Geld & Recht alle pijlers

Brief iets te zwaar

30-01-2019 21:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort moet ik ongeveer 100 uitnodigingen/brieven gaan versturen. Ik heb ze zojuist gewogen, inclusief envelop en postzegel kom ik op 23-24 gram. Vanaf 20 gram moet je een extra postzegel plakken.

Hoe streng zijn de controles hierin van PostNL, weet iemand dat? Ik neem namelijk aan dat ze wel een bepaalde marge hebben en als ik maar één zegel hoef te plakken scheelt dat al gauw 80 euro...
Alle reacties Link kopieren
Exota schreef:
30-01-2019 21:51
Vrienden van ons hadden de uitnodigingen voor hun bruiloft onvoldoende gefrankeerd. Dus zo'n 150 adressen kregen een strafporto want de afzender was onbekend. Ik vind dat zo ontzettend genant, het is zo knullig.
Zelfs al was de afzender bekend. post zorgt gewoon dat de brieven komen waar ze moeten zijn, en verwacht dan van de ontvanger de strafport.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ssand... Ik ken iemand die uitnodigingen had gestuurd via Ssand. Klein deel kreeg de uitnodiging netjes op tijd, bij de ander kwam die veel te laat, bij weer een ander helemaal nooit.... En een ontvanger kreeg een stapeltje uitnodigingen dus die had ook meteen de uitnodiging voor Truus, Jan en Klaas. Gelukkig kenden die elkaar en woonden bij elkaar in de buurt dus dat was ook zo opgelost maar echt hoe kwamen ze erbij om bij 1 persoon meerdere uitnodigingen te bezorgen terwijl die voor een ander adres waren?! :facepalm:
Ze worden automatisch allemaal gewogen.
nlies schreef:
30-01-2019 22:28
Zelfs al was de afzender bekend. post zorgt gewoon dat de brieven komen waar ze moeten zijn, en verwacht dan van de ontvanger de strafport.
Niet waar. Als de afzender bekend is, dan gaat de strafporto altijd naar de afzender. Is die onbekend, dan gaat de strafporto naar de ontvanger.

Laatst zelf mee gemaakt. Mijn brievenbuspakketje was 1mm te dik en ik kreeg als afzender de strafporto en de ontvanger niet.

Maar post wordt wel altijd bezorgd, ook zonder frankering. En de strafporto betalen is geen verplichting, wel een vriendelijk verzoek.
anoniem_381374 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 22:40
12.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
30-01-2019 22:36
Ssand... Ik ken iemand die uitnodigingen had gestuurd via Ssand. Klein deel kreeg de uitnodiging netjes op tijd, bij de ander kwam die veel te laat, bij weer een ander helemaal nooit.... En een ontvanger kreeg een stapeltje uitnodigingen dus die had ook meteen de uitnodiging voor Truus, Jan en Klaas. Gelukkig kenden die elkaar en woonden bij elkaar in de buurt dus dat was ook zo opgelost maar echt hoe kwamen ze erbij om bij 1 persoon meerdere uitnodigingen te bezorgen terwijl die voor een ander adres waren?! :facepalm:
:idee: ;-D die postbezorger dacht er makkelijk vanaf te komen
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Na de geboorte van onze dochter hebben wij verschillende keren strafport gekregen omdat de kaart die wij ontvingen te zwaar was. Niet leuk. Bij een paar met afzender op de enveloppe maar werd gewoon op ons verhaald.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe streng de tassencontrole bij de Aldi is? Als ik een deel van mijn boodschappen niet betaal scheelt dat toch al gauw 80,-....
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
30-01-2019 22:44
Weet iemand hoe streng de tassencontrole bij de Aldi is? Als ik een deel van mijn boodschappen niet betaal scheelt dat toch al gauw 80,-....
Doen ze daar aan tas controle? :O Was al verbaasd toen ik een hele cent of 2 cent terug kreeg (en dan bij een volgend bezoek die zooi vergeten zodat je ze niet weer kan 'inleveren'. :P )
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 22:50
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Exota schreef:
30-01-2019 22:38
Niet waar. Als de afzender bekend is, dan gaat de strafporto altijd naar de afzender. Is die onbekend, dan gaat de strafporto naar de ontvanger.

Laatst zelf mee gemaakt. Mijn brievenbuspakketje was 1mm te dik en ik kreeg als afzender de strafporto en de ontvanger niet.

Maar post wordt wel altijd bezorgd, ook zonder frankering. En de strafporto betalen is geen verplichting, wel een vriendelijk verzoek.
Volgens mij wel als je afzender bent! Niet als je de ontvanger bent en ze de afzender niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
30-01-2019 22:44
Weet iemand hoe streng de tassencontrole bij de Aldi is? Als ik een deel van mijn boodschappen niet betaal scheelt dat toch al gauw 80,-....
Ja, sorry, snap je punt.

Zie nu ook in dat het wel erg knieperig van me was, het voelde gewoon een beetje als weggegooid geld en ik dacht als ze er zelf geen probleem van maken... Maar ook dat is dan niet betalen voor een dienst die wel geleverd is, je hebt gelijk.

Ik was er overigens al over uit dat ik die zegels er gewoon op doe.
JollyRider schreef:
30-01-2019 22:44
Weet iemand hoe streng de tassencontrole bij de Aldi is? Als ik een deel van mijn boodschappen niet betaal scheelt dat toch al gauw 80,-....
:rofl: :idee:
Alle reacties Link kopieren
Aapie87 schreef:
30-01-2019 21:27
Nou, een marge van 20% is natuurlijk wel érg ruim.

Misschien kun je ze versturen via Sandd, is een stuk goedkoper (maar wel iets trager).
Zou niet via sandd doen, dochter heeft safe the date kaartjes gestuurd, na 2 maanden is de helft nog niet aangekomen.
nachtvlinder1977 schreef:
30-01-2019 22:23
Of geen envelop en dichtnieten? :mrgreen:
Ja, ook een idee. :idee:
Stampertje12 schreef:
30-01-2019 22:49
Volgens mij wel als je afzender bent! Niet als je de ontvanger bent en ze de afzender niet kennen.
Het zou anders ook wel te bizar zijn. Dan zou je ongestraft post op de bus doen dat niet voldoende gefrankeerd is.
JollyRider schreef:
30-01-2019 22:44
Weet iemand hoe streng de tassencontrole bij de Aldi is? Als ik een deel van mijn boodschappen niet betaal scheelt dat toch al gauw 80,-....
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
30-01-2019 22:03
Kreeg vorige week nog een kerstkaart via Sandd op tijd sturen dan .
Jij ook?

Ik geloof dat de afzender via Streekpost de kaart had verstuurd. Wat Streekpost niet onder "de streek" rekent, wordt waarschijnlijk na de feestdagen in bulk aangeboden aan Sandd.

Ik denk niet dat je het Sandd écht kan aanrekenen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar een trouwkaart gekregen waarvoor ik moest bijbetalen. Het haalde het feestelijke er vanaf en het kaartje bracht vooral irritatie mee.
Alle reacties Link kopieren
sira1 schreef:
30-01-2019 23:18
Zou niet via sandd doen, dochter heeft safe the date kaartjes gestuurd, na 2 maanden is de helft nog niet aangekomen.
Dit heb ik uit een fb groep voor bruiden ook meerdere keren gehoord..... Wij hebben vorig jaar onze save the dates trouwens gratis verstuurd met PostNL op Valentijnsdag, dan frankeer je met een lippenstift kus. Ook knieperig, maar iig wel legaal 😝. De uitnodigingen zelf gewoon met PostNL verstuurd (met 2 postzegels). Zeker met bijvoorbeeld uitnodigingen (die sowieso al best wat kosten per kaart en dus niet even makkelijk opnieuw verstuurd kunnen worden), zou ik niet voor Sandd kiezen.
redbulletje schreef:
30-01-2019 21:34
Ik kreeg vorig jaar ook 'n kaart van een bedrijf waar ik klant ben. Met strafport. Uiteraard heb ik die niet betaald. Kreeg ik naderhand 'n herinnering dat ik dan en dan een poststuk had ontvangen waar te weinig porto op zat en of ik even wilde dokken. Ik heb die melding retour afzender gestuurd met daarop vermeld dat ze die boete dan bij de afzender moesten gaan halen. Dat is tenslotte degene die in gebreke is gebleven. Daarna heb ik er -terecht!- niets meer van gehoord.
Dat hebben ze nu veranderd. Wij kregen ook een paar weken geleden een kaart van de PostNL in de bus met een code erop. Via die code konden we een foto van de voorkant van het poststuk zien. Maar de post stuurden ze pas toe NADAT we de strafporto hadden betaalt. Betaal je dat niet krijg je de post nu dus niet meer. Bij ons was het ook nog eens 'afzender onbekend' helaas.
Alle reacties Link kopieren
Exota schreef:
30-01-2019 22:38
Niet waar. Als de afzender bekend is, dan gaat de strafporto altijd naar de afzender. Is die onbekend, dan gaat de strafporto naar de ontvanger.

Laatst zelf mee gemaakt. Mijn brievenbuspakketje was 1mm te dik en ik kreeg als afzender de strafporto en de ontvanger niet.

Maar post wordt wel altijd bezorgd, ook zonder frankering. En de strafporto betalen is geen verplichting, wel een vriendelijk verzoek.
Dat dacht ik ook tot ik niet betaalde. Het moet gewoon betaald hoor! Je hoeft alleen niet te betalen als je de post niet aanneemt, maar anders ben je verplicht te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
30-01-2019 21:29
Beetje lullig ook als de ontvanger de strafporto krijgt..
vooral niet betalen hoor, als je zo'n briefje krijgt
PostNL heeft geen poot om op te staan. Weten ze zelf ook, maar ach, zolang een deel van de brave burgers toch betaalt, krikken ze toch hun cijfers op.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-01-2019 09:59
vooral niet betalen hoor, als je zo'n briefje krijgt
PostNL heeft geen poot om op te staan. Weten ze zelf ook, maar ach, zolang een deel van de brave burgers toch betaalt, krikken ze toch hun cijfers op.
De post is bezorgd, dat is een dienst voor jou. Als je niet wil betalen moet je ook de brief niet aannemen.
Hemelslicht schreef:
31-01-2019 10:02
De post is bezorgd, dat is een dienst voor jou. Als je niet wil betalen moet je ook de brief niet aannemen.
Zoals gezegd, zo ging het tot voor kort. Sinds een paar weken is het dus veranderd en moet je EERST betalen voor je de brief krijgt. Dit omdat niemand de strafporto betaalde als ze de brief toch al hadden. Om die reden krijg je nu een kaart van de Post.NL in de bus met een link zodat je een foto van het poststuk kunt zien. Daarin staat ook een betaallink. Pas na betalen krijg je je poststuk toegestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Exota schreef:
30-01-2019 22:38
Niet waar. Als de afzender bekend is, dan gaat de strafporto altijd naar de afzender. Is die onbekend, dan gaat de strafporto naar de ontvanger.

Laatst zelf mee gemaakt. Mijn brievenbuspakketje was 1mm te dik en ik kreeg als afzender de strafporto en de ontvanger niet.

Maar post wordt wel altijd bezorgd, ook zonder frankering. En de strafporto betalen is geen verplichting, wel een vriendelijk verzoek.
Ja de brienvebus pakketjes zijn hun nieuwe bron van inkomsten lijkt wel want ik krijg altijd een naheffing voor pakket post, niet goed wordt ik er van. Zelfs al zit er bijna niks in meten ze nog de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Een betaallink?
Ik heb geen internetbankieren, dús is er kans dat ik daarom mijn brievenbuspost niet meer krijg?

Goede reden om nog minder gebruik te maken van de posterijen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven