Geld & Recht alle pijlers

Bedrag enveloppe kado bruiloft

21-02-2019 14:56 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al : welk bedrag doet men in de enveloppe -> uitgenodigd voor avondfeest bruiloft van nichtje waar ik 1x per jaar contact mee heb ( Geen ruzie of zo, door grote familie weinig contact, zijn erg leuke mensen).

40? 50? 100?
.....
Alle reacties Link kopieren
Ga jij alleen? 25 euro.
Neem je iemand nee? 50 euro.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wat je kan en wil missen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... -bruiloft/

ik zou 50 euro doen
Alle reacties Link kopieren
Man gaat mee. Ik had zelf 50 euro in gedachten. Vroeg mij af dit voldoende zou zijn.
100 vind ik weer wat veel.
.....
Maximaal 25 euro, maar persoonlijk zou ik niet gaan als je nauwelijks contact hebt en enkel een kaartje sturen.
Mmaartje schreef:
21-02-2019 15:00
Man gaat mee. Ik had zelf 50 euro in gedachten. Vroeg mij af dit voldoende zou zijn.
100 vind ik weer wat veel.
Dan doe je 60 euro, net wat je gepast vindt.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik vind 50e ook nogal veel... zeker voor iemand die je 1x per jaar ziet.
Ik zou eerder aan 20e denken.

Maar de kans zou veel groter zijn dat ik uberhaupt niet zo opdraven.
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 15:02
25.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mmaartje schreef:
21-02-2019 15:00
Man gaat mee. Ik had zelf 50 euro in gedachten. Vroeg mij af dit voldoende zou zijn.
100 vind ik weer wat veel.
Ik zou 50 doen, als ik alleen ging. Meer met zijn 2en
Ik vind 50euro ook een mooi bedrag voor een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch echt in jouw geval wel 50 ruro voor jou alleen:

https://www.toptrouwen.nl/artikelen/484 ... n-bruiloft

Maar dat is voor jullie wellicht heel veel geld
Zou het jou als jij de bruid was iets uitmaken of je 40, 50 of 60 euro in de envelop zou vinden?
50 lijkt mij prima.
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:04
Het is toch echt in jouw geval wel 50 ruro voor jou alleen:

https://www.toptrouwen.nl/artikelen/484 ... n-bruiloft
Ik vind 50 euro moeten betalen voor een verplicht nummertje bij iemand waar ik verder nauwelijks contact mee heb veel te veel. Kortom: ik heb t er niet voor over.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:04
Het is toch echt in jouw geval wel 50 ruro voor jou alleen:

https://www.toptrouwen.nl/artikelen/484 ... n-bruiloft

Maar dat is voor jullie wellicht heel veel geld

Zie hen meer als kennissen....ivm het mindere contact...dan zou het volgens het arikel 25 pp zijn....
.....
Mmaartje schreef:
21-02-2019 15:00
Man gaat mee. Ik had zelf 50 euro in gedachten. Vroeg mij af dit voldoende zou zijn.
100 vind ik weer wat veel.
50 euro lijkt me prima.
50/60 euro voor jullie samen zou ik doen. Je bent alleen uitgenodigd voor het avondfeest en bovendien is het contact niet bijzonder goed ofzo.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
21-02-2019 15:05
Zou het jou als jij de bruid was iets uitmaken of je 40, 50 of 60 euro in de envelop zou vinden?
Mmmmmm.... niet echt. Maar stiekem natuurlijk hoe meer hoe beter haha.
Ze hebben een hele grote bruiloft. Alles erop en eraan . Alle neven en nichten zijn uitgenodigd. Dus het zal wat kosten.
.....
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2019 15:08
Ik vind 50 euro moeten betalen voor een verplicht nummertje bij iemand waar ik verder nauwelijks contact mee heb veel te veel. Kortom: ik heb t er niet voor over.
er zijn echt mensen, die een bruiloft leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
Mmaartje schreef:
21-02-2019 15:08
Zie hen meer als kennissen....ivm het mindere contact...dan zou het volgens het arikel 25 pp zijn....
Ja duh, maar het is natuurlijk je nicht
Je moet echt helemaal zelf weten, wat je geeft, maar als je vraagt om richtlijnen, dan geef je dus meer dan 25
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
21-02-2019 15:09
50/60 euro voor jullie samen zou ik doen. Je bent alleen uitgenodigd voor het avondfeest en bovendien is het contact niet bijzonder goed ofzo.
Denk dat ik dit ook ga doen. 50 euro op een leuke manier verpakt.
.....
Alle reacties Link kopieren
50 euro, een prima bedrag voor iemand die je maar 1x per jaar ziet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mmaartje schreef:
21-02-2019 15:11
Mmmmmm.... niet echt. Maar stiekem natuurlijk hoe meer hoe beter haha.
Ze hebben een hele grote bruiloft. Alles erop en eraan . Alle neven en nichten zijn uitgenodigd. Dus het zal wat kosten.
Dat is hun probleem. Wellicht worden ze gepusht door hun ouders om iedereen uit te nodigen? Een nicht van mij nodigde niet iedereen uit en haar ouders waren 't daar eerst niet mee eens. Ik was juist blij dat ik tot de niet-genodigden behoorde, zodat ik geen excuus hoefde te verzinnen om niet te gaan, anders hadden mijn ouders weer gezegd dat ik uit beleefdheid toch even langs zou moeten gaan.
50,- lijkt mij ook meer dan genoeg, ik zou 25,- geven als ik zou gaan.

En dat is de vraag: iemand die je 1x per jaar ziet en dan gok ik op een gelegenheid waar je elkaar toevallig tegenkomt, niet echt dat jullie elkaar uitnodigen is 20, 25 zát.

Moet wel zeggen dat ook ik ze zou feliciteren met een kaartje en niet zou gaan. Ook geen cadeautje kopen. Vind het dan altijd net alsof ze opeens alle familie uitnodigen om veel volk op hun feestje te krijgen :)
En ik hou helemaal niet van dat soort feesten, zou alleen gaan als ik denk: leuk om xxx en xxx ook weer eens te ontmoeten. De bruiloft gaat zonder mij ook wel door en ik heb nog NOOIT echt een leuke bruiloft meegemaakt.
Dat je zegt: dat was nou eens écht leuk dus mijn eerste reactie is sowieso NEE haha.
Ik zou daar geen 50 euro voor hebben. Denk 25 euro en dan extra leuk verpakt/ iets erbij. Pinterst openslaan en er iets moois van maken.

Het ligt echt aan je budget en de band misschien ook wel. Mijn zus geef ik meer ( als ik het heb) dan een nichtje.

En niet aan hoe groot de bruiloft is of dat je maar een paar uur gaat of de hele dag welkom bent. Het is geen entreegeld.

Tenminste dat vind ik. Maar ik ben geen bruiloftfan. Ik zou er ook geen andere kleding voor kopen en ik doe niet meer mee met vrijgezellenfeestjes ect.

Ik kom ondanks met antiliefde voor bruiloften voor de ander wel meevieren in de liefde. Ik snap dat het voor anderen wel belangrijk kan zijn.

Ik trek wat netjes aan ook nog.. maar ik vind daar heel veel geld aan spenderen niet zo nodig. Wel aandacht voor wat je geeft.

Dus alleen een witte envelop met kaart en zo het geld erin vind ik dan weer niet zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven