Geld & Recht alle pijlers

studiedag vervalt, vakantieplannen...

17-01-2019 19:01 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort op vliegvakantie met de kinderen. Omdat er een studiedag van de leraren was gepland die aansluit op de vakantieperiode, heb ik een vlucht geboekt op deze studiedag. Was nl een stuk goedkoper dan vliegen in het weekend. Studiedag stond vermeld in de schoolgids vd kinderen.

Nu kreeg ik vandaag een mail van de school dat de studiedag is ingetrokken. Dus wat nu....

Reisverzekering dekt dit niet. Vlucht omboeken kan maar kost mij echt veel geld, wij vliegen nl met zijn 5-en. Ziek melden zou kunnen maar liever niet. Ik ben nogal plichtsgetrouw en zou de hele vakantie niet lekker zitten.

Liefst zou ik de discussie met de school aangaan. Maar maak ik daarin wel een kans? En als ik geen kans maak, kan ik ze natuurlijk ook niet meer ziek melden.

Wat zouden jullie doen?
Don't get high on your own supply.
Gewoon op vakantie gaan. Je zult vast niet de enige zijn als dit als vrije dag was aangekondigd. Ze zullen het vast niet in hun hoofd durven halen de mensen die er niet zijn inspectie op hun dak te sturen.
Gewoon aangeven bij school. Overleggen wat nu.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:03
26.03% gewijzigd
redbulletje schreef:
17-01-2019 19:02
Gewoon op vakantie gaan. Je zult vast niet de enige zijn als dit als vrije dag was aangekondigd. Ze zullen het vast niet in hun hoofd durven halen de mensen die er niet zijn inspectie op hun dak te sturen.
Dat hoeft ook niet, ze staan op schiphol. Gewoon uit zichzelf. Kost 180 euro per kind. Ziekmelden lijkt me dan ook sowieso niet handig.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:04
9.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorgeven op school.
Dit lijkt me een gegronde reden hoor, zeker als je het zwart op wit hebt.
Gewoon school even mailen: hoe ze jullie tegemoet gaan komen in de omboekingskosten. Of hebben ze liever dat jullie dan toch maar op de afgesproken dag vertrekken?
Lucifer2018 schreef:
17-01-2019 19:03
Dat hoeft ook niet, ze staan op schiphol. Gewoon uit zichzelf. Kost 180 euro per kind. Ziekmelden lijkt me dan ook sowieso niet handig.
De eerste memo meenemen waarop die studiedag aangekondigd stond dan.

Wat 'n bizar land is Nederland toch geworden dat er geld beschikbaar wordt gesteld voor dit soort nonsens.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aanvragen bij de inspectie met de reden erbij en het bewijs uit de schoolgids en de mail van vandaag, grote kans dat je kinderen gewoon vrij krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op vakantie gaan. Meedelen aan school dat het eerst een studiedag zou zijn en dat je dus geboekt hebt.

Ik kan mij niet voorstellen dat er leerplichtambtenaren op Schiphol staan zoals lucifer zegt.

Mocht dit toch zo zijn dan neem je gewoon voor de zekerheid een kopietje mee van de bladzijde van de schoolgids waarop staat dat ze die dag een studiedag hebben.

Dat school eerst communiceert dat de leerlingen die dag vrij hebben en dit daarna weer intrekt is niet jouw schuld.
redbulletje schreef:
17-01-2019 19:06
De eerste memo meenemen waarop die studiedag aangekondigd stond dan.

Wat 'n bizar land is Nederland toch geworden dat er geld beschikbaar wordt gesteld voor dit soort nonsens.
Of ze gaat eerst gewoon even naar school om dit daar te bespreken.

Jij maakt het moeilijk en raar.
sugarmiss schreef:
17-01-2019 19:07
Gewoon op vakantie gaan. Meedelen aan school dat het eerst een studiedag zou zijn en dat je dus geboekt hebt.

Ik kan mij niet voorstellen dat er leerplichtambtenaren op Schiphol staan zoals lucifer zegt.

Mocht dit toch zo zijn dan neem je gewoon voor de zekerheid een kopietje mee van de bladzijde van de schoolgids waarop staat dat ze die dag een studiedag hebben.

Dat school eerst communiceert dat de leerlingen die dag vrij hebben en dit daarna weer intrekt is niet jouw schuld.
Dat staan ze. Is ook vaak zat in de media geweest. Maar geloof je het niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is makkelijker om achteraf sorry te zeggen, dan vooraf toestemming te vragen. Want, wat als je die toestemming niet krijgt?
En dan na afloop zeggen, stond in studiegids.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lucifer2018 schreef:
17-01-2019 19:09
Dat staan ze. Is ook vaak zat in de media geweest. Maar geloof je het niet.
Ook op de andere luchthavens binnen en buiten Nederland? Er vliegen tenslotte ook veel mensen vanaf Dusseldorf of Brussel.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-01-2019 19:03
Dat hoeft ook niet, ze staan op schiphol. Gewoon uit zichzelf. Kost 180 euro per kind. Ziekmelden lijkt me dan ook sowieso niet handig.
Moet to natuurlijk wel onder de regio vallen die als eerste vakantie heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-01-2019 19:03
Dat hoeft ook niet, ze staan op schiphol. Gewoon uit zichzelf. Kost 180 euro per kind. Ziekmelden lijkt me dan ook sowieso niet handig.
Is 180 euro de boete? Dat is en stuk goedkoper dan omboeken :-).
Don't get high on your own supply.
Lopervanhiernaardaar schreef:
17-01-2019 19:10
Het is makkelijker om achteraf sorry te zeggen, dan vooraf toestemming te vragen. Want, wat als je die toestemming niet krijgt?
En dan na afloop zeggen, stond in studiegids.
Zo zou ik er ook over denken. De eerste memo heb je nog zwart op wit als bewijs en de memo over de terugtrekking heb je gemist/overheen gelezen whatever.
Hier hetzelfde gehad, maar het was helaas pindakaas. Zij hadden de wijziging op tijd doorgegeven. Zo'n 4 maand van te voren. En ook hier stond de dag in het vakantie overzicht.
Zeilboot76 schreef:
17-01-2019 19:12
Hier hetzelfde gehad, maar het was helaas pindakaas. Zij hadden de wijziging op tijd doorgegeven. Zo'n 4 maand van te voren. En ook hier stond de dag in het vakantie overzicht.
Maar mensen boeken hun vakanties meestal veel vroeger dan 4 maand van te voren.
Die vrije dag netjes aanvragen bij school, met het verhaal erbij. Je hebt niet zomaar een vakantie op een schooldag geboekt, je hebt netjes gewacht tot de jaarkalender er was en daar stond deze dag op als vrije dag.

Ik vind vrij vragen voor vakantie doorgaans flauwekul maar in dit geval vind ik dat je echt in je volle recht staat.

Eerst netjes en vriendelijk proberen met school er uit te komen, mocht dat echt niet lukken kun je het altijd nog hogerop zoeken.
Hoe kan je nu ook maar 1 plan maken als school midden in 't jaar zijn eigen agenda omgooit?

Ik zou melden dat kinderen die dag niet komen.
Als ze tegenpruttelen mogen ze rustig de factuur van de omboeking betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen leerplichtambtenaar tegengekomen (denk ik), maar de marrechaussee stelde wel vragen toen ik met mijn zoon op een voor Nederland onlogisch moment van Schiphol naar Londen vloog. Wij waren juist op weg naar huis, we wonen in Londen, maar ik moest wel uitleggen hoe het zat.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
17-01-2019 19:12
Hier hetzelfde gehad, maar het was helaas pindakaas. Zij hadden de wijziging op tijd doorgegeven. Zo'n 4 maand van te voren. En ook hier stond de dag in het vakantie overzicht.
Daar zou ik toch echt geen genoegen meenemen. In dat geval zou ik de leerplichtambtenaar benaderen voor vrijstelling.
DG2015 schreef:
17-01-2019 19:16
Ik ben geen leerplichtambtenaar tegengekomen (denk ik), maar de marrechaussee stelde wel vragen toen ik met mijn zoon op een voor Nederland onlogisch moment van Schiphol naar Londen vloog. Wij waren juist op weg naar huis, we wonen in Londen, maar ik moest wel uitleggen hoe het zat.
Dat die mensen daar tijd voor hebben. Staan ze ook in de Efteling te controleren? Daar wordt het ook steeds drukker op dagen dat er toch echt geen officiele schoolvakanties gepland staan.

En in dit geval zit de dag nog tegen een officiele vakantie aan ook, dus geen onlogisch moment als ze met de carnavalstvakantie vliegt.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
17-01-2019 19:16
Ik ben geen leerplichtambtenaar tegengekomen (denk ik), maar de marrechaussee stelde wel vragen toen ik met mijn zoon op een voor Nederland onlogisch moment van Schiphol naar Londen vloog. Wij waren juist op weg naar huis, we wonen in Londen, maar ik moest wel uitleggen hoe het zat.
Was je zonder vader ? Want de kmar houdt zich niet bezig met schoolvakanties. Geen doen met duizenden kinderen die elke dag aan je voorbij komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven