Geld & Recht alle pijlers

vermist pakket en verzender doet moeilijk

18-01-2019 09:30 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb een tijd geleden een pakket uit Engeland besteld en dat zou bezorgd worden door dpd afgelopen woensdag. Op de dag van de bezorging is er niet aangebeld maar s'avonds zag ik ineens staan dat het pakket afgeleverd was en bovendien dat ik hiervoor getekend heb. Ik heb nagevraagd bij mijn huisgenoten of zij hem in ontvangst genomen hebben. Toen zei een huisgenoot dat zij buiten het portiek voor mijn berging een pakje heeft zien staan. Dit hoorde ik pas donderdagmorgen. Ze dacht dat het oud papier was dus besteedde er verder geen aandacht aan. Dit pakje was inmiddels verdwenen aangezien het op de openbare weg stond. Nu heb ik dus de verzender en dpd hiervan op de hoogte gebracht.
Volgens mij moet de verzender van mijn pakket dit dan verder opnemen met de vervoerder.

Nu wil het bedrijf waar ik de bestelling geplaatst heb echter dat ik
een verklaring onderteken waarin staat dat ik de waarheid spreek omtrent het niet in ontvangst genomen te hebben van het pakket, ik dit ook daadwerkelijk bij buren nagevraagd heb en bereid ben mee te werken aan de geldende richtlijnen voor eventueel onderzoek van de vervoerder en/of politie! En daarnaast staat er in dit formulier dat het hun beleid is dat ze vervangende producten opsturen terwijl ik van de koop af wil zien. Het wordt dus niet eens gevraagd of je de bestelling nog wilt dus ik wil dit formulier niet ondertekenen en daarnaast ligt de bewijslast niet bij mij maar bij de webshop.

Ook willen ze een kopie van mijn paspoort wat ik echt veel te ver vind gaan. Ten eerste werkt het identiteit fraude in de hand en ten tweede vind ik het vreemd dit te vragen voor een bestelling van 65 euro.

Volgens mij moeten ze mij verder met rust laten, ik heb aangegeven het niet ontvangen te hebben en het oplossen met dpd.

Wat adviseren jullie mij te doen? Ze zitten in Engeland dus vallen onder dezelfde wetgeving als Nederland. Heeft iemand hier verstand van?
Nou, als je niet bereid bent om mee te doen aan onderzoek, zou ik je niet geloven als webshop. Dan kan iedereen wel beweren dat het pakje niet bezorgd is, al zegt de pakjesbezorger van wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een mail gestuurd dat ik van de bestelling afzie ( wet koop op afstand) en geen aanvullende formulieren invul of een kopie van mijn paspoort geef maar dat zij dit verder op moeten lossen met de vervoerder.


Volgens mij kunnen zij dat soort informatie ook niet eisen van een klant.

Hoe sterk sta ik nu ben bang dat ze niet akkoord gaan en het een lang traject gaat worden. Ik heb gekozen voor achteraf betalen met klarna gelukkig dus het is nog niet betaald.
Als jij dat formulier niet wil tekenen zou ik ook geen poot voor je uitsteken. En ik heb een webshop.

Maar gelukkig heb ik dit probleem niet want ik verzend met betrouwbare partijen..
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-01-2019 09:35
Nou, als je niet bereid bent om mee te doen aan onderzoek, zou ik je niet geloven als webshop. Dan kan iedereen wel beweren dat het pakje niet bezorgd is, al zegt de pakjesbezorger van wel.
In het formulier staat oa dat ze de bestelling opnieuw leveren wat helemaal niet mag, dit moet in overleg. Daarnaast staat dat ik bereid moet zijn mee te werken aan een onderzoek van de vervoerder/politie Ik vind dat nogal ver gaan. De bewijslast ligt bij de webshop. Ik heb ze ook gevraagd om eem print screen van de handtekening die ik gezet zou hebben
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
18-01-2019 09:40
Als jij dat formulier niet wil tekenen zou ik ook geen poot voor je uitsteken. En ik heb een webshop.

Maar gelukkig heb ik dit probleem niet want ik verzend met betrouwbare partijen..
Mag ik vragen wat de officiële procedure is bij vermissing van een pakket? Vraag jij een kopie van een paspoort van je klant en stuur je die een formulier of los je het op met de vervoerder? Ik ben hier nu al twee dagen over aan het mailen omdat iemand mijn pakket op straat heeft achtergelaten zonder aan te bellen. Snap dat jij reageert vanuit jouw positie als webshopeigenaar maar hoe zou je het zelf vinden als een bezorger niet aanbelt en je pakket op de openbare weg zet en je handtekening vervalst?
Teddy13 schreef:
18-01-2019 09:40
In het formulier staat oa dat ze de bestelling opnieuw leveren wat helemaal niet mag, dit moet in overleg. Daarnaast staat dat ik bereid moet zijn mee te werken aan een onderzoek van de vervoerder/politie Ik vind dat nogal ver gaan. De bewijslast ligt bij de webshop. Ik heb ze ook gevraagd om eem print screen van de handtekening die ik gezet zou hebben


Ze moeten een product vervangen. En als jij het dan weer retour stuurt mag dat. Maar dr moet wel wat geleverd worden. Je kan het niet cancellen op voorhand. Ze hoeven dit niet te overleggen.

En hou eens op met ‘de bewijslast ligt bij de webshop’. Je hebt er geen verstand van.

En iedereen kan wel zeggen dat er niks ontvangen is.
Alle reacties Link kopieren
Dat je geen kopie paspoort wil sturen begrijp ik, maar dat je niet mee wil werken aan een eventueel onderzoek, en ook nog eens moeilijk doet over het feit dat ze een vervangend product opsturen, vind ik echt heel raar.
Als het product afgelopen woensdag wel aan jou was gegeven, dan had je het toch ook gehad, waarom is het dan nu een probleem dat ze het opnieuw opsturen? Ook lijkt het me niet onlogisch dat ze willen dat je vragen beantwoord mbt de levering. Jouw reactie zou mij echt het idee geven dat je de boel probeert te besodemieteren.
Waarom doe je zo moeilijk. Dpd kan je om de handtekening vragen. Dat kun je helemaal zelf.

Verder zou ik gewoon meewerken en het pakket opnieuw laten verzenden. Je kan het altijd nog retourneren. Je bent zo recalcitrant. Mensen willen dan niks meer voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
Denk eens even na.

De webshop moet bewijzen dat jij dat pakket niet ontvangen hebt. Hoe moeten ze dat doen als jij niet wilt getuigen??

Zij moeten contact opnemen met de politie. Die moeten bij jou aan de deur komen om één en ander na te gaan. Maar zij mogen niet zomaar de politie langssturen natuurlijk. Ik bedoel; dan kan ik van hier thuis wel vanalles gaan beweren.

Kortom; als jij hierin niet mee wilt werken, kunnen zij niks verder. Arrogant reageren op wat jij wel en niet vindt moeten mogen kunnen, daar kunnen ze niets mee.

Ik had zelf DPD allang gebeld.
ceylon wijzigde dit bericht op 18-01-2019 09:48
2.89% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je vraagt advies, maar je hebt al stappen ondernomen en al het advies wat je krijgt vind je maar niets..... :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Van het kopie paspoort mag je gegevens (zoals o.a. BSN nummer en nr paspoort) doorstrepen en dwars door de kopie schrijven waarvoor deze bestemd is.

De webshop wil een onderzoek starten en heeft daar ook jouw medewerking voor nodig. Ook zijn ze verplicht jou het product nogmaals te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je niet wilt verklaren dat je de waarheid spreekt en mee wilt werken aan onderzoek (lijkt me overigens niet dat de politie ook maar iets doet voor een verdwenen bestelling van 65 euro, maar dat terzijde). Je wilt dat zij het oplossen, dan moeten ze toch kunnen onderzoeken wat er gebeurd is?

Ze hebben het recht het opnieuw te sturen, en dan mag jij het weer terug sturen. Je hebt niet het recht om nu al te annuleren.
Eerlijk gezegd klinkt het van jouw kant ook niet heel betrouwbaar hoor. ‘Ik heb nooit iets gekregen, wil niet meewerken aan onderzoek, hoef ook niks meer en ga niks betalen’. Snap je zelf niet dat dat op zijn minst wat verdacht overkomt?
Doe niet zo moeilijk. Stuur een kopie van je paspoort waarop je BSN is weggeveegd en duidelijk duplicaat eroverheen. Vul dat formulier in stuur dat terug. Zij doen niet moeilijk, maar volgen een niet eens zo rare procedure. Bovendien sturen ze je dan opnieuw je item, dat is toch prima?
Samengevat

- Webshop levert iets wat door de bezorger niet (goed) wordt afgeleverd
- Webshop wil een nieuw artikel sturen
- Webshop vraagt jou om mee te werken aan het onderzoek naar het niet (goed) afgeleverde pakket.

Klinkt mij tot zo ver als heel logisch en vriendelijk in de oren. De verzender is verantwoordelijk dat het pakket bij jou komt en die verantwoordelijkheid nemen ze. Uiteraard willen zij het probleem van het niet bezorgde pakket met de vervoerder opnemen, maar daar hebben ze toch echt jouw input voor nodig. Alleen jij kan nl aangeven (verklaren) dat je het pakket niet ontvangen hebt. Kopie van je paspoort|ID lijkt me logisch om te kunnen kijken of de handtekening voor ontvangst klopt met jouw handtekening. Daar zou ik wel een kopie voor op willen sturen (met sofinummer doorgehaald en in grote letters: KOPIE TBV XXX er op geschreven)

Snap ook eerlijk gezegd niet waarom je zo verbolgen bent over het feit dat ze je bestelling nog een keer op gaan sturen. Je krijgt wat je besteld hebt.

Hoe had jij het dan gezien. Zij nemen contact op met de vervoerder:
"Hallo vervoerder, het pakket is niet aangekomen".
"Dag webshop, het is wel afgeleverd, zie maar er is voor getekend."

En dan? Wat moeten / kunnen ze dan verder doen zonder jouw verklaring zonder dat ze jouw handtekening kunnen controleren?
Teddy13 schreef:
18-01-2019 09:40
Daarnaast staat dat ik bereid moet zijn mee te werken aan een onderzoek van de vervoerder/politie Ik vind dat nogal ver gaan.
.
Gossiemikkie, is het zo lastig om een paar vragen te beantwoorden?
De webshop heeft van de bezorger een handtekening. Lijkt me genoeg voor bewijslast. Hoe kunnen ze weten dat t niet jouw handtekening is als je dat formulier niet invult? Kopie van je paspoort kun je ook sturen, mits je je BSN nummer en je foto onleesbaar maakt, dan is ie ongeschikt voor identiteitsfraude. En de koop ongedaan maken kun je alleen als je het product retour stuurt, en dat kun je niet. Dus beter werk je mee aan dat onderzoek, want alleen dan vervalt je betalingsverplichting. Iedereen kan wel beweren dat t niet is ontvangen om er zo twee te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zodra de webshop het pakket heeft afgeleverd bij de pakketdienst, is de webshop niet meer verantwoordelijk voor het pakketje. Je moet dus inderdaad bij de pakketdienst zijn. Er kan een onderzoek ingesteld worden waar het pakket is gebleven. Niets meer niets minder.
Ik adviseer je niet zo te zeuren en te zeiken. Of je werkt mee voor een oplossing of je bent je geld kwijt en er gebeurd niets.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-01-2019 09:51
Van het kopie paspoort mag je gegevens (zoals o.a. BSN nummer en nr paspoort) doorstrepen en dwars door de kopie schrijven waarvoor deze bestemd is.

De webshop wil een onderzoek starten en heeft daar ook jouw medewerking voor nodig. Ook zijn ze verplicht jou het product nogmaals te sturen.

Dit. Zonder jouw medewerking kunnen ze niets. En als je niet wil meewerken, wil je dus opdraaien voor de kosten. Waarom zou je anders contact met ze opnemen?
Such fun!1
Teddy13 schreef:
18-01-2019 09:43
Mag ik vragen wat de officiële procedure is bij vermissing van een pakket? Vraag jij een kopie van een paspoort van je klant en stuur je die een formulier of los je het op met de vervoerder? Ik ben hier nu al twee dagen over aan het mailen omdat iemand mijn pakket op straat heeft achtergelaten zonder aan te bellen. Snap dat jij reageert vanuit jouw positie als webshopeigenaar maar hoe zou je het zelf vinden als een bezorger niet aanbelt en je pakket op de openbare weg zet en je handtekening vervalst?

Hoe weet je precies dat je pakket op straat is achtergelaten?

Mijn officiële procedure is dat ik mijn klantmanager bel en aangeef dat een klant zegt dat er nog niks geleverd is. Hij gaat dat dan na en zegt dat het klopt of dat de klant het wel ontvangen heeft. Als het klopt gaat hij kijken waar het pakket wel is en als er getekend is, vraag ik aan de klant wie er getekend heeft. Als de klant écht niet kan uitvogelen wie er getekend heeft en hij/zij gedraagt zich fatsoenlijk, krijgt hij zijn geld terug.


En hoe weet je nou dat je handtekening is vervalst? De schoonmaker van de buren kan ook getekend hebben en die heeft niet doorgegeven dat ie dat gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 6 mails gestuurd naar dat bedrijf en een uur gechat met dpd
Zij willen mij de handtekening niet geven en volgens hun moet de vervoerder een onderzoek instellen. Ik heb de webshop nu gevraagd mij een kopie van die handtekening te geven. Dat ik die producten niet meer wil is omdat ze werken met een vervoerder die de spullen op de stoep zet en het lastig communiceren is in het Engels als er iets mis gaat
Daarnaast was het een domme impulsaankoop waar ik al spijt van had
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat doe jij enorm moeilijk. Waarom werk je niet gewoon mee? Pfff ben je je product kwijt zonder betaling en dan zit je klant ook nog eens moeilijk te doen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
18-01-2019 09:45
Ze moeten een product vervangen. En als jij het dan weer retour stuurt mag dat. Maar dr moet wel wat geleverd worden. Je kan het niet cancellen op voorhand. Ze hoeven dit niet te overleggen.

En hou eens op met ‘de bewijslast ligt bij de webshop’. Je hebt er geen verstand van.

En iedereen kan wel zeggen dat er niks ontvangen is.
Je reageert op een toon alsof ik opzettelijk een webshop oplicht. Ik heb al zeker twee uur met beide partijen gemaild en gechat. Daarnaast heeft de vervoerder mijn pakket op de stoep achtergelaten en zelf een handtekening gezet terwijl ik thuis was!! Mag ik daar aub van balen!
Teddy13 schreef:
18-01-2019 10:02
Ik heb al 6 mails gestuurd naar dat bedrijf en een uur gechat met dpd
Zij willen mij de handtekening niet geven en volgens hun moet de vervoerder een onderzoek instellen. Ik heb de webshop nu gevraagd mij een kopie van die handtekening te geven. Dat ik die producten niet meer wil is omdat ze werken met een vervoerder die de spullen op de stoep zet en het lastig communiceren is in het Engels als er iets mis gaat
Daarnaast was het een domme impulsaankoop waar ik al spijt van had


Kijk, daar komt de pus uit de pukkel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven