Geld & Recht alle pijlers

Buren parkeren voor mijn voortuin

23-01-2019 15:16 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd

Zou jij je hier druk om maken?

Totaal aantal stemmen: 238

Nee, er zijn wel andere dingen om je druk over te maken (60%)
Ja, wat een asogedrag (40%)
anoniem_328967 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:29
98.68% gewijzigd
Het is een openbare parkeerplek neem ik aan, dus ze staan gewoon in hun recht.
Alle reacties Link kopieren
Zet je eigen auto er neer.
Alle reacties Link kopieren
IS het verboden daar te parkeren?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als hun andere auto een personenauto is, zou ik vragen of ze voortaan de bus bij hen voor het huis willen zetten zodat jouw uitzicht niet constant belemmerd wordt door hun bus.
Als het openbare parkeerplaatsen zijn heb je er niets over te zeggen ben ik bang. Staat tegenover dat jij ook alle recht hebt jouw auto voor hun raam te parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je auto voor hun huis parkeren als die vrij is... Vind daar niks aso aan.
(Maar goed, ik woon dan ook ergens waar een parkeerplek in de buurt van je huis geen garantie is.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mn eigen auto daar neerzetten. Zou me er ook aan storen maar je kunt er niks van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je afspreken dat jij je auto voor je voortuin neerzet en zij hun auto naast je huis? Dan hoef je alleen maar tegen je eigen auto aan te kijken.
anoniem_169486 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 15:22
4.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in gesprek gaan met de buren. Maar niet in termen van 'je staat voor mijn tuin', want het is gewoon openbaar gebied. Maar gewoon om het feit dat je de hele tijd tegen hun bus aan zit te kijken. Of gewoon eens vragen waarom ze de bestelbus voor jouw raam zetten en niet bij henzelf?
En je mag prima jouw auto bij hun voor de deur zetten. Dat zou ik zeker gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze daar niet mogen parkeren, kan je ze daar op wijzen. Mogen ze dat wel, kan je het gewoon eens bespreken. Misschien hebben ze niet eens door dat jij het vervelend vindt.

Uit een soort wraak jouw auto voor hun huis parkeren moet je zeker doen als je graag als kleuter door het leven gaat.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Het is allemaal gemeentegrond neem ik aan?
Dan zou ik het een keer casual aankaarten bij de buren dat je het zo vervelend vind om vanuit je raam steeds tegen die witte bus aan te kijken. Of ze zo mogelijk een ander plekje willen kiezen.
Dit is het en daarmee zal u het moeten doen!
Verwacht je trouwens dat de parkeerplaats en dus je uitzicht vrij blijft als de buren daar niet hun bus neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vragen of ze de bus bij zichzelf willen parkeren en de andere auto bij jou voor het raam. Ook met de uitleg dat je de hele dag anders tegen die witte bus aan zit te kijken.
Ik vind het behoorlijk aso van je buren. Of het nou mag of niet, dit doe je toch niet iedere dag?! Een keertje snap ik nog, maar iedere dag?!
Alle reacties Link kopieren
Als het gewone parkeerplaatsen zijn/straat zonder parkeerplaatsen, wat is er dan aso aan?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je kunt overwegen is te vragen aan de buren of ze wellicht de bus ergens anders willen parkeren met bovenstaand argument. Je parkeert je eigen auto voor je huis. Helaas heb je bij rijtjeshuizen dit probleem.
Alle reacties Link kopieren
het is een openbare plek dus ze mogen daar parkeren uiteraard.
Maar iets wat wettelijk gezien wel mag kan nog wel aso zijn...
Lizzy75 schreef:
23-01-2019 15:24
Ik zou vragen of ze de bus bij zichzelf willen parkeren en de andere auto bij jou voor het raam. Ook met de uitleg dat je de hele dag anders tegen die witte bus aan zit te kijken.

en dan zitten zij tegen hun bus aan te kijken, denk niet dat ze dat zomaar doen om de buurvrouw meer uitzicht te gunnen... De personenauto gebruiken ze vaker dus het is ook makkelijker als die voor hun deur staat (want dichterbij, neem ik aan).

TO zou hooguit kunnen vragen of ze de bus neer willen zetten waar TO's auto nu altijd staat, zodat TO voor haar huis kan staan.


Ik vind het behoorlijk aso van je buren. Of het nou mag of niet, dit doe je toch niet iedere dag?! Een keertje snap ik nog, maar iedere dag?!

Ik zie niet waarom niet? Die bus moet ergens staan. TO staat niet voor haar huis. Moeten de buren dan 5 huizen verder parkeren? Zodat een ander bij TO voor kan parkeren?
Laat ze hun bestelbus naast je huis parkeren, en zet jouw auto voor je raam. Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Trytostaypositive schreef:
23-01-2019 15:25
het is een openbare plek dus ze mogen daar parkeren uiteraard.
Maar iets wat wettelijk gezien wel mag kan nog wel aso zijn...
Zeker. En iets waar JIJ je aan ergert, is nog niet automatisch aso. Waarom bespreek je het niet eerst eens gewoon met je buren?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Trytostaypositive schreef:
23-01-2019 15:25
het is een openbare plek dus ze mogen daar parkeren uiteraard.
Maar iets wat wettelijk gezien wel mag kan nog wel aso zijn...

Maar als die bus er niet staat, komt er wel een andere auto te staan toch?

Wat vind je precies aso? Wil je zelf liever op die plek staan dan waar je nu staat?
Alle reacties Link kopieren
Als mijn buren daar niet zouden parkeren zou inderdaad deze plek voor mijn raam vrij zijn. Er is geen tekort aan parkeerplekken. De buren willen alleen beide auto's dicht bij hun voordeur denk ik (Twee bestelbussen zijn het...)
Ik zou ook niet blij zijn met elke dag een bestelbus pal voor mijn raam. Vooral niet als er andere mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
23-01-2019 15:21
Misschien kun je afspreken dat jij je auto voor je voortuin neerzet en zij hun auto naast je huis? Dan hoef je alleen maar tegen je eigen auto aan te kijken.
Dit is een goeie!

Als ik een bestelbus zou hebben, zou ik die ook liever niet voor m'n eigen deur zetten als dat niet hoeft. Ja, dat klinkt misschien aso, maar dan had men ergens moeten gaan wonen met vaste/eigen parkeerplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-01-2019 15:19
Als hun andere auto een personenauto is, zou ik vragen of ze voortaan de bus bij hen voor het huis willen zetten zodat jouw uitzicht niet constant belemmerd wordt door hun bus.
dat zou ik ook doen, ga eens in gesprek, drink eens koffie daar
leg ze uit, dat het wat donker wordt in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven