Geld & Recht alle pijlers

Schoonfamilie geld afgepakt

17-01-2019 20:14 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik heb een nare ervaring met mijn schoonfamilie, en wil graag tips over hoe ik hier het beste mee om kan gaan.

Achtergrondinformatie: De ouders van mijn vriend zijn gescheiden. Zijn moeder woont in Nederland en zijn vader in Canada. Sinds ik 10 jaar geleden mijn schoonmoeder en schoon-stiefvader heb ontmoet, heb ik niks anders gedaan dan geven, geven en geven. Voornamelijk omdat ze vaak vertelde dat ze geldproblemen hadden vond ik het altijd zielig en gaf ik ze geld met verjaardagen, met kerst en met andere feestjes. Ik help graag.

Vorig jaar wilde mijn man en ik zijn familie bezoeken in Canada, en heeft mijn man geld gekregen van zijn vader. Dit geld heeft de vader van mijn man gestuurd naar de moeder van mijn man, om aan ons te geven.
We verwachtte dat we het geld van mijn schoonvader uit Canada zouden ontvangen.

Helaas heeft mijn schoonmoeder besloten om ons maar een deel van het geld te geven, en de rest in eigen zak te steken (en uit te geven!). Zonder dit aan ons te vragen. Ik voel me een beetje bezeikt, en vindt het heel raar dat ons geld (wat wij van mijn schoonvader uit Canada zouden krijgen), zomaar is afgepakt.

Ik heb nu heel erg het gevoel dat ik door mijn vrijgevigheid de afgelopen jaren het verkeerde signaal heb afgegeven. Het gaat mij niet eens om het geld, maar voel over me heen gelopen. Ik vind dit principieel niet oke dat mijn schoonmoeder besloten heeft een deel zelf te houden, zonder dit aan ons te vragen. Ze laten weten dat ze de intentie hebben om iets terug te geven, maar maken ook heel duidelijk dat dit wellicht niet gaat lukken.

Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?
anoniem_381625 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 07:12
10.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bezeikt?

Verder, ruzie over geld komt meestal niet meer goed. en in het vervolg je schoonvader (bio vader van man) een tikkie sturen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind het erg raar dat die vader geld naar zn ex gaat overmaken ipv rechtstreeks aan zijn zoon. En is die 400 een typfout? Bij een reis naar Amerika lijkt me dat er een nulletje ontbreekt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stuurt Pa het niet gelijk rechtstreeks naar zn zoon?
En 400 euro? Daar kan je toch nooit tickets van kopen?
ik geef mn bek ook maar een douw
En hoe ervaart je man het?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2019 21:02
Ik vind het erg raar dat die vader geld naar zn ex gaat overmaken ipv rechtstreeks aan zijn zoon. En is die 400 een typfout? Bij een reis naar Amerika lijkt me dat er een nulletje ontbreekt.
Helaas heeft mijn schoonmoeder besloten om ons maar een deel van het geld te geven, en de rest in eigen zak te steken (en uit te geven!). Zonder dit aan ons te vragen. Ik voel me een beetje bezeikt, en vindt het heel raar dat ons geld (wat wij van mijn schoonvader uit Amerika zouden krijgen), zomaar is afgepakt. Het gaat om €400

Ze heeft een deel van het totale bedrag zelf gehouden; 400 euro
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-01-2019 21:02
Waarom stuurt Pa het niet gelijk rechtstreeks naar zn zoon?
En 400 euro? Daar kan je toch nooit tickets van kopen?
Ik heb dezelfde vraag. Waarom moet dat in hemelsnaam via zijn ex vrouw?
Je voelt je terecht bezeikt. Ik zou ze ook geen geld meer geven / lenen. Ze behoren zelf hun broek op te kunnen houden. Ik vind het alleen al kwalijk dat ze geld van hun zoon en schoondochter aannemen, laat staan dat ze jullie op deze manier een oor aan naaien.
anoniem_345475 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 21:11
0.58% gewijzigd
Hebben jullie geen adres of rekeningnummer dat het geld niet gewoon direct naar jullie kon? Waarom zou die man het geld naar zijn ex sturen??
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre mensen. Dit heeft gewoon een naam en dat is verduistering. En dat is een misdrijf. Heb je ze dat al verteld?

Ik zou ze heel duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Het is niet hun geld, punt.
Alle reacties Link kopieren
“heeft mijn man geld gekregen van zijn biologische vader (ze wilde ons graag zien en stelde voor om onze reis te betalen..heel lief!!)”
Is zijn vader een vrouw?

Verder waarom inderdaad het geld naar de moeder gestuurd? Wat is dat voor raar iets?
Mijn eerste advies is geen ruzie maken om centen.
Voor 400 euro verga je niet van de honger dus ik zou dat maar los laten en accepteer dat je het waarschijnlijk nooit meer terug krijgt.
Voor de rest zou ik acuut stoppen met het sponseren van je schoonmoeder en haar loverboy.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-01-2019 21:27
“heeft mijn man geld gekregen van zijn biologische vader (ze wilde ons graag zien en stelde voor om onze reis te betalen..heel lief!!)”
Is zijn vader een vrouw?

Verder waarom inderdaad het geld naar de moeder gestuurd? Wat is dat voor raar iets?
Ze is niet vader
Ze is denk familie in Amerika
Lijkt mij vooral zaak van je partner wat hij hiertegen wil doen.
Het zijn zijn (stief)ouders.

Voor 400 euro zou ik geen oorlog gaan beginnen, maar tegelijk kunnen ze in de toekomst wel fluiten naar mijn centen en financiële hulp.


Ik zou (schoon)vader in Amerika overigens wel laten weten dat de helft van 't geld in rook op is gegaan.
Heeft ie ook weer wat geleerd voor volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik wacht even op de 'logische verklaring' die deze nieuwe TO gaat geven over waarom die man het geld naar zijn ex vrouw over zou maken ipv naar zijn zoon.
Nooit geld lenen of aan een ander toevertrouwen als je het niet kan missen...

Had je het liever niet op je eigen rekening ivm schulden, loonbeslag o.i.d.? Omdat je eerst verteld nogal met geld te strooien en je weet: het raakt een keer op.
Wijze les: zorg dat je niet meer uitgeeft dan je hebt, maak geen schulden. Zeker niet om een ander uit de brand te helpen: je bent het gewoon kwijt.

Een enkeling krijgt het terug, jij hebt ook nog het signaal afgegeven dat je geld zát hebt. Ze denken vast dat je het allang weer vergeten bent, 400,- is immers niets voor jou.
Terwijl ik het idee heb dat je in de schulden hebt. Of een bijstandsuitkering; dan wil je geen geld op je rekening gestort krijgen omdat dat inkomsten zijn en je dus gekort wordt.

Terugvragen, elke maand 100,- terug dan is het in april afbetaald. Krijg je het niet beschouw het dan als 400,- leergeld: nooit lenen, geven tenzij je het echt kan missen. En laat de gulle gever weten dat je 400,- nog niet ontvangen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wijze les voor de volgende keer, geef hun geen geld meer!
Ik zou nooit (maar dan ook echt nooit) meer geld leven of lenen aan je schoonmoeder en schoonstiefvader. Hoeveel ze ook klagen over geldproblemen.

Die gemiste 400 euro zou ik vergeten, ook al is het diefstal en een echte rotstreek. Als dit mijn schoonouders zouden zijn zou ik er niet meer op bezoek gaan.

Wat zegt jouw vriend van de diefstal?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-01-2019 21:27
“heeft mijn man geld gekregen van zijn biologische vader (ze wilde ons graag zien en stelde voor om onze reis te betalen..heel lief!!)”
Is zijn vader een vrouw?
'Ze wildeN'. TO schijft erboven ook '...wilde(n) mijn man en ik...' Daar valt het alleen wat minder op.
Alle reacties Link kopieren
Verder eens met wat al gezegd is. Rare constructie. Zeker mensen van wie je weet dat ze structureel geldproblemen hebben, moet je niet zomaar even 'rijk' maken. Het zou best nog kunnen dat er automatische afschrijvingen langskwamen en ze een deel van het geld zelf ook niet meer hebben.

Maar nu kun je niet anders dan een stevig gesprek voeren (man!) en dan je verlies nemen. En ervan leren, natuurlijk.
Ik zou schoonvader schoonmoeder hierop laten aanspreken. Immers zijn geld wat ze achterhoudt.

Wat vindt je vriend hiervan? Of laat hij over zich heen lopen door zn moeder?
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
18-01-2019 00:28
Ze is niet vader
Ze is denk familie in Amerika
Ja dat snap ik ook wel maar vraag me af of TO dat begrijpt.
dolfje schreef:
17-01-2019 21:27
“heeft mijn man geld gekregen van zijn biologische vader (ze wilde ons graag zien en stelde voor om onze reis te betalen..heel lief!!)”
Is zijn vader een vrouw?

Verder waarom inderdaad het geld naar de moeder gestuurd? Wat is dat voor raar iets?
Ze wilden ons graag zien en stelden voor om onze reis te betalen.
Misschien ook handig om de vader en familie van je man in Amerika te instrueren dat ze voortaan geen bedragen via de ex-vrouw moeten versturen, want dat blijft dan aan de strijkstok hangen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-01-2019 08:36
Ze wilden ons graag zien en stelden voor om onze reis te betalen.
Ik had er een smiley bij moeten plaatsen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven