Geld & Recht alle pijlers

Parkeervraag

24-02-2019 21:58 49 berichten
Vraag was beantwoord
anoniem_371312 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:53
97.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wanneer daar een auto mag staan, dan maakt het niet uit van wie deze is.

het is dus of iedereen of niemand mag de auto daar parkeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Tja, het zijn geen gereserveerde parkeerplekken, dus ze mogen net zo veel als jou. Jij mag het niet, maar doet het wel. Voor hun geldt hetzelfde. Je zou er een BOA voor kunnen inschakelen , maar dan heb je kans dat je jezelf in de vingers snijdt.
Als jullie er zelf mogen staan, mag een ander er ook staan (tenzij het jullie eigen tuin/grond/oprit is)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen parkeert illegaal? Hoe kun je dan iemand erop aanspreken, de auto laten verzetten en vervolgens zelf je auto illegaal daar parkeren?

Ga met buurtbewoners naar de gemeente om er plekken van te laten maken. En als er een andere auto staat, is dat pech.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Is het een woonerf? Dan mag er niemand parkeren. Als het een gewone straat is, zonder parkeerverbod, dan mag iedereen er parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet jouw grond, maar gemeentegrond. Iedereen mag daar precies hetzelfde wel en niet. Jij hebt daar geen rechten die een ander niet heeft.

Als het dus geen parkeerplekken zijn, dan mag niemand er staan. Als het wordt gedoogd, dan geldt dat voor iedereen.
Ja, wat iedereen zegt, dus.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus openbare ruimte?
Dan mag iedereen het wel of juist niemand mag het. Afhankelijk van het karakter van het plein (weg/stoep) en of er overige regels/borden zijn die het parkeren buiten de valken beperken.
Maar de optie ‘jij wel en anderen niet’ lijkt me sowieso niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
500 meter?? O_O

Denk dat je een metertje of 20 bedoelt??
hellosunshine87 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 22:08
68.57% gewijzigd
Ik vind het asociaal als je een ander vraagt zijn auto te verzetten terwijl jij de plek zelf ook niet bezit.
Heb je de straat gekocht dan? Zo niet, dan is het openbare weg en mag iedereen die dat wil er parkeren.
Als het niet je eigen plek is zou ik niet weten waarom jij er wel mag parkeren en andere niet?!
hamerhaai schreef:
24-02-2019 22:01
wanneer daar een auto mag staan, dan maakt het niet uit van wie deze is.

het is dus of iedereen of niemand mag de auto daar parkeren.
Dit.

Neem aan dat er in de meeste huishoudens meer dan 1 auto is dus dan kom je sowieso plek te kort als niemand op eigen terrein kan parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Dus als jij je eigen auto er neer kan zetten is dat geen probleem, maar als een ander dat doet ga je verhalen lopen halen en jezelf afvragen of dat eigenlijk wel mag. Sorry hoor, maar :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dat het achter je tuin is, maakt het niet jouw plek.
Dus of het is verboden te parkeren, of er mag geparkeerd worden en dan dus door iedereen.
Jammer genoeg niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als buurvrouw opeens zo anders naar je kijken als je voor een openbare plek bij mij komt aanbellen dat mijn bezoek hun auto aan de kant moet zetten zodat jij daar kunt parkeren. Voorál als het een eenmalig iets is.
Vraag beantwoord
anoniem_371312 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:54
95.02% gewijzigd
Als er geen eigen terrein staat is het gewoon openbare weg.
Alle reacties Link kopieren
egeltje1986 schreef:
24-02-2019 22:36
I
Het was echt een oprechte vraag.
Het gebeurd ook niet eenmalig, het gebeurd vaker,
Het is geen openbare weg waar ik aan woon. Het is een hofje/ plein van ons huizenblok.
Maar als dit gewoon mag, dan is het prima. Dan weet ik dat.
Ik moet dit namelijk ook niet bij onze buren doen, want die zeggen er ook wat van. Als wij te dicht hij hun voordeur staan. Wat ik van hen dan een terecht opmerking vind.
En nogmaals er zit geen stoep tussen. Als je de passietrgsdeur open doet, zit je tegen mijn muur aan.

Maar goed de boodschap is duidelijk. Iedereen vind dat het kan. Dan weet ik het
Maar waarom vraag je je dat pas af als er iemand anders staat?
En jouw buren vragen je om niet te dicht tegen het huis te parkeren, niet of jouw bezoek hun auto wil wegzetten.
Vraag is verantwoord
anoniem_371312 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:54
92.37% gewijzigd
Ik denk, en meerderen hier volgens mij, dat je daar niet mag parkeren. Maar dat mag je dus zelf niet en dat mag een ander niet.


Ik vind het echt raar dat jij denkt dat jij recht op die plek hebt, dat je zelfs bij buren gaat aanbellen om te vragen of hun visite de auto even weg wil zetten.
egeltje1986 schreef:
24-02-2019 22:41
http://markthof-bodegraven.nl/wp-conten ... 02-1-1.jpg

Het ziet er een beetje uit als dit hofje. Hier woon ik dus niet.
Maar je parkeert dus letterlijk voor de deur, als je hier mag parkeren, zoals bij ons.
Mag je in jullie straat nou wel of niet parkeren?
Alle reacties Link kopieren
egeltje1986 schreef:
24-02-2019 22:41
http://markthof-bodegraven.nl/wp-conten ... 02-1-1.jpg

Het ziet er een beetje uit als dit hofje. Hier woon ik dus niet.
Maar je parkeert dus letterlijk voor de deur, als je hier mag parkeren, zoals bij ons.
Maar het is best simpel. Als het mag, mag iedereen, ook bezoek dat. Als het niet mag, mag jij dat ook niet doen. Maar jij hebt geen reserveerde parkeerplek.
####
anoniem_371312 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:56
Reden: Vraag is beantwoord
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven