Geld & Recht alle pijlers

Loonbelastingen

07-02-2019 08:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic
anoniem_379466 wijzigde dit bericht op 30-04-2019 17:22
96.28% gewijzigd
Vul het gewoon in op Mijn Belastingdienst en hij rekent het zo voor je uit.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-02-2019 08:18
Vul het gewoon in op Mijn Belastingdienst en hij rekent het zo voor je uit.
Kan dit nu al?
december18december schreef:
07-02-2019 08:18
Kan dit nu al?
Je kunt nog geen aangifte doen, maar je kunt het even bij voorlopige aanslag invullen en dan niet versturen.
Alle reacties Link kopieren
Loonbelasting is een voorheffing op de inkomstenbelasting. Je kan hier niet uit concluderen dat je niets hoeft bij te betalen of terug krijgt.

De meeste verschillen tussen LB en IB komen nu juist niet voort uit de LB zelf maar uit zaken als vermogen, hypotheekrente, etc
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
december18december schreef:
07-02-2019 08:18
Kan dit nu al?
Ja dat kan. Maar dan moet je de gegevens zelf invullen.
Pas na 1 maart wordt de aangifte automatisch ingevuld met de gegevens die de belastingdienst van je heeft.

Als je zelf (op proef) gaat invullen, moet je ook andere relevante gegevens opgeven én je banksaldi. Die vind je op het jaaroverzicht van je bank.

Het heeft geen zin om de aanslag nu al definitief in te dienen. Eerder ingediend wil niet zeggen dat de aangifte eerder in behandeling wordt genomen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Kijk op berekenhet.nl bij box 1 werk en inkomen kun je dit controleren.
amarna schreef:
07-02-2019 08:34
Ja dat kan. Maar dan moet je de gegevens zelf invullen.
Pas na 1 maart wordt de aangifte automatisch ingevuld met de gegevens die de belastingdienst van je heeft.

Als je zelf (op proef) gaat invullen, moet je ook andere relevante gegevens opgeven én je banksaldi. Die vind je op het jaaroverzicht van je bank.

Het heeft geen zin om de aanslag nu al definitief in te dienen. Eerder ingediend wil niet zeggen dat de aangifte eerder in behandeling wordt genomen.
De aangifte 2018 staat er nog niet op, pas per 1 maart.
december18december schreef:
07-02-2019 08:14
klopt het toch dat ik niets hoef terug te betalen en ook niet krijg?
Ik laat het altijd door iemand invullen en je kunt echt veel opgeven waardoor je alsnog terug krijgt. Alle uitgaven van medische aard die niet gedekt zijn door je verzekering bijv.
redbulletje schreef:
07-02-2019 09:44
Ik laat het altijd door iemand invullen en je kunt echt veel opgeven waardoor je alsnog terug krijgt. Alle uitgaven van medische aard die niet gedekt zijn door je verzekering bijv.
Dat is toch echt niet waar, zeker niet alles is aftrekbaar! Klinkt wel heel simpel zoals jij het stelt.
gizzmo-returns schreef:
07-02-2019 09:48
Dat is toch echt niet waar, zeker niet alles is aftrekbaar! Klinkt wel heel simpel zoals jij het stelt.
Maar die man die het voor mij doet (een oud belastingmedewerker) weet precies wat wel en wat niet, dus ik geef alles aan hem en hij regelt 't voor me.
Als onwetende zou ik er zelf m'n handen idd niet aan branden. Daar heb je dus deskundigen voor.
redbulletje schreef:
07-02-2019 09:51
Maar die man die het voor mij doet (een oud belastingmedewerker) weet precies wat wel en wat niet, dus ik geef alles aan hem en hij regelt 't voor me.
Als onwetende zou ik er zelf m'n handen idd niet aan branden. Daar heb je dus deskundigen voor.
Maar je stelt dat "alle uitgaven die niet gedekt zijn door de verzekering" aftrekbaar zijn. Dat is dus niet zo.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 10:00
6.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Jolly, zou je even mee willen lezen in het topic dat ik heb geopend over waarschuwing ongewenst gedrag? Ik ben erg benieuwd naar je input.
gizzmo-returns schreef:
07-02-2019 09:59
Maar je stelt dat "alle uitgaven die niet gedekt zijn door de verzekering" aftrekbaar zijn. Dat is dus niet zo.
Dat stel ik helemaal niet. Ik zeg dat je alles kunt opgeven bij je belastingman en dat die dan precies weet wat wel en wat niet.
redbulletje schreef:
07-02-2019 09:51
Maar die man die het voor mij doet (een oud belastingmedewerker) weet precies wat wel en wat niet, dus ik geef alles aan hem en hij regelt 't voor me.
Als onwetende zou ik er zelf m'n handen idd niet aan branden. Daar heb je dus deskundigen voor.
Voor iemand die gewoon een alleen een inkomen heeft en verder geen vermogen, eigen huis of ziektekosten is dat echt niet rendabel.

Ik vul al jaren alleen de inkomensvelden in (de rest is allemaal Nee), ik bezit verder niets noemswaardigs, daar ga ik geen mannetje voor inhuren.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
07-02-2019 10:00
@Jolly, zou je even mee willen lezen in het topic dat ik heb geopend over waarschuwing ongewenst gedrag? Ik ben erg benieuwd naar je input.
Voor zinvolle input: stuur een pb
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-02-2019 09:51
Maar die man die het voor mij doet (een oud belastingmedewerker) weet precies wat wel en wat niet, dus ik geef alles aan hem en hij regelt 't voor me.
Als onwetende zou ik er zelf m'n handen idd niet aan branden. Daar heb je dus deskundigen voor.
Een oud belastingmedewerkermzal steeds minder weten wat wel en niet kan.... (En je blijft zelf verantwoordelijk, dus als hij een fout maakt heb jij een probleem).
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
09-02-2019 10:05
Een oud belastingmedewerkermzal steeds minder weten wat wel en niet kan.... (En je blijft zelf verantwoordelijk, dus als hij een fout maakt heb jij een probleem).
Ja, want fiscalisten staan er om bekend dat ze hun vak niet bijhouden :facepalm:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
09-02-2019 10:29
Ja, want fiscalisten staan er om bekend dat ze hun vak niet bijhouden :facepalm:

Ik heb van die figuren die belastingaangiftes invullen al zat onjuiste informatie gekregen dus zo raar is dat niet. Of dat ze er 3 man bij haalde om mijn vraag te beantwoorden en ze alle drie iets anders zeiden. Nee duidelijk.
JollyRider schreef:
09-02-2019 10:29
Ja, want fiscalisten staan er om bekend dat ze hun vak niet bijhouden :facepalm:
Een opgeleide in het vak werkende fiscalist zal weten wat hij doet, en het bijbehorende tarief rekenen. Maar er zijn ook genoeg “mannetjes” die dit (in meer of mindere mate) helemaal niet zo goed weten maar die voor een aantrekkelijk tarief je aangifte wel even invullen, zeker voor particulieren.
Alle reacties Link kopieren
Of het nu een fiscalist is of een mannetje die met je schoendoos papieren aan de slag gaat, je moet een machtiging tekenen dat je de door hen opgestelde aangifte hebt gecontroleerd en akkoord hebt bevonden.
Dus maken zij een fout of lever jij te weinig/foutieve informatie aan en jij gaat akkoord dan is de boete toch voor jou.

@TO: je kopieert je jaaropgave. Wat hier staat is dat je werkgever op basis van het salaris wat hij/zij jou betaald in mindering heeft gebracht met de loonheffingen, de loonheffingskorting heeft toegepast en dat de arbeidssorting is opgenomen.
Dit zegt niks over wel of niet terugbetalen aan de belastingdienst.

Jouw werkgever verstrekt de jaaropgave om mee te nemen in je aangifte maar houdt geen rekening met:
Fiscaal partner
hypotheekrenteaftrek
andere aftrek posten
Toeslagen (huur-zorg-kinderopvang)
Voorlopige aangiftes en teruggave die er al zijn uitbetaalt door de belastingdienst

Je jaaropgave dient niet om de conclusie te trekken dat je niks hoeft terug te betalen. Deze items staan namelijk bij iedereen op de jaaropgave en er zijn toch veel mensen die teveel hebben ontvangen op basis van voorlopige aangiften of te weinig loonheffingen hebben betaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven