met hoge rentes adverteren (zoals ASN geloof ik) eigenlijk 'n beetje, bovendien heb ik geen zin om voor elke waan van de dag over te stappen.Zit inderdaad ook al sinds m'n geboorte bij de Rabobank. Blijf voorlopig ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook overgestapt om die reden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook naar de Rabo....wel een gedoe, dat overstappen, maar ik heb ook schoon genoeg van de zakkenvullers bij de ING
Alle reacties Link kopieren
Overstapservice

De overstapservice helpt u verder op weg, zie ook www.overstapservice.nl Die service zorgt ervoor dat alle bijboekingen 13 maanden lang automatisch worden doorgesluisd naar uw nieuwe rekening. In die periode moet u zelf bedrijven en instanties waarvan u geld ontvangt inlichten over uw nieuwe nummer. Daarvoor ontvangt u van uw oude bank een overzicht van alle opdrachten tot periodieke overboeking en overstapkaarten. Automatische incasso’s worden automatisch van uw nieuwe rekening afgeschreven. Deze incassanten hoeft u zelf niet in te lichten, daar zorgt de overstapservice voor.





Nummerportabiliteit

De mensen die gebruik maken van de overstapservice waarderen deze over het algemeen, blijkt uit onderzoek dat in opdracht van het Ministerie van Financiën in 2008 is verricht. Echter is het ontbreken van de mogelijkheid tot het meenemen van je oude rekeningnummer naar de nieuwe bank een grote drempel.

Dit onderwerp staat al sinds eind jaren negentig op de agenda van de politiek, onder andere het Platform Detailhandel Nederland en de Consumentenbond. Zo stelt de Consumentenbond dat met nummerportabiliteit de consumenten op eenvoudige wijze kunnen ‘stemmen met de voeten’ en krijgt concurrentie op de betaalmarkt veel meer kans.





Nederlands Vereniging van Banken

Gijs Boudewijn is hoofd betalingsverkeer van de Nederlandse Vereniging van Banken. Hij stelt dat het onderwerp wel op de agenda staat, maar dat het niet nationaal ingevoerd gaat worden, omdat we overgaan naar een Europees betalingssysteem, SEPA (Single European Payments Area www.sepanl.nl).

In Europees verband is afgesproken dat alle landen eerst zelf een switching service (overstapservice) moeten inrichten. En als dat rond is, dan kan worden gekeken naar nummerportabiliteit. Maar volgens Boudewijn zijn we dan zo tien jaar verder. Dat soort trajecten kost veel tijd en Nederland is maar een kleine speler in Europa. Bovendien speelt het economisch tij ook niet echt mee. Boudewijn benadrukt dat Nederland al uniek is met de bestaande overstapservice.



Elly Blanksma -tweede kamerlid van het CDA- vindt die termijn van tien jaar veel te lang en zal samen met de fractie van de PvdA en de VVD bij minister Bos aandringen op het feit om dit onderwerp veel hoger op de prioriteitenlijst te zetten.





SEPA

Op korte termijn merken burgers nog niet veel van invoering van een Europees betalingssyteem. De planning is dat in het najaar van 2009 de Europese incasso wordt ingevoerd; dan kun je dus een buitenlandse partij een incassomachtiging afgeven. Ook krijgen alle Europese burgers een rekeningnummer bestaande uit 18 karakters. Dat ziet er als volgt uit:

- landcode (2 letters)

- 2 controlecijfers

- 4 letters (afkorting van de bank)

- 10 cijfers bestaande uit huidige rekeningnummer aangevuld met nullen

Bijvoorbeeld: nl 12 ingb 0345678900

Dat nieuwe nummer (IBAN-nummer) gebruik je nu ook al bij Europese overboekingen en is meestal te vinden op je rekeningafschriften.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:toetyfroety schreef op 23 maart 2009 @ 14:11:

Ik ga ook naar de Rabo....wel een gedoe, dat overstappen, maar ik heb ook schoon genoeg van de zakkenvullers bij de INGNet alsof het bij de Rabo geen zakkenvullers zijn! Kan daar wel wat verhalen over vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, Pauline, elk winstmakend bedrijf vult de zakken... Maar de rabo heeft geen steun nodig van de staat, zoals bijvoorbeeld een ING/Postbank om vervolgens wel bonussen uit te delen en een nieuwe meneer aan te nemen en te zeggen: Welkom! Wat fijn dat je er bent, hier heb je anderhalf miljoen, gewoon, omdat we zo blij zijn!

Kweet niet, maar ik kreeg 'slechts' een bosje bloemen als welkom. Dat is natuurlijk we een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
Tja, volgens Kassa is de ING wel de goedkoopste van de bekende banken per jaar wat betreft het aanhouden van een rekening/bankpas, dus ik blijf maar daar.

Ben ook altijd vriendelijk behandeld bij de Postbank/Ing, dus blijf maar zitten waar ik zit....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag overstappen van mijn sexistische en bureaucratische bank naar een andere, ik ben alleen bang voor het organisatorisch drama dat die overstap ongetwijfeld zal worden. Daarom wacht ik lijdzaam af tot ik mijn rekeningnummer mee kan nemen...
Alle reacties Link kopieren
Toevallig net gezien dat kassa hier aandacht aan besteed heeft dit weekend. Je kan het terug zien op uitzending gemist geloof ik.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
BAH. Wat een gezeik zeg!



Net als: volgens mij gaat mijn bank instorten, hoe kan ik zo snel mogelijk mijn spaargeld weghalen!?



Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Bovendien dat zal de bank voelen, alsof banken zoveel verdienen aan betaalrekeningen.
Alle reacties Link kopieren
hmzz waarom zou ik mijn rekening onderbrengen bij een stel hypocrieten?

en als je zowel spaar als betaalrekeningen hebt bij 1 bank is het toch niet zo gek om te gaan rondkijken naar een loyalere bank?
Alle reacties Link kopieren
Je spaarrekening had je daar al jaren weg moeten halen, want je hebt ze nu jaren rente cadeau gegeven.

Verder geloof ik niet dat de mensen die bij een bank zijn hypokrieter zijn dan bij een andere bank.
Alle reacties Link kopieren
quote:es1450 schreef op 23 maart 2009 @ 15:55:

Je spaarrekening had je daar al jaren weg moeten halen, want je hebt ze nu jaren rente cadeau gegeven.

Verder geloof ik niet dat de mensen die bij een bank zijn hypokrieter zijn dan bij een andere bank.Alsof ik jaren geleden wist dat dit ging gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit nu voor eens onzin. De Postbank heeft al jaren 2.5% op hun internetspaarrekening. En bij veel banken was en is dat hoger. Dus dat had jij jaren geleden kunnen weten.

Maar nu hals over kop de betaalrekening weg halen vind ik vrij nutteloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven