Geld & Recht alle pijlers

UWV vraagt bankafschrift

21-01-2019 22:26 18 berichten
Ik heb binnenkort een afspraak bij het UWV en bij de vraag over mijn rekeningnummer staat: Voeg bankafschrift bij.

Nu ben ik compleet nieuw bij het UWV, maar wat willen zij zien? Wat moet ik voor bankafschrift bijvoegen? Kan ik dat ook halen uit mijn internetbankieren app?

Dan heb ik nog een vraag. Ik moet nog een x aantal overuren vergoed krijgen. Het UWV wil bewijsstukken zien. Het enige bewijs dat ik daarvan heb zijn oude roosters die een collega voor me gefotografeerd heeft. Is dit voldoende?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt toch loonstroken. En een jaaropgave van je werkgever. Neem die allen mee.

Ik zou een bankafschrift van een hele maand mee nemen. Bijvoorbeeld december 2018.

Deze kun je gewoon via je bank website, printen.

Je kunt ook een heel haar aan bankafschriften printen en dus meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Voor overige vragen, zie de brief van het UWV. En dus bel je het uwv.
Gele_Suikerspin schreef:
21-01-2019 22:29
Je krijgt toch loonstroken. En een jaaropgave van je werkgever. Neem die allen mee.

Ik zou een bankafschrift van een hele maand mee nemen. Bijvoorbeeld december 2018.

Deze kun je gewoon via je bank website, printen.

Je kunt ook een heel haar aan bankafschriften printen en dus meenemen.
Loonstroken neem ik sowieso mee, jaaropgave heb ik niet. Bedrijf is failliet en het is allemaal behoorlijk slecht geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Komt vast goed. Een faillissement uitkering wordt meestal snel geregeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dan wil het uwv waarschijnlijk om die reden je bankafschriften.

Neem dus alle maanden bankafschriften mee, waarvan je geen loonstroken hebt.

Ik heb welleens 2 jaar loonstroken uit lopen printen.

Gaat via de website van je bank iets makkelijk als via de app.
Alle reacties Link kopieren
UWV wil gewoon veel zien. Als je in december een 13e maand of zoiets hebt gehad, dan zeker ook je afschriften van november, een reguliere maand, meenemen.
Oké, ga ik dat doen. Bedankt!
Kun je dat niet gewoon uploaden via je werkmap? Moet je voor een intake naar het UWV? Dat gaat tegenwoordig toch allemaal digitaal?
Bloemkoolroosje schreef:
21-01-2019 22:57
Kun je dat niet gewoon uploaden via je werkmap? Moet je voor een intake naar het UWV? Dat gaat tegenwoordig toch allemaal digitaal?
Nee, niet bij een faillissementuitkeringsaanvraag helaas.

TO, ze willen weten wat je wel en niet betaald hebt gekregen.

Volgens mij kan je alles wat niet betaald is aan loon, vakantiegeld, 13e maand bonussen en pensioenpremie ( bel die ook even tot wanneer er betaald is, vaak is dat het eerste waar ze mee stoppen te betalen) krijgen van het UWV. Ik geloof tot een bepaald termijn terug. 3 maanden dacht ik maar dat weten zij wel.

Ik zou even bellen morgen en dat even vragen.

Edit: 13 weken na opzegging dienstverband ( door de curator meestal) en vakantiegeld en 13e maand tot hele jaar terug als dat van toepassing is.

https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... ed-krijgen
Bloemkoolroosje schreef:
21-01-2019 22:57
Kun je dat niet gewoon uploaden via je werkmap? Moet je voor een intake naar het UWV? Dat gaat tegenwoordig toch allemaal digitaal?
Wat Lucifer zegt, ik zal er echt zelf heen moeten. :)
Lucifer2018 schreef:
21-01-2019 23:12
Nee, niet bij een faillissementuitkeringsaanvraag helaas.

TO, ze willen weten wat je wel en niet betaald hebt gekregen.

Volgens mij kan je alles wat niet betaald is aan loon, vakantiegeld, 13e maand bonussen en pensioenpremie ( bel die ook even tot wanneer er betaald is, vaak is dat het eerste waar ze mee stoppen te betalen) krijgen van het UWV. Ik geloof tot een bepaald termijn terug. 3 maanden dacht ik maar dat weten zij wel.

Ik zou even bellen morgen en dat even vragen.

Edit: 13 weken na opzegging dienstverband ( door de curator meestal) en vakantiegeld en 13e maand tot hele jaar terug als dat van toepassing is.

https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... ed-krijgen
Wat er in de link staat, stond inderdaad ook in de brief. :) Ik ga erachteraan!

Zal blij zijn als het allemaal achter de rug is.
He bah wat vervelend. Veel succes ermee, hoop dat je snel weer wat leuks vindt!
Bloemkoolroosje schreef:
21-01-2019 23:26
He bah wat vervelend. Veel succes ermee, hoop dat je snel weer wat leuks vindt!
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Raar dat het UWV bankafschriften wil zien. Ze hebben niets te maken met hoe jij je geld uit geeft. Ik denk dat ze een overzicht willen zien wat jij van dit betreffende bedrijf hebt gekregen. Dus zou ik ook alleen daarvan een overzicht maken. Je kunt in je bankapp/website filteren op bedrijf en alleen een uitdraai maken van die betreffende inkomsten. Maar hoe je dat vervolgens uitgeeft hebben zij niets mee te maken (en mogen ze volgens mij ook helemaal niet zien volgens de AVG).
Boarn schreef:
22-01-2019 08:37
Raar dat het UWV bankafschriften wil zien. Ze hebben niets te maken met hoe jij je geld uit geeft. Ik denk dat ze een overzicht willen zien wat jij van dit betreffende bedrijf hebt gekregen. Dus zou ik ook alleen daarvan een overzicht maken. Je kunt in je bankapp/website filteren op bedrijf en alleen een uitdraai maken van die betreffende inkomsten. Maar hoe je dat vervolgens uitgeeft hebben zij niets mee te maken (en mogen ze volgens mij ook helemaal niet zien volgens de AVG).
Het gaat niet om de uitgaves. Misschien wat beter lezen.

En je hoeft geen bankafschriften te geven hoor, je krijgt dan alleen niet je niet ontvangen loon ect van het UWV.
Boarn schreef:
22-01-2019 08:37
Raar dat het UWV bankafschriften wil zien. Ze hebben niets te maken met hoe jij je geld uit geeft. Ik denk dat ze een overzicht willen zien wat jij van dit betreffende bedrijf hebt gekregen. Dus zou ik ook alleen daarvan een overzicht maken. Je kunt in je bankapp/website filteren op bedrijf en alleen een uitdraai maken van die betreffende inkomsten. Maar hoe je dat vervolgens uitgeeft hebben zij niets mee te maken (en mogen ze volgens mij ook helemaal niet zien volgens de AVG).
Ik laat alleen mijn ontvangen loon staan, eigen uitgaven (bedragen) streep ik door, dat is privé inderdaad. :)
Papieren zijn trouwens ingevuld en ingeleverd! Nu nog hopen dat ik geld krijg. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven