Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering stop zetten

05-02-2019 12:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen..

Mijn auto heb ik weggedaan
Dus moet ik de verzekering stop zetten
Maar ondertussen heb ik nog een zaak lopen die nog niet afgewikkeld is. Ik kwam daarbij tegen een auto aan dus dat zou betekenen dat mijn premie omhoog zou gaan..

Vervalt dit nu ik geen auto meer heb en hoef ik niks meer te betalen? Hoe zit dat ik weet weinig van auto’s af
Alle reacties Link kopieren
De autoverzekering kun je opzeggen met het vrijwaringsbewijs van de verkochte auto.

En dan sluit je een nieuwe verzekering af voor een nieuwe auto. En dan zal bekeken worden hoeveel schadevrije jaren je hebt, en daarop wordt de premie weer berekend.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
05-02-2019 13:03
De autoverzekering kun je opzeggen met het vrijwaringsbewijs van de verkochte auto.

En dan sluit je een nieuwe verzekering af voor een nieuwe auto. En dan zal bekeken worden hoeveel schadevrije jaren je hebt, en daarop wordt de premie weer berekend.
Er is geen nieuwe auto.

Ik denk dat er inderdaad nu niks meer verrekend gaat worden, het ongeval heeft alleen invloed op je schadevrije jaren en bonus-malus/no-claim korting. Dat is alleen van toepassing als je een verzekering hebt.

Je zou voor de zekerheid je verzekering kunnen bellen, aangezien je toch gaat opzeggen (dit laatste moet wel schriftelijk).
Alle reacties Link kopieren
De verzekering stopt. Dat wil zeggen dat het verzekerde object in de toekomst niet meer verzekerd is. De verzekering wordt niet met terugwerkende kracht stopgezet, dus de verzekering zal hetgeen in behandeling is nog netjes afronden.
Alle reacties Link kopieren
Je schade wordt afgehandeld, maar je schadevrije jaren worden wel aangepast. Mocht je over een tijdje een nieuwe auto kopen en een verzekering af willen sluiten, dan gaan ze dat zien. Zodoende zal je wellicht ook meer premie gaan betalen dan dat je nu hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Raak dat vrijwaringsbewijs vooral niet kwijt, of je bent echt de l*l.

De boetes voor het niet-verzekeren van een auto die je niet meer hebt, maar op papier nog wel, zijn enorm. Automatische controle bij de RDW, je ontkomt er dus niet aan. Plus alle overtredingen komen binnen op jouw naam (te snel rijden, riod licht).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven