Geld & Recht alle pijlers

Op zoek naar ervaringen met parkeerboetes

27-02-2019 19:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren, per ongeluk, niet betaald waar ik eigenlijk voor parkeren had moeten betalen. Ik had geen bekeuring onder mijn ruitenwisser.

Ik heb er lang gestaan, het was nabij het centrum van Arnhem. Als ze met een laser langsrijden krijg je dan automatisch de boete thuis of stoppen ze dan toch een bekeuring onder je ruitenwisser?

Ik hoop dat ik gewoon geluk heb gehad. Ik had er geparkeerd n.a.v een tip op internet. Toen ik terugkwam zag ik dat daar toch een betaald parkeerzone was.
Alle reacties Link kopieren
zonder bonnetje geen bekeuring lijkt mij
Volgens mij wordt er bij zo'n scanauto geen bon onder je ruitenwisser gedaan, maar wordt de boete thuisgestuurd.

Ik zie het ook op internet staan :) dus als je pech hebt kun je de bon zeker thuis verwachten!
poldervrouw schreef:
27-02-2019 19:07
zonder bonnetje geen bekeuring lijkt mij
Precies, niet te druk om maken. Het is nu toch al gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
27-02-2019 19:07
zonder bonnetje geen bekeuring lijkt mij
Nee hoor. Heb voorheen meerdere boetes "mogen" ontvangen zonder dat er een bon onder mijn ruitenwisser zat.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, tegenwoordig krijg je niet altijd meer een bon onder je ruitenwisser.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer vergeten in te loggen. Geen bon onder de ruitenwisser, maar binnen een week wel een bekeuring op de mat.

Dus ja, het kan zeker.
Op cjib.nl kun je met je DigiD inloggen om te zien of je wat hebt.
Ik weet alleen niet hoe snel een opgelopen boete erop staat.
Alle reacties Link kopieren
Was het in het spijkerkwartier? Daar is het sinds kort betaald parkeren geworden maar ze controleren (nog) bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
27-02-2019 19:21
Was het in het spijkerkwartier? Daar is het sinds kort betaald parkeren geworden maar ze controleren (nog) bijna nooit.
Dank voor alle antwoorden. Het was aan de Boterdijk.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
27-02-2019 19:07
zonder bonnetje geen bekeuring lijkt mij
Dat zei mijn vriend ook😀
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-02-2019 19:20
Op cjib.nl kun je met je DigiD inloggen om te zien of je wat hebt.
Ik weet alleen niet hoe snel een opgelopen boete erop staat.
Dank je, ga ik nu doen. En inderdaad ook niks meer aan te doen.. Maar was ook benieuwd hoe dat, naast een duur dagje winkelen, tegenwoordig gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat scheelt per gemeente. In Amsterdam krijg je geen bonnetje onder je ruitenwisser, maar wel binnen een week de boete in de post.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
27-02-2019 19:21
Was het in het spijkerkwartier? Daar is het sinds kort betaald parkeren geworden maar ze controleren (nog) bijna nooit.
Ze controleren daar vaker dan je denkt. Heb daar toch al veel boetes gezien.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
27-02-2019 19:07
zonder bonnetje geen bekeuring lijkt mij

Dus als je zelf iemand de bij onder je wissers vandaan zou halen, zou je niet hoeven betalen? :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
27-02-2019 19:09
Precies, niet te druk om maken. Het is nu toch al gebeurd.
Zonder bonnetje echt wel een bekeuring als ze met een scanauto langs zijn gereden.
Zie dat soort auto's bijna wekelijks hier door de straat rijden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ah. Ik heb ook weinig ervaring met die scan dingen. Waar ik woon geen betaalt parkeren :)
Alle reacties Link kopieren
.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een meeuw weg zien vliegen met een bonnetje.. dus ik zou niet te vroeg juichen.
Alle reacties Link kopieren
Even gewoon geïnteresseerd: hoe kan je "per ongeluk" niet betalen waar je wél moet betalen? Je loopt toch ook niet "per ongeluk" met een tas boodschappen de supermarkt uit waar je voor had behoren te betalen, of wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-02-2019 21:37
Even gewoon geïnteresseerd: hoe kan je "per ongeluk" niet betalen waar je wél moet betalen? Je loopt toch ook niet "per ongeluk" met een tas boodschappen de supermarkt uit waar je voor had behoren te betalen, of wel?
Lees de OP eens helemaal..
Alle reacties Link kopieren
Sch0rpioen schreef:
27-02-2019 21:39
Lees de OP eens helemaal..
Wat heb ik dan gemist in de OP?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als er scanauto's rijden, krijg je geen bon onder je ruitenwissers maar gewoon thuis op de mat. Meestal wel binnen 1 week inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-02-2019 21:42
Wat heb ik dan gemist in de OP?
Ze dacht dat t gratis parkeren was (n.a.v. een tip op internet) maar zag bij terugkomst pas dat het toch een betaalde zone was.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-02-2019 21:37
Even gewoon geïnteresseerd: hoe kan je "per ongeluk" niet betalen waar je wél moet betalen? Je loopt toch ook niet "per ongeluk" met een tas boodschappen de supermarkt uit waar je voor had behoren te betalen, of wel?
Wat is daar zo moeilijk aan? Niet overal staat goed aangegeven dat het betaald parkeren was. En TO dacht ook dat het gratis was naar aanleiding van online informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven