Geld & Recht alle pijlers

Mogen hun de betalings keuzen veranderen.

16-02-2019 15:36 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag dit?

Ik zal het ff proberen toe te lichten,
Mijn zoontje gaat naar een kinderopvang .
Nu betaal ik elke 15 van de maand een eigen ouderbijdragen.

Nu kon je kiezen tussen automatische incasso, of acceptgiro( hun sturen een papier met de rekening afin)
Heb besloten het te laten incasseren.
Nu stond er vanaf september een x onvoldoende op.
Rekening wel betaald!maar paar dagen later.

Daarna hebben ze de maand later geprobeerd via een andere rekening van mij geld te incasseren.

Een rekening die ik niet heb opgegeven,
Weer onvoldoende saldo ik de bank gebeld.
Lock laten zetten op (niet opgeven) rekening.
Rekening handmatig betaald!

De bank heeft hun incasso permissie, overgezet op de juiste rekening.
Maand later stond er geld op en is er weer niet geincasseerd.

Na twee weken kreeg ik een acceptgiro met de kosten van 33 euro. Normaal 18, dus ik betaald en bij.

Ik denk laat ik ze nu eens voor zijn en betaal 13e gelijk het bedrag.

En ja hoor vandaag een rekening dat ze niet konden incasseren en ik 5 euro extra moet betalen,
Ivm een papieren rekening?

Ligt het aan mij of proberen ze me te bedonderen.

op mijn bank staat niets aangegeven,
Over een mislukte incasso actie,
En er stond gewoon voldoende saldo op.

Nu is mijn vraag eigelijk mag z’n kinderopvang zelf hun eigen regels bepalen
Om geen incasso te doen omdat het twee keer eerder fout is gegaan.?

Heb daar namelijk wel voor getekend,
En weet dondersgoed als ze incasseren en er staat geen saldo op dat ze het niet weer een tweede keer proberen die maand.

En Om dan maar voor mij op voorhand een beslissing te nemen door een acceptgiro te sturen, met extra kosten.


Ps : heb trouwens gewoon 18 euro betaald op tijd.
Maar krijg sterk het idee dat ze nu weer acceptgiro’s gaan sturen over die 5 euro?🤨
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 16:23
Ga ik doen, zou best wel kunnen dat het een wisselwerking is van geen saldo/ incasso mislukt / verkeerde rekening nummer/ rekening blok / permissies etc.
Ugh. :bonk:
Als een incasso drie keer mislukt, wordt dat rekeningnummer geblokkeerd voor de incassant. Dit gaat automatisch en kun jij (laten) deblokkeren bij je bank.

Als de incasso mislukt, zullen ze een acceptgiro sturen. Dat heet een herinnering. Hierna volgt een aanmaning.

Ze mogen niet ineens van een ander rekeningnummer incasseren. Ze kunnen dat rekeningnummer ook niet weten, tenzij jij dit aan ze hebt doorgegeven. Als je met hun net zo onduidelijk communiceert als hier, begrijp ik wel waar de verwarring is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
16-02-2019 16:25
Als een incasso drie keer mislukt, wordt dat rekeningnummer geblokkeerd voor de incassant. Dit gaat automatisch en kun jij (laten) deblokkeren bij je bank.

Als de incasso mislukt, zullen ze een acceptgiro sturen. Dat heet een herinnering. Hierna volgt een aanmaning.

Ze mogen niet ineens van een ander rekeningnummer incasseren. Ze kunnen dat rekeningnummer ook niet weten, tenzij jij dit aan ze hebt doorgegeven. Als je met hun net zo onduidelijk communiceert als hier, begrijp ik wel waar de verwarring is ontstaan.
Dankje ,Sjaan ... :)
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Zij. Het is niet hun, het is zij.

:cry: :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
18 euro per maand voor kinderopvang? :'(
En weet dondersgoed als ze incasseren en er staat geen saldo op dat ze het niet weer een tweede keer proberen die maand.

O? Nooit van gehoord. Meeste bedrijven hebben in hun voorwaarden staan dat ze het na een x aantal dagen nog een keer proberen als de eerste poging mislukt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-02-2019 17:00
En weet dondersgoed als ze incasseren en er staat geen saldo op dat ze het niet weer een tweede keer proberen die maand.

O? Nooit van gehoord. Meeste bedrijven hebben in hun voorwaarden staan dat ze het na een x aantal dagen nog een keer proberen als de eerste poging mislukt.
Had ze al een keer gesproken staat niet in de Op en daar gaven ze aan het maar een keer te doen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 16:19
Dank voor de snelle reacties/ adviezen.
Ik ga ze ff bellen en hopelijk komen we er samen uit.

Nogmaals bedankt. :-D
En lees nog even goed de reactie van Apiejapie. Als je belt, dan begin je dus met een oprecht en welgemeend excuus voor de betalingsproblemen van de afgelopen periode, en vervolgens ga je pas over de oplossing in gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-02-2019 16:50
Zij. Het is niet hun, het is zij.

:cry: :cry: :cry:
Ik ben blij dat jij het zegt. Hoef ik het niet te doen....
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
16-02-2019 17:52
En lees nog even goed de reactie van Apiejapie. Als je belt, dan begin je dus met een oprecht en welgemeend excuus voor de betalingsproblemen van de afgelopen periode, en vervolgens ga je pas over de oplossing in gesprek.
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
16-02-2019 19:40
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!
Nou succes dan maar.

Heb je een netwerk voor als je binnenkort helemaal geen opvang meer hebt?
Olina schreef:
16-02-2019 19:40
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!
Nou succes dan maar...
Volgens mij was het een welgemeende tip
Lady*Voldemort schreef:
16-02-2019 19:42
Nou succes dan maar.

Heb je een netwerk voor als je binnenkort helemaal geen opvang meer hebt?
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 19:40
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 19:40
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!
waarom reageer je nu zo opgefokt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hebben hun de OP al leeg gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-02-2019 19:42
Nou succes dan maar.

Heb je een netwerk voor als je binnenkort helemaal geen opvang meer hebt?
Waarom zou ik geen opvang meer hebben?
Ik betaalde toch.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Lady*Voldemort schreef:
16-02-2019 19:46
Hebben hun de OP al leeg gehaald?
Dat bepalen hun zelf wel.
Dank u wel
Alle reacties Link kopieren
:hihi:
Fok-it schreef:
16-02-2019 19:51
Dat bepalen hun zelf wel.
Dank u wel
:facepalm:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 19:40
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!
Waarom zo aanvallend naar de mensen hier? Je komt zelf met een vraag. Maar blijkbaar mogen we je geen spiegel voorhouden. Hoe komt dat? Jouw manier van communiceren is nogal, euh, bijzonder.
En ja, ze mogen wel degelijk de opvang stopzetten als jij je (zelfs meerdere keren) niet houdt aan de afspraken die jullie onderling hebben gemaakt (je contract waar zonder twijfel betalingsafspraken in staan). Waarom wil je het risico lopen om zonder opvang te zitten?
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 19:46
Waarom zou ik geen opvang meer hebben?
Ik betaalde toch.
Maar je hield je niet aan de afspraak zoals in je contract staat. Dus mogen ze daar iets mee doen.
Waarom vind je dat je de mogelijkheid , tot meerdere keren aan toe, moet krijgen om later te mogen betalen? Denk je dat de mensen op de administratie daar gratis werken en blij zijn dat ze jouw betalingsachterstand mogen gaan verwerken? Op een gegeven moment kom je wellicht te boek te staan als wanbetaler/lastige kant/weet-ik-het en dan heb je de poppen aan het dansen.
Maar goed, heb vooral zo'n grote mond en air over je heen zoals je hier overkomt en dan komt het vast helemaal goed :facepalm: Bedenk meteen even of je deze houding een mooi voorbeeld voor je kind vindt....
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 19:40
Ik waardeer je inzet, maar ik bepaal zelf hoe ik een gesprek voer.
En niet Meester japie!
Dank u vriendelijk!

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
17-02-2019 07:48
Maar je hield je niet aan de afspraak zoals in je contract staat. Dus mogen ze daar iets mee doen.
Waarom vind je dat je de mogelijkheid , tot meerdere keren aan toe, moet krijgen om later te mogen betalen? Denk je dat de mensen op de administratie daar gratis werken en blij zijn dat ze jouw betalingsachterstand mogen gaan verwerken? Op een gegeven moment kom je wellicht te boek te staan als wanbetaler/lastige kant/weet-ik-het en dan heb je de poppen aan het dansen.
Maar goed, heb vooral zo'n grote mond en air over je heen zoals je hier overkomt en dan komt het vast helemaal goed :facepalm: Bedenk meteen even of je deze houding een mooi voorbeeld voor je kind vindt....
Dit...

Zorg gewoon voor voldoende geld op je rekening, dan heb je dat hele gezeik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven