Geld & Recht alle pijlers

Meest recente versie CAO Rechtsbijstand

08-02-2019 16:49 13 berichten
Hallo,

Per 1 maart heb ik een nieuwe baan waarop de CAO Rechtsbijstand van toepassing is. Alvorens ik het contract onderteken vind ik het prettig om de CAO gelezen te hebben. Echter, ik kan geen recente versie vinden van deze CAO. De meest recente die ik kan vinden is van 2015-2017, maar daarin staan niet meer de juiste salarissen, dus nu weet ik niet zeker of ik die nog kan aanhouden.

Iemand die toevallig weet waar ik de nieuwe CAO kan vinden? Of zou ik die van 2015-2017 kunnen aanhouden? Anders ga ik maandag de nieuwe werkgever even contacten :).
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er naar uit dat dit inderdaad de laatste CAO is. Als dat zo is, is die nog van toepassing:

https://www.fnv.nl/cao-sector/zorg-welz ... tsbijstand
Love is the meaning of life
Valt dit niet onder een andere CAO, die van Zorg en Welzijn?
Dit heet tegenwoordig cao sociaal werk
Alle reacties Link kopieren
Hier een tool waar je salaris kunt vergelijken.

https://www.intermediair.nl/testen-tools
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik vraag mij af of de CAO Sociaal Werk hierop van toepassing is. In de vacature en in het contract staat expliciet dat het om de CAO Rechtsbijstand gaat en dan de schaal+een letter. En in de CAO Sociaal Werk zijn de schalen aangeduid met cijfers + dat de salarissen anders zijn.

Ik ga het maandag dan toch maar even aan de werkgever vragen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-02-2019 17:58
Dit heet tegenwoordig cao sociaal werk
Volgens mij heb jij gelijk, zie onder “werkingssfeer” punt B 3b

http://cao.minszw.nl/docs/pdf/174/2018/ ... 239770.pdf
Alle reacties Link kopieren
De cao rechtsbijstand is al sinds 2012 niet meer officieel in de lucht. Als ik de tekst van cao sociaal werk lees valt er wel rechtsbijstand onder. Maar misschien is er iets aan de hand wat wij niet kunnen nagaan, ik zou het je a.s. werkgever vragen
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
08-02-2019 21:59
De cao rechtsbijstand is al sinds 2012 niet meer officieel in de lucht. Als ik de tekst van cao sociaal werk lees valt er wel rechtsbijstand onder. Maar misschien is er iets aan de hand wat wij niet kunnen nagaan, ik zou het je a.s. werkgever vragen
Jawel hoor, er is een actuele CAO, hij heeft alleen een nieuwe naam gekregen: “CAO SOCIAAL WERK
WELZIJN & MAATSCHAPPELIJKE DIENSTVERLENING
2017-2019”. Zie de link die ik eerder plakte.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
09-02-2019 07:56
Jawel hoor, er is een actuele CAO, hij heeft alleen een nieuwe naam gekregen: “CAO SOCIAAL WERK
WELZIJN & MAATSCHAPPELIJKE DIENSTVERLENING
2017-2019”. Zie de link die ik eerder plakte.
Misschien schreef ik het niet duidelijk maar vroeger, tot 2012, was er ook echt een cao die cao rechtsbijstand heette.
Nu lijkt het onderdaad te vallen onder de cao (afgekort) sociaal werk.

Maar er kan van alles aan de hand zijn wat wij niet weten, bijv.
- De cao rb wordt nog wel afgesloten maar niet meer aangemeld (dit komt echt vaker voor dan je denkt en is vaak gewoon slordigheid van cao partijen)
- de as werkgever van to volgt de cao alleen maar en heeft een soort eigens systeem, want uit welke hoofde de werkgever de cao toepast weten we niet (juridisch verplicht of vrijwillig)
coravanmora schreef:
09-02-2019 08:13
Misschien schreef ik het niet duidelijk maar vroeger, tot 2012, was er ook echt een cao die cao rechtsbijstand heette.
Nu lijkt het onderdaad te vallen onder de cao (afgekort) sociaal werk.

Maar er kan van alles aan de hand zijn wat wij niet weten, bijv.
- De cao rb wordt nog wel afgesloten maar niet meer aangemeld (dit komt echt vaker voor dan je denkt en is vaak gewoon slordigheid van cao partijen)
- de as werkgever van to volgt de cao alleen maar en heeft een soort eigens systeem, want uit welke hoofde de werkgever de cao toepast weten we niet (juridisch verplicht of vrijwillig)
Of hij valt onder de eerder genoemde CAO.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
09-02-2019 08:13
Misschien schreef ik het niet duidelijk maar vroeger, tot 2012, was er ook echt een cao die cao rechtsbijstand heette.
Nu lijkt het onderdaad te vallen onder de cao (afgekort) sociaal werk.

Maar er kan van alles aan de hand zijn wat wij niet weten, bijv.
- De cao rb wordt nog wel afgesloten maar niet meer aangemeld (dit komt echt vaker voor dan je denkt en is vaak gewoon slordigheid van cao partijen)
- de as werkgever van to volgt de cao alleen maar en heeft een soort eigens systeem, want uit welke hoofde de werkgever de cao toepast weten we niet (juridisch verplicht of vrijwillig)
Het lijkt erop dat de nieuwe “samengevoegde” CAO van toepassing is, en ontheffing anders specifiek moet worden aangevraagd. Of dat voor de werkgever van TO ook zo geldt; geen idee. Daarom plaatste ik ook de link naar de CAO zelf, want er wordt bij werkingsfeer ook een aantal concrete verbonden partners benoemd waarvoor de CAO in elk geval geldt. Wellicht beantwoord dat de vraag van TO al.
Even gebeld met de werkgever, maar het is toch specifiek de CAO Rechtsbijstand. Die van 2015-2017 geldt qua inhoud nog. Alleen de nieuwe salarissen zijn er dus niet in opgenomen.

Thanks voor het meedenken in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven