Geld & Recht alle pijlers

-12000

20-02-2019 20:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jaar oud was en dit is altijd zonder problemen verlopen. Nu heb ik sinds een half jaar geen contact meer met mijn vader en probeert mijn moeder en mij het enorm moeilijk te maken. Nu hebben mijn ouders nog een gezamenlijke rekening met een bedrag van 12000€ dat ze nog moeten betalen. Mijn vader betaald dit al een enige tijd niet meer en de kosten lopen daarom alleen maar op. Gaan ze die kosten verhalen op mijn moeder omdat hij simpelweg niet betaald? Of kunnen ze dit op mij verhalen? Ik ben 23 jaar.

Ik hoor graag ervaringen of antwoorden van anderen
Nee, dat kan niet, tenzij je vader overlijdt, maar in dat geval kan je de erfenis nog altijd afwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er helemaal vanaf wat het is. Als het bijvoorbeeld een restschuld van een hypotheek is, dan zou het kunnen dat je moeder alles moet betalen.

Het kan niet dat jij het moet betalen, in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is voor je vader en moeder, hoef jij niks aan te betalen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit is iets tussen je ouders, jij hoeft dat niet te betalen. Ik zou me er verder ook niet mee bemoeien als ik jou was.
Als de schuld van je ouders is, dan word het gewoon op je moeder verhaalt als je vader niet betaald,misschien kan je moeder via een advocaat je vader sommeren om mee te betalen dus ieder de helft van de rekening.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-02-2019 20:22
Nee, dat kan niet, tenzij je vader overlijdt, maar in dat geval kan je de erfenis nog altijd afwijzen.
Of als de moeder overlijdt.
Blijkbaar is elke ouder persoonlijk aansprakelijk voor de hele schuld.

En als TO de erfenist afwijst, mag ze ook niets uit de erfenis meenemen (niet eens een rol koekjes, al verwacht ik niet dat zoiets gecontroleerd wordt). Ze mag dus ook niet het geld van de overledene gebruiken om de begrafenis te betalen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft onvoldoende informatie voor stellige antwoorden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt daar niks mee te maken. Maar wel gek dat je ouders na 18 jaar financieel nog aan elkaar verbonden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
21-02-2019 21:09
Jij hebt daar niks mee te maken. Maar wel gek dat je ouders na 18 jaar financieel nog aan elkaar verbonden zijn.
Hoor je wel vaker hoor als er persoonlijke leningen zijn. Banken zijn over het algemeen niet happig om deze over te zetten naar één persoon. De kans dat ze het terugkrijgen is natuurlijk groter als er meer mensen verantwoordelijk voor zijn.
Bij een nicht van mij is het ook zo. Samen een krediet genomen, uit elkaar gegaan en nog steeds gedoe over dit krediet. Want hij betaalt niet en zij wil niet zijn deel betalen (logisch).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk ja, logisch nee. Ze heeft er zelf voor gekozen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
dianaf schreef:
06-03-2019 09:43
Hoor je wel vaker hoor als er persoonlijke leningen zijn. Banken zijn over het algemeen niet happig om deze over te zetten naar één persoon. De kans dat ze het terugkrijgen is natuurlijk groter als er meer mensen verantwoordelijk voor zijn.
Bij een nicht van mij is het ook zo. Samen een krediet genomen, uit elkaar gegaan en nog steeds gedoe over dit krediet. Want hij betaalt niet en zij wil niet zijn deel betalen (logisch).
Na 18 jaar zou je dat toch wel terugbetaald moeten hebben, tenzij je zo'n krediet steeds maar weer opneemt als het doorlopend is.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
06-03-2019 09:48
Na 18 jaar zou je dat toch wel terugbetaald moeten hebben, tenzij je zo'n krediet steeds maar weer opneemt als het doorlopend is.

Waarschijnlijk doorlopend krediet en misschien werd de rente wel betaald, maar willen ze beiden niet aflossen of de ene alleen als de ander het ook doet. Waarschijnlijk kunnen ze er allebei ook nog geld van afhalen als het limiet nog niet bereikt is. Ik zou ook niet aflossen, als de ander het namelijk weer op kan nemen. En sowieso is de rente op die leningen best hoog, dus als je de rente steeds laat bijschrijven en niet aflost,loopt het snel op.

To, misschien is het mogelijk om het krediet te blokkeren. Dus dat er geen geld opgenomen kan worden en dat alleen de rente bijgeschreven kan worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-03-2019 09:43
Hoor je wel vaker hoor als er persoonlijke leningen zijn. Banken zijn over het algemeen niet happig om deze over te zetten naar één persoon. De kans dat ze het terugkrijgen is natuurlijk groter als er meer mensen verantwoordelijk voor zijn.
Bij een nicht van mij is het ook zo. Samen een krediet genomen, uit elkaar gegaan en nog steeds gedoe over dit krediet. Want hij betaalt niet en zij wil niet zijn deel betalen (logisch).
Als ze allebei hoofdelijk aansprakelijk zijn, dan is er niet zoiets als ‘zijn’ deel of ‘haar deel’.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven