Geld & Recht alle pijlers

Laptop nu al kapot garantie vraag

27-02-2019 20:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand weet hoe dit zit. Eind januari een nieuwe laptop gekocht. Een Asus. Gelijk erg blij.
Maar afgelopen week deed die ineens niks meer. Dus gelijk terug gegaan eerst gekeken of het misschien aan de adapter ligt maar met een nieuwe adapter deed die nog niks.
Nu is de laptop ingenomen ter reparatie. Afspraak is uiterlijk vrijdag contact en dan hoor ik of ze hem zelf kunnen maken. Als dat niet lukt dan word die opgestuurd.
Maar dan ben ik hem wel weken kwijt.

Mag dit zomaar of heb ik b.v recht op een leen product?
Binnen 1 maand al kapot vraag ik mij toch af of dit wel een deugdelijk product is en of ik misschien geen recht op vervanging/een nieuwe laptop.
Je hebt recht op reparatie of vervanging. De verkoper kiest voor reparatie, dat mag.
Je hebt geen recht op een leenproduct, dat is hooguit een service.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi balen dan mocht die worden opgestuurd.
Ik zou er maar vanuit gaan dat je hem een week of 6 kwijt bent.

De doorsnee computer-winkel doet nog weinig zelf aan een laptop.
Opsturen is veel simpeler en vaak kunnen ze ook gewoon niet heel veel en zijn het stukken die vervangen moeten worden.


Paar maand geleden ook een kapotte laptop gehad.
Alleen gingen de herstelkosten stukken meer worden dan het ding nog waard was.


Op garantie zou ik trouwens niet al te hard rekenen.
Ze proberen het altijd toch zo te draaien dat het toch écht aan jouw als klant ligt en niet aan hun slecht materiaal dat na 1 maand stuk is.
Ik hoop dat je hiervoor een winkel hebt die wat moeite wil doen en zijn nek wil uitsteken, want anders komt dat er ook nog es bij :-(.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 20:30
10.58% gewijzigd
Hier staat een en ander over hoe lang het mag duren en dat je in sommige gevallen een leenproduct moet krijgen (maar ik betwijfel of dat voor een laptop geldt). Mocht je er te veel hinder van ondervinden dan kun je de koop ontbinden (=geld terug). Maar volgens mij moet je in ieder geval altijd de verkoper de gelegenheid geven het probleem op te lossen, binnen een redelijke termijn.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... t-kapot-is
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... eenproduct
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
27-02-2019 20:28
Ik zou er maar vanuit gaan dat je hem een week of 6 kwijt bent.

De doorsnee computer-winkel doet nog weinig zelf aan een laptop.
Opsturen is veel simpeler en vaak kunnen ze ook gewoon niet heel veel en zijn het stukken die vervangen moeten worden.


Paar maand geleden ook een kapotte laptop gehad.
Alleen gingen de herstelkosten stukken meer worden dan het ding nog waard was.


Op garantie zou ik trouwens niet al te hard rekenen.
Ze proberen het altijd toch zo te draaien dat het toch écht aan jouw als klant ligt en niet aan hun slecht materiaal dat na 1 maand stuk is.
Ik hoop dat je hiervoor een winkel hebt die wat moeite wil doen en zijn nek wil uitsteken, want anders komt dat er ook nog es bij :-(.
Deze computer winkel staat juist bekend om zijn goeie reparatie service dus heb er wel vertrouwen in dat ze er alles aan zullen doen om het zelf te repareren.

Als hun vinden dat het aan mij ligt laat ze dat mee bewijzen. Ik ben er zeer zuinig op.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-02-2019 20:29
Hier staat een en ander over hoe lang het mag duren en dat je in sommige gevallen een leenproduct moet krijgen (maar ik betwijfel of dat voor een laptop geldt). Mocht je er te veel hinder van ondervinden dan kun je de koop ontbinden (=geld terug). Maar volgens mij moet je in ieder geval altijd de verkoper de gelegenheid geven het probleem op te lossen, binnen een redelijke termijn.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... t-kapot-is
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... eenproduct
Dank je wel straks eens op mijn gemak lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer beroep moeten doen op de garantie. Laptop was een paar maanden oud vertoonde ineens allerlei kuren.

Iemand van de garantie service kwam de laptop bij mij ophalen en na 1,5 week werd hij terug gebracht.

Helaas binnen een week weer hetzelfde euvel en toen kwam het Toshiba mannetje hem weer ophalen en na 2 weken werd hij weer teruggebracht.

Is al jaren geleden nu en de laptop werkt nog steeds goed.

Het hoeft dus niet heel erg lang te duren als de garantie ingezet wordt. Maar misschien verschilt dat per merk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het vandaag of morgen horen
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Asus en garantie is prima. Die van ons ging na bijna 2 jaar kapot (garantie is 2 jaar, was er nog net binnen). We zijn hem wel 3 weken kwijt geweest, maar dat hadden ze in de winkel ook gezegd (3-4 weken) en hij is ook prima gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
De laptop is weer thuis bleek toch een kapotte accu te zijn die is vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven