Geld & Recht alle pijlers

Bankbeslag na eindvonnis

22-01-2019 16:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
meyaandra wijzigde dit bericht op 28-12-2019 21:30
Reden: .
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weten zij wel dat er beslag wordt gedaan op hun rekening?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik niet. Ik heb geen contact met die mensen en ik weet niet wat zij gelezen hebben in het eindvonnis of wat de deurwaarder heeft gezegd.

Ik wet ook niet of het verplicht is dat bankbeslag wordt aangekondigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat de deurwaarder dit vaker gedaan heeft. Ik snap dat je het graag wilt weten, kun je met je vragen niet bij iemand terecht die jou helpt bij dit traject?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de deurwaarder. Die werkt voor jou.
Even Googlen, vind je dit bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend TO. Ik hoop dat je snel je geld krijgt.
Ja, deurwaarde bellen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bankbeslag betekent niet alleen dat er beslag wordt gelegd op dat wat er op dat moment op staat, maar ook op alles wat er verder nog binnenkomt totdat de schuld is ingelost. Van het salaris krijgt men slechts een klein deel (90% van het minimum) voor levensonderhoud en de rest gaat naar de aflossing van de schuld.

Aangepast wegens onzin; verwarring met loonbeslag.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 22-01-2019 17:20
8.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bank beslag wordt niet vooraf aangekondigd maar het betreft wel een moment opname: het beslag raakt enkel het saldo wat er op dat moment is.

De vraag is echter of je verwacht dat er een leuk saldo bestaat, zijn het mensen met vele schulden dan is dat veelal niet het geval en zullen ze daarnaast mogelijk zo slim zijn om te zorgen dat het saldo altijd laag blijft.