Geld & Recht alle pijlers

Brutale vraag.Van hoeveel moeten jullie per maand rondkomen?

23-01-2019 10:57 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

De titel zegt het al!

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het gesteld is tegenwoordig, aangezien Rutte heeft beloofd dat we het in onze portemonnee gaan merken. ( op de goede manier dus ) :-D

Werkt man en vrouw allebij?
Werkt er 1 parttime?

Of werk je niet?

Wat houd je per maand over en wat zijn je lasten?
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
TO begint altijd.

En ee zijn al meerdere topics met deze vragen geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TO trapt af.
Wij verdienen 41564 euro en onze villa is al afgelost, maar onderhoud etc betalen we 10000 voor, het zwembad maakt zichzelf niet schoon en de halfnaakte butler (gok welke helft hij moet bedekken ghehghe) is best duur maar leuk om naar te kijken als hij zijn klusje doet.
Jij?
Wij werken beiden parttime en houden niets over. Alles gaat op
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-01-2019 11:00
TO begint altijd.

En ee zijn al meerdere topics met deze vragen geweest.
Ja een paar jaar geleden zag ik maar met het oog op nu was ik erg benieuwd!

Zelf gaan wij als het goed is binnenkort naar de 2500 euro per maand aan inkomen! Ik las dat dit erg weinig is maar vind dit zelf eigenlijk prima te doen. Wij hebben 1 kind.
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat versta je onder rondkomen? Het bedrag wat overblijft na aftrek van alle uitgaven of wat er totaal binnenkomt?
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten rondkomen van 5000 euro netto in de maand, daarvan gaat ongeveer 2300 op aan rekeningen en de rest is voor boodschappen, tanken en sparen.

Wij werken beide fulltime momenteel.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 11:05
11.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En jij?
We werken allebei fulltime en hebben 1 kind en een vrijstaand huis. We werken veel, beide geen topsalarissen maar wel veel lol in ons werk. Als alle vaste lasten zijn betaald en we 10% hebben gespaard hebben we nog een leuk bedrag over om van te leven elke maand.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Verder vraag ik me altijd af hoe interessant het is wat ik per maand binnenhark en hoeveel ik aan (vaste) lasten heb en hoeveel ik vind dat ik over hou.

In een ander topic zijn er mensen die allerlei potjes maken voor allerlei uitgaven die 1x per weetikveelwanneer plaatsvinden.
Anderen betalen dat wanneer het zo ver is. Dus ook al verschil in uitgaven per maand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik hebben beiden een inkomen, samen is dat 4200 per maand.
Alle reacties Link kopieren
Mina81 schreef:
23-01-2019 11:03
Wat versta je onder rondkomen? Het bedrag wat overblijft na aftrek van alle uitgaven of wat er totaal binnenkomt?
Ja wat je overhoud is ook wel een goede natuurlijk.
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
23-01-2019 11:04
Wij moeten rondkomen van 5000 euro netto in de maand, daarvan gaat ongeveer 2300 op aan rekeningen en de rest is voor boodschappen, tanken en sparen.

Wij werken beide fulltime momenteel.
Dat klinkt erg netjes zeg! mag ik vragen wat jullie voor beroep hebben?
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 16u en partner 36u.
Ik verdien er nog geen 1000 per maand mee en hij ongeveer 5000 per maand. Ik houd niks over en hij spaart een paar honderd euro per maand. Wij leven zonder echt op de centen te letten, 2 auto's, groot huis, vakantie, 2 kids.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-01-2019 11:01
Wij verdienen 41564 euro en onze villa is al afgelost, maar onderhoud etc betalen we 10000 voor, het zwembad maakt zichzelf niet schoon en de halfnaakte butler (gok welke helft hij moet bedekken ghehghe) is best duur maar leuk om naar te kijken als hij zijn klusje doet.
Jij?

Hm. Mag ik bij jou komen zwemmen?? Ik beloof je bij deze dat ik gewoon een keurig badpak zal aantrekken.

On-topic;

Inkomsten samen rond de 3500 euro en doorgaans gaat dat geld gewoon op.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
dapperedodo84 schreef:
23-01-2019 11:03
Ja een paar jaar geleden zag ik maar met het oog op nu was ik erg benieuwd!

Zelf gaan wij als het goed is binnenkort naar de 2500 euro per maand aan inkomen! Ik las dat dit erg weinig is maar vind dit zelf eigenlijk prima te doen. Wij hebben 1 kind.

En dan wil je zelf ook nog weten hoeveel vaste lasten en hoeveel je overhoud hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dapperedodo84 schreef:
23-01-2019 11:03
Ja een paar jaar geleden zag ik maar met het oog op nu was ik erg benieuwd!

Zelf gaan wij als het goed is binnenkort naar de 2500 euro per maand aan inkomen! Ik las dat dit erg weinig is maar vind dit zelf eigenlijk prima te doen. Wij hebben 1 kind.

Ja en dan? Als wij allemaal meer overhouden dan jullie, wat dan?
diamantje123 schreef:
23-01-2019 11:04
Wij moeten rondkomen van 5000 euro netto in de maand, daarvan gaat ongeveer 2300 op aan rekeningen en de rest is voor boodschappen, tanken en sparen.

Wij werken beide fulltime momenteel.
'moeten rondkomen'. :rofl:
Wij ongeveer hetzelfde trouwens maar werken allebei parttime.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zinloze vraag.
Wat zegt iemands inkomen nu over de lasten en wat men overhoudt?

Je kan wel 25000 per maand verdienen en niks overhouden, of op bijstandsniveau leven en toch nog kunnen sparen c.q overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
23-01-2019 11:08
Ja en dan? Als wij allemaal meer overhouden dan jullie, wat dan?
Hahaha dan hebben jullie het misschien beter voor elkaar?
Wij zitten nu op 2100 maar ik ga parttime werken vanaf volgende maand.
Onze vaste lasten zijn 1400, daarnaast de boodschappen, tanken, andere zaken zoals kleding ed
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ons inkomen is ruim 5000 euro, daar worden vaste lasten van betaald, gespaard, en boodschappen gedaan en leuke dingen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
ikbenlief10 schreef:
23-01-2019 11:10
Wat een zinloze vraag.
Wat zegt iemands inkomen nu over de lasten en wat men overhoudt?

Je kan wel 25000 per maand verdienen en niks overhouden, of op bijstandsniveau leven en toch nog kunnen sparen c.q overhouden.
Daar heb je wel een punt. Het is maar net in wat voor luxe je wilt leven of dat je de eindjes alsnog aan elkaar kan knopen omdat je ondanks een hoog inkomen heel veel vaste lasten hebt of 2 auto's 3 x per jaar op vakantie. Was gewoon benieuwd hoe het er voor stond en of mensen het financieel zwaar hebben.
blijf altijd vriendelijk!
Alleenstaand en verdien momenteel iets meer dan €2900,-. Vasts lasten zijn €1300,-. Heb een dochter een twee onder een kap woning. Ik heb niks te klagen vind ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Zoetje2019 schreef:
23-01-2019 11:14
Alleenstaand en verdien momenteel iets meer dan €2900,-. Vasts lasten zijn €1300,-. Heb een dochter een twee onder een kap woning. Ik heb niks te klagen vind ik zelf.
Dat is inderdaad erg netjes hoor!
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Na vaste lasten, boodschappen, overige uitgaven en sparen, komen wij gek genoeg iedere maand exact op 0,- uit
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven