Geld & Recht alle pijlers

Klacht product, winkelier neemt product niet terug

22-02-2019 12:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan iemand mij advies geven over het volgende.
Vorige week zaterdag heb ik bij JD sports schoenen gekocht.
Toen ik ze later wilde aantrekken, merkte ik dat mijn schoenen een floepend geluid maakte tijdens het lopen.
Net alsof je zool los ligt.
Ben meteen weer mee naar binnen gegaan, en heb ze uitgedaan, maar er was verder niets te zien.
De schoenen heb ik de rest van de week niet aangehad.
Vandaag ging ik met de schoenen, doos en bom terug naar de winkel.
In eerste instantie wilde de winkelier de schoenen al niet terug nemen omdat er al op gelopen was.
Heb hem toen duidelijk gemaakt dat het hier om een klacht gaat, en dat je dat noot van te voren kan weten.
Toen ging hij toch overleggen in het magazijn.
Later kwam hij wederom terug met de mededeling dat hij ze niet terug mocht niet omdat het niet om een fabrieksfout ging.
Op mijn vraag wat het voor fout dan wel was, kwam geen antwoord.
Ook zou de manager niet aanwezig zijn.
Ik kreeg uiteindelijk het advies om talkpoeder over mijn zool te doen, of dat ik maar contact moest opnemen met Nike.
Heb aangegeven hier niet mee eens te zijn, en dat ik contact zou opnemen met hun klantenservice of hoofdkantoor.
Eenmaal thuis kan ik nergens een telefoon nummer vinden van hun klantenservice oid, je kan hun alleen maar mailen of een fb bericht sturen.
En naar heel veel slechte reactie's, vrees ik dat hun niet of niet snel zullen reageren.
Wat kan ik allemaal doen, want dit is behoorlijk zonde geld zo.
Nou dan vul je toch het klantenserviceformulier op de site in of je mailt ze?
Of je belt naar de UK: 0161 393 7055
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 12:09
19.37% gewijzigd
Dat floepende geluid is nieuwigheid en gaat na een paar dagen erop gelopen te hebben vanzelf wel weg.

Je maakt van een mug een olifant.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de schoenen niet getest in de winkel?
¡Apagando las luces!
Formulier invullen dus. Of mailen. Dat is niet heel gek hoor.
Ze hadden eigenlijk in de winkel je moeten helpen maar zo gaat dat met zulke ketens soms gewoon niet meer.

Ik zou inderdaad niet de fabrikant gaan benaderen. Zo werkt dat niet. Het is de verkopers pakkie an.

Maar vult het formulier in en anders op Facebook beginnen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 12:09
28.08% gewijzigd
oei, echt? Heb je een bom meegenomen? Wat was daar de bedoeling van?
Alle reacties Link kopieren
een floepend geluid van je schoen... maak eens een filmpje, dan snappen we waar het over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom bij Nike na 6 maanden mijn piepende schoenen kosteloos terug sturen en kreeg mijn geld teug.
Ik zou het dus via die weg spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet verdragen als mijn schoenen geluid maken. De tip van talkpoeder helpt wel, moest je toch niet verder komen bij de klantendienst. Bij Nike kan je de zool eruit halen, dan doe je poeder in je schoen en dan de zool er terug in. Bij mij was het zo opgelost, waren wel gewone veterschoenen, geen Nikes.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
JD is heel streng naar zijn winkelmedewerkers toe m.b.t. procedures. Denk dat (hoe on-klantvriendelijk ook) dat de oorzaak is van de manier waarop er in de winkel mee om is gegaan.
Echter is het wel zo dat wanneer er op is gelopen ze de schoenen niet terug hoeven te nemen, enkel bij een productiefout. Dat jij het floepje niet fijn vindt kan ik me voorstellen, kan ik ook niet tegen, maar dat is geen productiefout. Komt gewoon voor bij sommige schoenen i.c.m. de vorm van de voet.

Ik zou in dit geval doen wat er in de winkel is gezegd > contact opnemen met Nike. Zij zullen dit denk ik meer naar tevredenheid afhandelen dan dat JD zal doen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je moet duidelijk zijn in wat je klacht is en wat je wilt.

Als je de schoenen wilt 'terugbrengen', wil je de koop ongedaan maken. Je wilt op 'undo' drukken. Hier mag de winkel zijn eigen voorwaarden aan stellen. Ze mogen hier 'nee' tegen zeggen.

Als je stelt dat de schoenen 'kapot' zijn of 'defect' doe je een beroep op de garantie.
Daar kan de winkel niet onderuit. Ze mogen je niet verwijzen naar de leverancier.
Je kunt echter niet eisen dat ze je geld teruggeven. Eerst kijken of het echt kapot is, zo ja, of het gerepareerd kan worden of misschien dat ze je nieuwe meegeven.
De winkel mag bepalen hoe zij jouw klacht oplossen, niet jij.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig laatst via fb contact gehad met de klantenservice. Het gaat allemaal heel snel (bij mij toen) en ik ben goed geholpen. Ik zou ze gewoon even een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je ze in een fysieke winkel hebt gekocht. Heb je ze daar ook uitgeprobeerd eerst, voordat je ze kocht en vertrok?

Het is inderdaad geen fabricage fout.
Alle reacties Link kopieren
schoenenwinkels moeten erg flexibel zijn anders verliezen ze snel klanten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sorry even geen tijd gehad om terug te reageren.
Ik heb de schoenen uiteraard wel in de winkel gepast en ook daar rond gelopen, maar doordat de muziek daar hard stond, heb ik het geluid in de winkel niet opgemerkt.
Ik heb nu contact met JD opgezocht via de fb messenger, en gelukkig kreeg ik wel snel antwoord.
Hun geven aan dat dit idd niet zou moeten kunnen, en ik mag de schoenen nu naar hun terug sturen en krijg de kosten plus verzend kosten vergoed.
Al om al gelukkig toch nog goed opgelost, was even bang geworden door de vele slechte recensies.
Toch allemaal bedankt voor jullie reacties en het mee denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven