Geld & Recht alle pijlers

loon 2019 tov 2018?

18-01-2019 08:37 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Zelf krijg ik op 25 januari mijn eerste loon van 2019 uitbetaald.

Rutten heeft aangegeven dat iedereen er op vooruit gaat en ik ken niemand die hier vertrouwen in heeft :)

Wie heeft er al betaald (pensioen, uitkering, loon) gekregen en wat is het netto verschil in loon? Denk je dat je daar de hogere kosten mee kan dekken zoals energie, boodschappen, verzekeringen en abonnementen die mogelijk omhoog zijn gegaan, milieulasten etc?

Ben erg benieuwd, zodra ik de 25e loon heb ontvangen zal ik mijn berekening hierin gaan zetten.
https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkom ... oloon.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn loon al gekregen en ben er zeker op vooruit gegaan. En ja, dat is meer dan voldoende om de andere stijgingen te dekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er qua inkomsten 29 euro netto op vooruit deze maand. Mijn vaste lasten stijgen met ongeveer 5 euro (alleen zorgverzekering en energierekening werden heel iets duurder), dus de rest is er om de variabele lasten op te vangen.
Boodschappen zijn maar heel iets duurder (eenpersoonshuishouden) en openbaar vervoer kost me een euro of drie extra per maand. Het zijn allemaal kleine beetjes extra, maar uiteindelijk hou ik van die 29 euro nog wel wat over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even via die berekenhet site gekeken. Volgens die site krijg ik 30 euro meer, maar energie gaat 20 omhoog en verzekering iets van 10. Dan speel ik ongeveer quitte, maar btw-verhoging heb ik dus niet meegerekend.

Kinderopvangkosten gaan ook onhoog, maar de toeslag ook, geen idee wat de uitkomst daar van is.

Hypotheekrenteaftrek, reiskoste: Geen idee.
Ligt er ook aan in welke beroepsgroep je zit. De ww-premie die ik afdraag is hoger geworden, dus netto iets minder stijging dan andere beroepsgroepen. Ik ben er € 53 netto op vooruit gegaan en dat dekt alle stijgende kosten (oa energie, kapper, boodschappen, gemeentelijke belastingen, zorgverzekering) wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er 45 euro netto op vooruit en zoveel gaan mijn vaste lasten niet omhoog.
Internagelaktisch
Ik ga er ca. 53€ netto/mnd op vooruit door lagere box 1 belastingdruk, dat is met huurverhoging (+10), verhoging energie (+15-20), zorgverzekering (+10), btw (+10-15) ook meteen weer foetsie.

Gelukkig steeg ik ook een treetje in dienstjaren, dus dáár hou ik wel extra aan over.
Alle reacties Link kopieren
+35€

Maar: zorgverzekering en andere verzekering zijn duurder geworden, elektriciteit, kinderopvang (kreeg niet méér toeslag) Zit qua loonschaal al jaren aan mn max.
Per saldo hou ik minder over..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er 55 euro op vooruit!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Volgens de berekeningen gaat mijn loon €26 erop vooruit, maar mijn huur gaat met €26.10 omhoog. Gelukkig over twee maandjes een tree omhoog en dan merken we er 'niets' meer van.
Ik heb nog geen idee hoe het uit gaat pakken. Weet ook niet of ik nu een functiejaar ga stijgen of pas per het volgende schooljaar. Ik zit pas sinds augustus in een schaal waar stijgen in functiejaren weer mogelijk is. Hiervoor zat ik aan het einde van mijn schaal.

Ik moet nog een weekje wachten op mijn salaris en salarisstrook.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de berkenhet website bekijk zal het ongeveer 55 euro netto per maand meer zijn, excl de indexatie van 1.6% vanuit het bedrijf en ook excl de loonschaal die ik er bij krijg.

15 euro gas/Elektra
3 euro zorgverzekering
10 euro schatting BTW verhoging
10 euro belasting gemeente
2 euro alle verzekeringen
3 euro abonnementen

dan zou ik er ongeveer 12 euro op 'vooruitgaan' excl de verhogingen vanuit het bedrijf.
28 euro netto erbij
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die er netto aan loon 5,- op achteruit gaat volgens die berekening?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn loonspecificatie al gezien en volgens mij hebben ze daar een fout in gemaakt. Ik heb een uitkering ( IVA ) en ga met 75 euro omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Koffiebona schreef:
19-01-2019 14:20
Ben ik de enige die er netto aan loon 5,- op achteruit gaat volgens die berekening?
werk je toevallig partime en heb je dat niet aangevinkt?
Alle reacties Link kopieren
WAO uitkering, ga er 20 euro per maand netto op vooruit qua uitkering. . Dekt de extra kosten echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook zo'n €50 per maand op vooruit. Dat dekt de hogere kosten wel.
Daarnaast zal er nog een cao loonsverhoging bij komen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
acmp schreef:
19-01-2019 14:29
Ik heb mijn loonspecificatie al gezien en volgens mij hebben ze daar een fout in gemaakt. Ik heb een uitkering ( IVA ) en ga met 75 euro omhoog.
Veel zeg
Ik heb ook iva en krijg 28 netto meer
Nee, het dekt de kosten totaal niet, daarnaast weet ik ook nog niet wat de gemeentebelastingen gaan worden dit jaar.


Maar zorgpremie, elektra en stadsverwarming en de btw verhoging is zeker 100 euro meer per maand.

En die 40 euro meer is leuk maar nog steeds 60 minder per maand. En dan weet ik dus nog niet eens alles.
Maaique schreef:
18-01-2019 09:27
Ik ga er 45 euro netto op vooruit en zoveel gaan mijn vaste lasten niet omhoog.
Je betaald geen gemeentebelasting, gas en elektra en boodschappen?
Ik zag al wel online wel dat mijn brutoloon hoger wordt maar dat komt door 2,5% cao verhoging.
Komt ook nog verhoging bij zodra ik mijn beoordeling over 2018 gehad heb (met terugwerkende kracht per 1-1-19)

Hoe komt iedereen netto hoger uit? Door lagere afdragingen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-01-2019 18:25
Je betaald geen gemeentebelasting, gas en elektra en boodschappen?
In mijn geval stijgen de gemeentelijke en waterschapsbelastingen met €3 per maand. Energievoorschot + €10 en boodschappen worden door de btw verhoging ook €10 duurder per maand. Zorgverzekering +€1, ik ben overgestapt en heb nu zelfs een uitgebreidere dekking.
De hypotheek is een vast maandbedrag en dan heb ik de grotere kostenposten wel te pakken.

De bovenstaande dingen kosten me € 24 meer per maand en dan heb ik de boodschappen ruim gerekend.
Mijn nettoloon wordt €50 hoger.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik wacht wel op mijn loonstrookje maar ik verwacht niet dat ik er onder aan de streep op vooruit ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven