Geld & Recht alle pijlers

Waarom laat de sociale dienst mij niet gaan?

17-02-2019 14:42 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks misschien dat jullie tips voor mij hebben.

Vorig jaar heb ik door omstandigheden beroep moeten doen op aanvullende bijstand. Dit heeft zn 4 maanden geduurd. Daarna genoeg uren gevonden waardoor ik geen aanvulling meer nodig had.
Dit heb in toen der tijd gelijk gemeld aan mijn klantmanager werk en klantmanager inkomen. Afspraak was 1 salarisstrook afwachten en dan zou de procedure in werking worden gezet om mij uit te schrijven.

Afgelopen december de nieuwe salarisstroken aangeleverd en kreeg toen bericht dat ik een officiële verzoek in moest dienen om mij te laten uitschrijven. Dit direct gedaan en toen werd het stil. Nog wel ontvangst bevestiging gehad.
In januari kwam de oproep om nieuwe gegevens aan te leveren o.a salaristroken. Dit netjes gedaan met kopie er bij dat ik de uitkering heb opgezegd.
Weer niks gehoord. Ondertussen krijg ik allemaal oproepen voor verplichte trainingen en aanleveren van bewijzen van sollicitatie etc...
Iedere keer neem ik per telefoon contact met ze op en zou dan worden terug gebeld wat nooit gebeurd. Daarom mail ik er ook achter aan maar krijg amper een reactie.

Gisteren weer brief gehad dat ik niet zou mee werken aan mijn reïntegratie naar betaald werk en dat ik a.s dinsdag op gesprek moet komen met ja wel alle bewijs stukken van mijn sollicitatie activiteiten, rekening overzichten ect..
Alle gegevens die ze ook willen hebben bij aanmelding of her onderzoek.
En wederom de dreiging van korting of stop zetten van mijn uitkering.

Ik krijg geen bijstand meer maar krijg alleen nog mijn vakantie geld van hun.

Ik ga maandag weer bellen en mailen. Maar vraag mij af of het zin heeft.

Hoe kom ik op een nette mannier van ze af.
Welke stappen kan ik nog onder nemen om mijn vakantie geld te krijgen en de uitschrijving definitief te maken?

Groetjes derooiekater
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een keer met alle bewijsstukken op de stoep staan.
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag persoonlijk gaan melden. Misschien dat het dan wel doordringt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijg je nog vakantiegeld? Stuur je opzegging van de bijstand nogmaals aangetekend op zodat je bewijs hebt en verwijs naar de oorspronkelijke opzegging.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-02-2019 14:48
Waarom krijg je nog vakantiegeld? Stuur je opzegging van de bijstand nogmaals aangetekend op zodat je bewijs hebt en verwijs naar de oorspronkelijke opzegging.
Over de periode dat ze wel bijstand kreeg?
viva-amber schreef:
17-02-2019 14:48
Waarom krijg je nog vakantiegeld? Stuur je opzegging van de bijstand nogmaals aangetekend op zodat je bewijs hebt en verwijs naar de oorspronkelijke opzegging.
Omdat je na het beëindigen van uitkering of werk altijd meteen het opgebouwde vakantiegeld meekrijgt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-02-2019 14:48
Waarom krijg je nog vakantiegeld? Stuur je opzegging van de bijstand nogmaals aangetekend op zodat je bewijs hebt en verwijs naar de oorspronkelijke opzegging.
Omdat dit 4 maanden is ingehouden en mij per mail is toegezegd dat ze dit zullen uitkeren. Staat ook gewoon vermeld op de loonstroken die ik heb gehad van hun.
Het zal geen wereld bedrag zijn maar alle kleine beetjes zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-02-2019 14:44
Ik zou een keer met alle bewijsstukken op de stoep staan.
Ben ik ook van plan maar een afspraak maken word niet op gereageerd.

En de afspraak van a.s dinsdag kan ik echt niet want heb die dag cursus van mijn werk dus kan ook niet even weg hier voor.
Ontopic: ik zou inderdaad dinsdag naar dat gesprek gaan en ze om de oren slaan met hun eigen fouten.
Daarna evengoed nog een klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik evt mijn vader dinsdag naar dat gesprek kunnen sturen met alle bewijst stukken of is dat niet handig? Ik kan zelf echt niet.
derooiekater schreef:
17-02-2019 14:52
Ben ik ook van plan maar een afspraak maken word niet op gereageerd.

En de afspraak van a.s dinsdag kan ik echt niet want heb die dag cursus van mijn werk dus kan ook niet even weg hier voor.
Oh aha. Mail sturen met ontvangst- en leesbevestiging dat je niet kan komen vanwege werk en dat je graag dan-en-dan een nieuwe afspraak maakt.
Aan hun dan om te reageren of het uitkomt.
Ze maken zelf ook eenzijdige afspraken dus gewoon terugdoen.
Alle reacties Link kopieren
Je werkgever laten bellen dat hij je geen vrij wil geven om langs te komen en dat ze daar hun werk goed moeten doen.

Of je rechtsbijstandverzekering een brief laten schrijven als je zo'n verzekering hebt.

Anders het juridisch loket een brief laten schrijven.

Wat je in ieder geval niet moet doen is het op zijn beloop laten want dan kan je problemen krijgen als je in. De toekomst misschien weer eens een beroep op ze moet doen.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-02-2019 14:53
Zou ik evt mijn vader dinsdag naar dat gesprek kunnen sturen met alle bewijst stukken of is dat niet handig? Ik kan zelf echt niet.
Nee, dat accepteren ze echt niet. Dan kun je beter maandag een brief afgeven dat je niet komt en waarom je niet komt. (Ik heb werk, en dinsdag een verplichte cursus, en dat werk wil ik niet in gevaar brengen door aan oproepen van jullie gehoor te geven terwijl ik al x maanden probeer om de uitkering stop te zetten!) Bijvoegen: kopie van alle pogingen om op te zeggen, kopie van je huidige arbeidsovereenkomst, kopie van de uitnodiging van de cursus.
Er lopen gewoon wat processen door elkaar.
Geduld....
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
17-02-2019 15:00
Er lopen gewoon wat processen door elkaar.
Geduld....
Hoeveel geduld nog?
Alle reacties Link kopieren
Rechtsbijstand heb ik niet

Kopie nieuwe contract alles hebben ze al heb ik ook bewijzen van dat ze dit hebben ontvangen.

Langsgaan met morgen met een brief met alle bewijsstukken ga ik doen en gelijk vragen om een ontvangst bevestiging.
En dan gelijk in de brief een aantal datums met tijden dat ik wel beschikbaar ben zetten. Kunnen ze kiezen.

Ik wil dit zeker netjes afronden en zeker niet laten lopen want voor de toekomst weet ik het maar nooit.
Gewoon bellen en aangeven dat je, als het goed is, je laatste bijstandsuitkering hebt ontvangen, omdat je succesvol gere-integreerd bent en dus geen uitkering meer nodig hebt.

Heb je afgelopen maand ten onrechte een uitkering gehad? Even het geld opzij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb afgelopen maand geen geld van ze gehad
De sociale dienst houdt je uitkering even een paar maanden ‘on hold’ Staan om er zeker van te zijn dat jij echt geen uitkering meer nodig hebt. Zeker als het een 0-urencontract betreft. Pas als dat 2-3 maanden zo is (en dat blijkt uit de loonstroken die je hebt opgestuurd), stoppen ze de uitkering en betalen ze jouw vakantiegeld uit.

Het is slordig dat hun systeem niet op orde is, dat ben ik met je eens. Voor nu; als jij netjes een mail stuurt naar je contactpersoon waarin staat dat je niet kunt komen ivm werk en daarvan een bewijsstuk (bijv werkrooster) bijvoegt, krijg je echt geen gedoe.

Dat vakantiegeld heb je gewoon recht op uiteindelijk en je bent niet meer afhankelijk van die uitkering, dus ze kunnen wel gaan korten als je niet verschijnt maar dat kunnen ze nergens vanaf trekken omdat .... er geen uitkering meer uitbetaald hoeft te worden.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
17-02-2019 15:11

dus ze kunnen wel gaan korten als je niet verschijnt maar dat kunnen ze nergens vanaf trekken omdat .... er geen uitkering meer uitbetaald hoeft te worden.
Het punt is dat TO nu al een brief heeft ontvangen met een oproep “omdat ze niet meewerkt aan haar reintegratie”. Voor je het weet krijg je een “reputatie” en daar kun je flink last van krijgen als je ze ooit nog nodig hebt.
Maandag bellen over de afspraak en je zegje doen over de gang van zaken.
En een mail sturen ter bewijsvoering dat je gebeld hebt hierover met nogmaals opzeggen van de uitkering.
Nummer*Zoveel schreef:
17-02-2019 15:14
Het punt is dat TO nu al een brief heeft ontvangen met een oproep “omdat ze niet meewerkt aan haar reintegratie”. Voor je het weet krijg je een “reputatie” en daar kun je flink last van krijgen als je ze ooit nog nodig hebt.
Als TO kan aantonen dat ze netjes op tijd haar arbeidsovereenkomst en loonstroken heeft ingeleverd en zwart op wit heeft dat ze zich telkens op tijd heeft afgemeld en van informatie voorzien kan zo zo aantonen dat zij hier niet degene is die fout zit.

Je kunt niet meer doen dat blijven informeren en afmelden. Zeker niet werk gaan afzeggen omdat zij hun administratie niet op orde hebben of onbereikbaar zijn. Als zij zich afmeldt met geldige reden dan kunnen ze haar ook niet korten, wettelijk gezien.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
17-02-2019 15:11
De sociale dienst houdt je uitkering even een paar maanden ‘on hold’ Staan om er zeker van te zijn dat jij echt geen uitkering meer nodig hebt. Zeker als het een 0-urencontract betreft. Pas als dat 2-3 maanden zo is (en dat blijkt uit de loonstroken die je hebt opgestuurd), stoppen ze de uitkering en betalen ze jouw vakantiegeld uit.

Het is slordig dat hun systeem niet op orde is, dat ben ik met je eens. Voor nu; als jij netjes een mail stuurt naar je contactpersoon waarin staat dat je niet kunt komen ivm werk en daarvan een bewijsstuk (bijv werkrooster) bijvoegt, krijg je echt geen gedoe.

Dat vakantiegeld heb je gewoon recht op uiteindelijk en je bent niet meer afhankelijk van die uitkering, dus ze kunnen wel gaan korten als je niet verschijnt maar dat kunnen ze nergens vanaf trekken omdat .... er geen uitkering meer uitbetaald hoeft te worden.
Het is een 30 uur contract voor 1 jaar en mijn proeftijd ben ik al door.

Ik word nu in de laatste brief in mijn ogen onterecht weg gezet als werk weigeraar terwijl dat totaal niet klopt.
derooiekater schreef:
17-02-2019 15:32
Het is een 30 uur contract voor 1 jaar en mijn proeftijd ben ik al door.

Ik word nu in de laatste brief in mijn ogen onterecht weg gezet als werk weigeraar terwijl dat totaal niet klopt.
Dan staat er in je contract ook dat je voldoende inkomsten hebt om geen bijstand meer nodig te hebben neem ik aan?

Ben je alleen of heb je een partner?

Als je alleen bent hebben ze niets te zeuren. Je belemmert geen re-integratie want je bent al gereïntegreerd en dat staat zwart op wit. Mits je alles netjes hebt aangeleverd qua info bij hen.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
17-02-2019 15:31
Als TO kan aantonen dat ze netjes op tijd haar arbeidsovereenkomst en loonstroken heeft ingeleverd en zwart op wit heeft dat ze zich telkens op tijd heeft afgemeld en van informatie voorzien kan zo zo aantonen dat zij hier niet degene is die fout zit.

Je kunt niet meer doen dat blijven informeren en afmelden. Zeker niet werk gaan afzeggen omdat zij hun administratie niet op orde hebben of onbereikbaar zijn. Als zij zich afmeldt met geldige reden dan kunnen ze haar ook niet korten, wettelijk gezien.
Die bewijzen heb ik allemaal. Ook bewijs van de cursus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven