Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel smartengeld?

22-01-2019 22:43 106 berichten
Beste mensen,

Na bijna 4 jaar zit ik nog steeds met schouderklachten na een ongeval.
Schade heb ik netjes vergoed gekregen.

Nu willen ze echter alles gaan afsluiten terwijl mijn schouder nog steeds niet hetzelfde is als voor het ongeval.

Maar omdat ik mezelf nu weer kan redden willen ze (mijn verzekering) het gaan afsluiten met de tegenpartij omdat anders de tegenpartij mijn HELE medisch dossier wil gaan doorspitten!!

Want zij weigeren verdere betalingen want willen eerst weten hoe ik er voor het ongeval aan toe was.

Ik weet nu niet wat ik het beste kan doen:

1. Het afsluiten en rond de 6.000 smartengeld ontvangen?

2. Wachten en de tegenpartij laten neuzen in mijn medisch dossier?

3. Is 6.000 euro "genoeg" of hoort er meer betaald te worden als smartengeld?

Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je letselschade advocaat er van? Had je voor het onderzoek psychische problemen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Advocaat.
Wat zegt je letselschade advocaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet hoe je schouder er aan toe is en wat je nu niet kan met je schouder/arm maar 6000 euro is behoorlijk hoog. In Nederland krijg je niet snel smartengeld.

Mijn beide zoons zijn aangereden op de scooter/motor. Beide bijna een jaar moeten revalideren. De een kreeg 2000 (maar dat is 10 jaar geleden en de andere 2500 euro.

Wel is het zo dat ze nu geen beperking meer hebben. Wel een aantal plekken waar geen gevoel meer in zit en een aantal lelijke littekens.

Wij hebben zelf nog veel moeite moeten doen om vervoerskosten vergoed te krijgen en bij de ander extra personeelskosten omdat hij zelf niets kon doen. Wij hadden letselschadeadvocaten maar moesten die wel stimuleren en in de gaten houden qua berekeningen.

Waarom ben je bang dat ze je medisch dossier mogen zien? Had je voor het ongeluk ook al problemen met je schouder? Ik vraag mij af of ze je hele dossier mogen opvragen of alleen het deel wat evt over je schouder gaat.

Dit kan je advocaat je wel vertellen.

Advocaten van de tegenpartij hebben maar een opdracht, zo min mogelijk kosten vergoeden en zo min mogelijk letselschade. Er bestaat in Nederland een lijst waar je kan kijken hoeveel letselschade er gemiddeld wordt uitgekeerd voor een bepaalde schade. Misschien kan die lijst je verder helpen. Jouw advocaat zou ook moeten weten of die 6000 euro een redelijk voorstel is.

Verhindert je schouder je in het werken?
In Nederland worden niet zulke hoge bedragen uitgekeerd, denk dat je er hooguit nog een paar duizend bij zou kunnen krijgen maar aan jou om daar tijd en energie in te steken.

"Letselschade bedrag bij matig letsel
Er is sprake van matig letsel in onder andere de onderstaande situaties:

gescheurde kniebanden
amputatie van een gedeelte van vingers
licht whiplash letsel, nekletsel
gedeeltelijk verlies van gebit
psychische schade ten gevolge van verkrachting, ontucht, incest
lelijke littekens door vleeswonden
gecompliceerde botbreuken
Bij matig letsel kan het oorspronkelijke beroep uiteindelijk weer worden uitgeoefend, is er sprake geweest van een korte periode van ziekenhuisopname en/of bedrust, is er geruime tijd afhankelijk van hulp en/of vergt herstel medische behandeling van maximaal 1 jaar.

Is er sprake van matig letsel, dan ligt de hoogte van smartengeld bedragen tussen 3500 en 9.000 euro."
viva-amber schreef:
22-01-2019 22:50
Wat zegt je letselschade advocaat er van? Had je voor het onderzoek psychische problemen?
Volgens mij is zij geen advocaat maar een letselschade jurist.
Nee ik heb nooit problemen met mijn schouder gehad en dat is ook bekend bij de tegenpartij.
https://www.letselschade.nl/vergoeding- ... oorbeelden
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij de ANWB op smartengeld Googlen. Daar staan een aantal voorbeelden.
poezenmoedertje schreef:
22-01-2019 23:00
Volgens mij is zij geen advocaat maar een letselschade jurist.
Nee ik heb nooit problemen met mijn schouder gehad en dat is ook bekend bij de tegenpartij.

Hoe dan?
veensteker schreef:
22-01-2019 22:56
Ik weet natuurlijk niet hoe je schouder er aan toe is en wat je nu niet kan met je schouder/arm maar 6000 euro is behoorlijk hoog. In Nederland krijg je niet snel smartengeld.

Mijn beide zoons zijn aangereden op de scooter/motor. Beide bijna een jaar moeten revalideren. De een kreeg 2000 (maar dat is 10 jaar geleden en de andere 2500 euro.

Wel is het zo dat ze nu geen beperking meer hebben. Wel een aantal plekken waar geen gevoel meer in zit en een aantal lelijke littekens.

Wij hebben zelf nog veel moeite moeten doen om vervoerskosten vergoed te krijgen en bij de ander extra personeelskosten omdat hij zelf niets kon doen. Wij hadden letselschadeadvocaten maar moesten die wel stimuleren en in de gaten houden qua berekeningen.

Waarom ben je bang dat ze je medisch dossier mogen zien? Had je voor het ongeluk ook al problemen met je schouder? Ik vraag mij af of ze je hele dossier mogen opvragen of alleen het deel wat evt over je schouder gaat.

Dit kan je advocaat je wel vertellen.

Advocaten van de tegenpartij hebben maar een opdracht, zo min mogelijk kosten vergoeden en zo min mogelijk letselschade. Er bestaat in Nederland een lijst waar je kan kijken hoeveel letselschade er gemiddeld wordt uitgekeerd voor een bepaalde schade. Misschien kan die lijst je verder helpen. Jouw advocaat zou ook moeten weten of die 6000 euro een redelijk voorstel is.

Verhindert je schouder je in het werken?
Mijn letselschade jurist vind de optie van afsluiten ook de beste.
Ik ben nog herstellende van een "herstel" operatie van die schouder dus ik weet niet hoe "goed" het nog kan worden.

Momenteel.werk ik niet maar dat heeft niets met die schouder te maken.

Ik zal die lijst een opzoeken.
Bedankt voor de tip.
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2019 23:02
Hoe dan?
Waarschijnlijk heeft de jurist gezegd “mijn client heeft voor het ongeval nooit last gehad van haar schouder”.

Tegenpartij wil nu dus nagaan dmv haar medische geschiedenis of dat klopt.

Je zal een causaal verband moeten aantonen tussen het letsel en het ongeval.
Alle reacties Link kopieren
https://ongeval.info/letselschade-bedragen/
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2019 22:58
In Nederland worden niet zulke hoge bedragen uitgekeerd, denk dat je er hooguit nog een paar duizend bij zou kunnen krijgen maar aan jou om daar tijd en energie in te steken.

"Letselschade bedrag bij matig letsel
Er is sprake van matig letsel in onder andere de onderstaande situaties:

gescheurde kniebanden
amputatie van een gedeelte van vingers
licht whiplash letsel, nekletsel
gedeeltelijk verlies van gebit
psychische schade ten gevolge van verkrachting, ontucht, incest
lelijke littekens door vleeswonden
gecompliceerde botbreuken
Bij matig letsel kan het oorspronkelijke beroep uiteindelijk weer worden uitgeoefend, is er sprake geweest van een korte periode van ziekenhuisopname en/of bedrust, is er geruime tijd afhankelijk van hulp en/of vergt herstel medische behandeling van maximaal 1 jaar.

Is er sprake van matig letsel, dan ligt de hoogte van smartengeld bedragen tussen 3500 en 9.000 euro."
Bedankt voor deze info.
Bij mij duurt het herstel al bijna 4 jaar maar het letsel zal inderdaad gematigd zijn.
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2019 23:02
Hoe dan?
Zij hebben via de huisarts opgevraagd of ik daar ooit weleens ben geweest voor schouderklachten.
De huisarts heeft bevestigd dat dit niet zo is.
Dank je!
Gatekeeper* schreef:
22-01-2019 23:05
Waarschijnlijk heeft de jurist gezegd “mijn client heeft voor het ongeval nooit last gehad van haar schouder”.

Tegenpartij wil nu dus nagaan dmv haar medische geschiedenis of dat klopt.

Je zal een causaal verband moeten aantonen tussen het letsel en het ongeval.

Daarom stel ik de vraag. TO's advocaat kan zeggen dat er geen eerdere problemen met schouder waren maar taak van de tegenpartij is zo min als mogelijk te betalen. Die zullen dat niet zomaar aannemen, zeker als er meer geeist wordt.

Edit: mosterd. ;-)
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 23:10
8.00% gewijzigd
veensteker schreef:
22-01-2019 23:00
Je kan bij de ANWB op smartengeld Googlen. Daar staan een aantal voorbeelden.
Ga ik zeker doen. Bedankt!
Gatekeeper* schreef:
22-01-2019 23:05
Waarschijnlijk heeft de jurist gezegd “mijn client heeft voor het ongeval nooit last gehad van haar schouder”.

Tegenpartij wil nu dus nagaan dmv haar medische geschiedenis of dat klopt.

Je zal een causaal verband moeten aantonen tussen het letsel en het ongeval.
De tegenpartij heeft al bevestigd gekregen van mijn huisarts dat ik nooit eerder schouderklachten heb gehad.
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2019 23:09
Daarom stel ik de vraag. TO's advocaat kan zeggen dat er geen eerdere problemen met schouder waren maar taak van de tegenpartij is zo min als mogelijk te betalen. Die zullen dat niet zomaar aannemen, zeker als er meer geeist wordt.

Edit: mosterd. ;-)
De tegenpartij heeft dit al bevestigd gekregen van mijn huisarts.
Het gaat hun er om dat ze willen zien welke aandoeningen ik nog meer heb en of die effect kunnen hebben op de hulp die ik nog nodig heb.

Ikzelf vind dat het hun niks aangaat welke aandoeningen ik nog meer heb.
Het is immers al bevestigd dat ik nooit eerder schouderklachten heb gehad.
Ik vind het bedrag al vrij hoog. Bij mij was nu 4 jaar ook het m ook moment om.te kijken wat de "eindstand" was. Ik heb een hoger bedrag gekregen omdat ik blijvende schade heb opgelopen.

Je werkt nu niet maar dat komt niet door je schouder zeg je zelf. Er speelt nu dus nog meer. Wanneer ze je medische dossier in mogen zien zullen ze dit ook lezen en het tegen je kunnen de gebruiken om de uitkering zo laag mogelijk te houden.
Ik ben zelf eens akkoord gegaan met een bedrag van € 2000 maar mocht dan ook daar niet meer op terugkomen. Aanrijding van achteren met nekklachten. Aantal maanden fysio gehad toen was het over. En toen kwamen de tegenpartij met dat bod. In vergelijking met jou vind ik het aan de magere kant omdat de eindsituatie niet bekend is.
poezenmoedertje schreef:
22-01-2019 23:14
De tegenpartij heeft dit al bevestigd gekregen van mijn huisarts.
Het gaat hun er om dat ze willen zien welke aandoeningen ik nog meer heb en of die effect kunnen hebben op de hulp die ik nog nodig heb.

Ikzelf vind dat het hun niks aangaat welke aandoeningen ik nog meer heb.
Het is immers al bevestigd dat ik nooit eerder schouderklachten heb gehad.

En toch hebben ze daar wel een punt.
Ik zou die informatie niet geven en genoegen nemen met dit al heel behoorlijke bedrag.

Maar ik ben geen letselschade expert, vraag het dus even na.
*vanwege herkenbaarheid svp niet quoten, wellicht haal ik mijn post later weer weg, te privé*


Verwijderd vanwege privacy
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 20:11
86.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me sterk dat een tegenpartij jouw medische gegevens mag zien. AVG enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven