Geld & Recht alle pijlers

Bewindvoering uit

07-02-2019 17:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goededag
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de (beschermings)bewindvoering uitgezet worden na het starten als zzper. Alle schulden zijn BETAALD. Ik weet dat als je in de bewindvoering zit dat je geen bedrijf mag opzetten, maar ik wil weten of iemand hier persoonlijke ervaring mee heeft, je mag ook een prive bericht sturen. Bedankt!
Er zijn waarschijnlijk afspraken gemaakt met de schuldeisers waardoor de originele schulden deels zijn kwijtgescholden. Dat gaat meestal zo. De rest betaal je af onder bewindvoering. Het is vaak niet de complete originele schuld. Als je dan als ZZP er gaat beginnen tegen de regels in, vervallen de afspraken en mogen de bedrijven je aansprakelijk stellen voor de gehele originele schuld. Als je DIE (de complete schuld incluis het ‘weggescholden bedrag) hebt betaald had je nu niet meer onder bewind gestaan natuurlijk. Er is dus een deal met je schuldeisers en die heb je geschonden.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-02-2019 18:53
Er zijn waarschijnlijk afspraken gemaakt met de schuldeisers waardoor de originele schulden deels zijn kwijtgescholden. Dat gaat meestal zo. De rest betaal je af onder bewindvoering. Het is vaak niet de complete originele schuld. Als je dan als ZZP er gaat beginnen tegen de regels in, vervallen de afspraken en mogen de bedrijven je aansprakelijk stellen voor de gehele originele schuld. Als je DIE (de complete schuld incluis het ‘weggescholden bedrag) hebt betaald had je nu niet meer onder bewind gestaan natuurlijk. Er is dus een deal met je schuldeisers en die heb je geschonden.
Bedankt maar de schulden zijn zeker wel afbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou precies je vraag?
Je bent ZZP'er, staat onder bewind, de schulden zijn afbetaald en nu wil je ophef van het bewind aanvragen?

Wat was de reden dat je onder bewind kwam? Vanwege die schulden of vanwege je geestelijk vermogen?

Ophef bewind mag je altijd aanvragen bij de rechtbank, de vraag is of het toegekend wordt. Bespreek het eerst met je bewindvoerder.
Ik begrijp de vraag ook niet, de titel zegt ‘bewindvoering uitgezet worden’

Dat komt dan weer niet heel vrijwillig over
Alle reacties Link kopieren
Of bedoel je met 'bewindvoering uit' dat je denkt dat de bewindvoerder er zelf mee wil stoppen als jij als ZZP'er aan de slag gaat?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-02-2019 21:25
Of bedoel je met 'bewindvoering uit' dat je denkt dat de bewindvoerder er zelf mee wil stoppen als jij als ZZP'er aan de slag gaat?
Ja dit bedoel ik inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Stroopwafeltje1 schreef:
08-02-2019 06:57
Ja dit bedoel ik inderdaad!
Maar je staat dus onder bewind en zit niet meer in de msnp of wsnp?

Een bewindvoerder kan ermee stoppen als je zelfstandige wordt, maar dat is een keuze van de bewindvoerder. Sommigen doen dat omdat ze dan met zaken te maken krijgen waar ze te weinig kaas van gegeten hebben. Er zijn namelijk ook bewindvoerders speciaal voor zelfstandigen, zoals Zuidweg en Partners.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-02-2019 07:57
Maar je staat dus onder bewind en zit niet meer in de msnp of wsnp?

Een bewindvoerder kan ermee stoppen als je zelfstandige wordt, maar dat is een keuze van de bewindvoerder. Sommigen doen dat omdat ze dan met zaken te maken krijgen waar ze te weinig kaas van gegeten hebben. Er zijn namelijk ook bewindvoerders speciaal voor zelfstandigen, zoals Zuidweg en Partners.
Dankje Minni. Ik sta idd onder bewind maar niet in de msnp of wsnp. Ik had een kredietlening en alle schulden hiermee afbetaald. De kredietlening word elke maand van mijn inkomen ingehouden, deze is bijna afbetaald.

Dat wou ik inderdaad weten.
Lijkt mij best logisch, de bewindvoerder gaat namelijk niet ook nog eens je boekhouder spelen. Die kan alleen netjes op tijd iedereen betalen als er een vast patroon in inkomen zit (uit loondienst, uitkering of bijstand). Als zzp-er is dat vaste patroon er niet.
Alle reacties Link kopieren
Stroopwafeltje1 schreef:
08-02-2019 08:02
Dankje Minni. Ik sta idd onder bewind maar niet in de msnp of wsnp. Ik had een kredietlening en alle schulden hiermee afbetaald. De kredietlening word elke maand van mijn inkomen ingehouden, deze is bijna afbetaald.

Dat wou ik inderdaad weten.
Heeft de bewindvoerder die kredietlening voor jou afgesloten? Bijzonder.
Maar in elk geval fijn dat je bijna van je schulden af bent.

Bespreek het gewoon met je bewindvoerder. Sommigen hebben er geen zin in, anderen wel.
Maar het brengt veel extra werk met zich mee en je moet natuurlijk bepaalde kennis hebben die een bewindvoerder niet perse heeft en een boekhouder wel.

Kijk eens bij Zuidweg en Partners als je onder bewind wil blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven