Geld & Recht alle pijlers

Welk recht heeft de vader bij erkenning

27-02-2019 18:07 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vader wilt kind gaan erkennen zonder gedeeltelijk gezag.
Hoe zit het als kind zijn achternaam krijgt of niet maar wel erkenning?

Welke rechten heeft hij dan? Alleen bezoekrecht?
Hier al gekeken?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind
Erkennen = betalen
Gezag = beslissingsbevoegdheid

Je mag zelf kiezen wiens achternaam t kind krijgt, ook al is t kind door de vader erkend.
Alle reacties Link kopieren
Bij erkennen komt betalingsplicht, kind wordt erfgenaam en vader krijgt omgangsrecht. Achternaam van het kind staat daar verder helemaal los van.
Pas bij gezag heeft de vader ook inspraak bij beslissingen over het kind.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat je voor deze vragen niet op een forum moet zijn maar bij instanties die daar over gaan. Google kan je een eindje op weg helpen waar je dan precies moet wezen.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Ook bij niet erkennen, kan betalen aan de orde zijn hoor
Laat vader dat zelf maar uitzoeken.

Het klinkt alsof je drama verwacht en dan zou ik niet meehelpen aan erkenning.
Regelt ie zelf maar.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
27-02-2019 18:13
Erkennen = betalen
Gezag = beslissingsbevoegdheid
Nee, verwekken = betalen
Alle reacties Link kopieren
Ongelukje? En heb je er al over nagedacht welke rechten je kind heeft op goed contact met diens vader? Of komt je dat nou net niet zo goed uit? Damn woman.
Waarom!? Heb je je laten bezwangeren door iemand die je niet als echte vader van je kind wilt....
Nou zit je met de gebakken peren.
Ga van je kind uit. WAT is het beste voor hem/haar. En wat kan je van daaruit als meest positieve van de vader vragen. Zit die überhaupt te verheugen op een kind?
Je kan wel van alles willen van hem als vader, maar als hij eigenlijk geen vader wilt zijn, kan je de wet wel op hem losgooien met alle wettelijke verplichtingen, maar gaat hij ooit een echte vader zijn terwijl hij daar geen zin in heeft?
Sjongejonge, iedereen kan maar koters op de aarde schoppen. Maar echt ouders zijn is heel wat anders...
Baren maar. En daarna? Dat zien we daarna wel weer.
Had je benen bij elkaar gehouden. Dan had je deze vraag niet hoeven stellen...
Echt, en dan nu ga je vragen om advies!??
Helaas slecht nieuws voor je; je gaat alleen staan voor de opvoeding en van de verwekker krijg je geen cent.
Ga daar maar van uit. Alles wat dit tegenspreekt is een voordeeltje voor je, maar het zal je een fikse strijd kosten.
Hoe kon je zo dom zijn om je te laten bezwangeren!???? Arm kind.......
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
WAAr kom jij vandaan?
Javier schreef:
27-02-2019 18:42
Ongelukje? En heb je er al over nagedacht welke rechten je kind heeft op goed contact met diens vader? Of komt je dat nou net niet zo goed uit? Damn woman.
Waarom!? Heb je je laten bezwangeren door iemand die je niet als echte vader van je kind wilt....
Nou zit je met de gebakken peren.
Ga van je kind uit. WAT is het beste voor hem/haar. En wat kan je van daaruit als meest positieve van de vader vragen. Zit die überhaupt te verheugen op een kind?
Je kan wel van alles willen van hem als vader, maar als hij eigenlijk geen vader wilt zijn, kan je de wet wel op hem losgooien met alle wettelijke verplichtingen, maar gaat hij ooit een echte vader zijn terwijl hij daar geen zin in heeft?
Sjongejonge, iedereen kan maar koters op de aarde schoppen. Maar echt ouders zijn is heel wat anders...
Baren maar. En daarna? Dat zien we daarna wel weer.
Had je benen bij elkaar gehouden. Dan had je deze vraag niet hoeven stellen...
Echt, en dan nu ga je vragen om advies!??
Helaas slecht nieuws voor je; je gaat alleen staan voor de opvoeding en van de verwekker krijg je geen cent.
Ga daar maar van uit. Alles wat dit tegenspreekt is een voordeeltje voor je, maar het zal je een fikse strijd kosten.
Hoe kon je zo dom zijn om je te laten bezwangeren!???? Arm kind.......
Alle reacties Link kopieren
Dankje
Star² schreef:
27-02-2019 18:08
Hier al gekeken?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind
Nvm
anoniem_382358 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 18:46
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja daar zit ik dus mee of ik wel wil sat ze zijn naam krijgt
Gatekeeper* schreef:
27-02-2019 18:13
Erkennen = betalen
Gezag = beslissingsbevoegdheid

Je mag zelf kiezen wiens achternaam t kind krijgt, ook al is t kind door de vader erkend.
Javier schreef:
27-02-2019 18:42
Ongelukje? En heb je er al over nagedacht welke rechten je kind heeft op goed contact met diens vader? Of komt je dat nou net niet zo goed uit? Damn woman.
Waarom!? Heb je je laten bezwangeren door iemand die je niet als echte vader van je kind wilt....
Nou zit je met de gebakken peren.
Ga van je kind uit. WAT is het beste voor hem/haar. En wat kan je van daaruit als meest positieve van de vader vragen. Zit die überhaupt te verheugen op een kind?
Je kan wel van alles willen van hem als vader, maar als hij eigenlijk geen vader wilt zijn, kan je de wet wel op hem losgooien met alle wettelijke verplichtingen, maar gaat hij ooit een echte vader zijn terwijl hij daar geen zin in heeft?
Sjongejonge, iedereen kan maar koters op de aarde schoppen. Maar echt ouders zijn is heel wat anders...
Baren maar. En daarna? Dat zien we daarna wel weer.
Had je benen bij elkaar gehouden. Dan had je deze vraag niet hoeven stellen...
Echt, en dan nu ga je vragen om advies!??
Helaas slecht nieuws voor je; je gaat alleen staan voor de opvoeding en van de verwekker krijg je geen cent.
Ga daar maar van uit. Alles wat dit tegenspreekt is een voordeeltje voor je, maar het zal je een fikse strijd kosten.
Hoe kon je zo dom zijn om je te laten bezwangeren!???? Arm kind.......
Wow, wat een aannames...
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
27-02-2019 18:42
Ongelukje? En heb je er al over nagedacht welke rechten je kind heeft op goed contact met diens vader? Of komt je dat nou net niet zo goed uit? Damn woman.
Waarom!? Heb je je laten bezwangeren door iemand die je niet als echte vader van je kind wilt....
Nou zit je met de gebakken peren.
Ga van je kind uit. WAT is het beste voor hem/haar. En wat kan je van daaruit als meest positieve van de vader vragen. Zit die überhaupt te verheugen op een kind?
Je kan wel van alles willen van hem als vader, maar als hij eigenlijk geen vader wilt zijn, kan je de wet wel op hem losgooien met alle wettelijke verplichtingen, maar gaat hij ooit een echte vader zijn terwijl hij daar geen zin in heeft?
Sjongejonge, iedereen kan maar koters op de aarde schoppen. Maar echt ouders zijn is heel wat anders...
Baren maar. En daarna? Dat zien we daarna wel weer.
Had je benen bij elkaar gehouden. Dan had je deze vraag niet hoeven stellen...
Echt, en dan nu ga je vragen om advies!??
Helaas slecht nieuws voor je; je gaat alleen staan voor de opvoeding en van de verwekker krijg je geen cent.
Ga daar maar van uit. Alles wat dit tegenspreekt is een voordeeltje voor je, maar het zal je een fikse strijd kosten.
Hoe kon je zo dom zijn om je te laten bezwangeren!???? Arm kind.......
Doe even normaal mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
27-02-2019 18:42
Misschien wordt het eerst eens tijd om eens aan je eigen issues te gaan werken, als je op basis van een paar regels allerlei conclusies trekt en zo tekeer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wil de vader van je kindje zelf geen gezag dan?
Searcheri schreef:
27-02-2019 18:45
Ja daar zit ik dus mee of ik wel wil sat ze zijn naam krijgt
Mijn vriend heeft kinderen erkend en heeft voogdij, maar toch hebben ze mijn achternaam. Tegenwoordig hebben ze automatisch achternaam van moeder, tenzij anders aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ja vertel het hem of haar hoor!
Nummer*Zoveel schreef:
27-02-2019 18:50
Misschien wordt het eerst eens tijd om eens aan je eigen issues te gaan werken, als je op basis van een paar regels allerlei conclusies trekt en zo tekeer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ooh waarom heb je daar voor gekozen zit daar iets achter?

HaPu schreef:
27-02-2019 18:57
Mijn vriend heeft kinderen erkend en heeft voogdij, maar toch hebben ze mijn achternaam. Tegenwoordig hebben ze automatisch achternaam van moeder, tenzij anders aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wilt hij wel
Sabrinaaa schreef:
27-02-2019 18:51
Wil de vader van je kindje zelf geen gezag dan?
Alle reacties Link kopieren
Searcheri schreef:
27-02-2019 19:01
Ja dat wilt hij wel
maar jij niet? Hebben jullie wel een relatie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Searcheri schreef:
27-02-2019 19:00
Ooh waarom heb je daar voor gekozen zit daar iets achter?
Ik grap altijd dat dat komt omdat ik er voor geleden heb al die maanden, maar de voornaamste reden is dat er met zijn kant van de familie heel weinig contact is. Mijn ouders zijn wel actief betrokken en ze hebben vanuit mijn gezin veel neefjes en nichtjes in dezelfde leeftijd. Ik vond het raar om ze een naam te geven van een familiekant die ze vermoedelijk niet eens gaan herinneren als ze groot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee als hij zijn dochter erkent heeft en later wel gezag wil hij deze hoogstwaarschijnlijk krijgt als hij deze aanvraagt bij de rechter.
Tenzij er hele zwaarwegende aantoonbare reden zijn het niet te geven.

Zijn achternaam betekend dat jij zijn toestemming nodig hebt op papier om te kunnen reizen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg. De waarheid is niet leuk. Ze gaat een kind krijgen van een man waar ze niet zeker van is of hij wel de verantwoordelijkheid voor hun kind wilt nemen!
Zowel financieel als qua betrokkenheid bij de opvoeding.
En dan mag er geen kritiek gegeven worden? Waarom ze zich in godsnaam heeft laten bezwangeren en een man die daar niet op zit te wachten mee opzadelt?
Anders had ze haar vragen niet hier hoeven stellen.
Arm kind. Had haar moeder maar beter nagedacht over voortplanting.
Ja sorry hoor, maar ik vind dat als je anno 2019 nòg ongewenst zwanger wordt met alle problemen vandien, dan ben je echt een domme doos en je kind is de dupe.
En de vader ook....
En ja, dan had je maar beter moeten opletten met anticonceptie of simpelweg niet moeten neuken met iemand die je niet ziet als vader van je kind, als je zonodig een zwangerschap moet doorzetten. Abortus was geen optie? Of is dat een te tranentrekkend onderwerp? Nope, een kind baren was de enige optie!???
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven