Geld & Recht alle pijlers

Rechtzaak

28-02-2019 07:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Om even hey verhaal kort uit te leggen,.
Vader is lang weg gevleven na dat wij uit elkaar gingen, later wilde hij toch ongang, maar kwam vaak niet opdagen, toen is hij weer een jaar weg gebleven en toen kwam hij met een advocaat dus een zaak gehad voor omgangsregeling,1 keer in de 3 weken met begeleiding, ook dat kwam hij vaak niet na en is de begeleiding gestop(dit alles loopt nu 5 jaar) weer is hij nu ongv een jaar weg, ik heb het altijd belangrijk gevonden dat hij ons zoontje ziet maar alleen komen wanneer hij maar een keer zin heeft en afspraken niet na komen terwijl me zoontje telkens verdrietig is en denkt dat zijn vader hem stom vind dat kan niet, ook nog nooit iets voor hem gedaan of interesse getoont. Nu heb ik een zaak aangespannen om alles stop te zetten en als ons zoontje ouder is hij zelf kan beslissen wat hij wilt, vader heeft nergens op gereageerd op berichten van mijn advocaat en dat is al meer dan 2 maanden geleden, nu is maandag de rechtzaak en komt hij nu ineens met een advocaat en dat ze het willen verzetten, wij zijn daar niet mee eens, dit is een beetje een korte uitleg er zijn al 2 rechtzaken geweest omdat vader niks na komt, ik ben benieuwd waar dit weer heen gaat. Ik wil niet meer dat mijn zoontje de duppe is, nu heeft hij het al even niet meer over zijn vader, straks komt hij weer me zoontje blij en een maand later weer weg zo gaat het telkens al jaren😔
Alle reacties Link kopieren
Ok. Vervelend.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een moeilijke rechtzaak.

Houd er rekening mee, dat papa een rol in het leven van zijn zoon houdt.
Het is moeilijk, maar probeer mee te gaan in de emotie van je zoon, maar probeer ook de teleurstelling te beperken. Hij heeft nou eenmaal een papa, die er minder vaak is. En er niet altijd is. Dat papa hem stom zou vinden, is iets waar je wat mee moet doen.
Je kunt daar hulp bij vragen. Huisarts is eerste stap
Zal nooit begrijpen waarom moeders een rechtszaak aanspannen als de situatie rustig is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben zeker allebei gratis rechtsbijstand? Dan krijg je namelijk dit soort waanzin.

De rest van Nederland mag lekker betalen voor jullie onvolwassen gedrag. Bedankt!
Waarom mag hij hem eigenlijk niet zien als het hem uitkomt? Mijn ex mag ONZE kinderen altijd zien als het hem uitkomt.

Als het met hem niet werkt met een omgangsregeling dan werkt het niet. Waarom mag hij hem dan maar helemaal niet zien. Omdat jij vind dat het perse met een regeling moet en anders niet. Heeft weinig te maken met je zoon.

Dat hij steeds verdrietig is als zijn vader niet komt, kan toch alleen komen omdat hij hem verwachtte. Niets zeggen is ook een optie.

Lijkt mij echt ruk als er geen afspraken te maken zijn met ex. Maar wat ik dan wel bijzonder vind is dat (meestal) moeders bepalen dat het dan helemaal niet mag. Snap dat het zwaar is alleen en snap dat je baalt. Maar wees dan eerlijk. Ga niet doen of het in belang van kind is.
Alle reacties Link kopieren
Laat vader dan inderdaad op spontane basis komen. Het kan daarbij natuurlijk gebeuren dat hij een keer voor een dichte deur komt te staan, maar een vader die spontaan zin heeft om je te zien is voor een kind toch prima?

Ik snap die dicht getimmerde regelingen nooit zo. Prima om een basis af te spreken, maar voor kinderen lijkt me zo'n starre regeling ook niet fijn. Elke week op zondag naar oma moeten, terwijl je ook wel eens thuis met vrienden wil voetballen bijvoorbeeld. Feestjes waar je niet heen kan, want dan ben je bij papa/mama.

Vrienden van mij hebben een basis afgesproken met ruimte voor flexibiliteit. Zeker voor als de kinderen dit aangeven. Loopt prima.

Zo'n rechtzaak geef ik niet veel kans. Vader toont blijkbaar niet veel betrokkenheid, maar dat is toch geen reden voor stopzetten van gezag.
Hebben wij ook. Een basis. Maar als ik had gemerkt dat mijn ex dat niet trok had ik ze toch mee laten gaan wanneer hij maar wou. Voor sommige mensen werkt zo een regeling nu eenmaal niet.

Ik lees vaak, vooral hier dat als vader zich niet aan de regeling houd dat hij dan een lul is die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Dat zal. Maar wat heb je er als kind aan dat je moeder dan kinderachtig gaat doen. Er is hier een ander topic over: “wat heb jij gedaan voor het contact” ofzo. De strekking van dat topic is anders. Pa kwam helemaal niet, dus blijkbaar kwam het hem nooit meer uit. Maar de advocaat van deze moeder zei dat de rechter wel zulke vragen zou kunnen stellen. Als dan het antwoord is: ik was eens in de 3 weken op de afgesproken tijd thuis onderwijl ik mijn zoon vertelde dat we op papa wachten (terwijl ik wist dat papa het niet zo nauw nam met de afspraken) zou ik mijzelf niet lekker recht in de spiegel aan kunnen kijken.

Nogmaals ik snap echt dat je liever anders ziet. Maar hem dan helemaal weghouden omdat hij zich niet aan de afspraken houd is niet in belang van kind. Onpopulaire mening. Ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je met de man van je leven een kind hebt gekregen. Dat jullie ontzettend van elkaar hielden. Waarom is het dan nu zo'n zooitje?
Vind het niet onpopulair. Mijn ex houdt zich ook niet aan de afspraken(die hij zelf perse wilde) terwijl ik aan het begin al heb aangegeven. Kom wanneer je zin hebt. Het is gewoon een regeling die bij hem past. Hij is nooit echt betrokken geweest en verwacht niet dat dit anders wordt nu we uit elkaar zijn. En dat is ook niet zo gegaan.
Ideaal ? Nee, maar uiteindelijk
hebben de kinderen er het meeste aan.
willem1959 schreef:
28-02-2019 08:57
Ik neem aan dat je met de man van je leven een kind hebt gekregen. Dat jullie ontzettend van elkaar hielden. Waarom is het dan nu zo'n zooitje?
Wat dacht je. Ik gooi er nog maar eens een cliché in
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
28-02-2019 09:03
Wat dacht je. Ik gooi er nog maar eens een cliché in
Tsja, als mensen eens beter zouden overwegen of de ware ook echt de ware was zou dat een hoop gedoe schelen.
[quote=willem1959 post_id=29642926 time=1551341071 user_id=3055]
Tsja, als mensen eens beter zouden overwegen of de ware ook echt de ware was zou dat een hoop gedoe schelen.
[/quot

Blij voor je dat jij dat wel gedaan hebt en je af en toe een topic tegenkom die dat bevestigt.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
28-02-2019 08:16
Jullie hebben zeker allebei gratis rechtsbijstand? Dan krijg je namelijk dit soort waanzin.

De rest van Nederland mag lekker betalen voor jullie onvolwassen gedrag. Bedankt!
Dat staat toch los van haar vraag?
Daar zijn toch rechtsbijstand-verzekeringen voor.
Of betaal jij het liefst alles uit je eigen zak?

TO: Vraag me af waarom je na het eerste Vonnis, niet in hogerberoep bent gegaan.
Vergeet ff die verhalen dat je, papa maar moet pleasen.
En moet laten langskomen waneer papa het uitkomt.

( in het belang van het kind bladie bla die bla).

Een papa die zijn afspraken niet nakomt, is schadelijk voor het kind.
En wat je ook zou kunnen mee laten nemen, heeft papa wel een band met het kind?
Want met al die teleurstellingen kan ik me dat weinig voorstellen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
28-02-2019 09:25
Dat staat toch los van haar vraag?
Daar zijn toch rechtsbijstand-verzekeringen voor.
Of betaal jij het liefst alles uit je eigen zak?
.
Je begrijpt Jol verkeerd. Rechtsbijstandsverzekering sluit over het algemeen familierecht uit, de gratis rechtsbijstand die Jol bedoelt is de uit ons belastinggeld gefinancierde toevoeging. Dan betaal je alleen maar een vaste bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
28-02-2019 09:39
.
Je begrijpt Jol verkeerd. Rechtsbijstandsverzekering sluit over het algemeen familierecht uit, de gratis rechtsbijstand die Jol bedoelt is de uit ons belastinggeld gefinancierde toevoeging. Dan betaal je alleen maar een vaste bijdrage.
Hoe dan ook staat los van de vraaglekker belangerijk.
stil gaan staan bij welke mensen( onze) belasting centen verspillen.
Ze is meer geholpen met advies, denk je niet?
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Wat wil je kind? Hebben ze een band en is hij dolblij als hij zijn vader ziet? Is vader goed voor hem? Verantwoordelijk om zonder begeleiding contact te hebben?
Lijken mij cruciale vragen. Zo ja, dan kan je overwegen om omgang toe te staan op spontane momenten, wel als het jullie ook uitkomt natuurlijk.
Twijfel je eraan of deze omgang goed is voor je kind, denk je dat hij niet kan
Omgaan met omgang zonder begeleiding, dan snap ik de procedure.
Hoe dan ook, rechters in NL zetten omgang bijna nooit stop, tenzij aantoonbaar zeer schadelijk voor het kind.
Wat zielig voor jullie zoontje. Inderdaad kan het gedrag van vader het kind beschadigen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je ingrijpt. Ik weet niet of dit het beste is voor jouw zoontje, maar dat is natuurlijk aan een rechter om te bepalen. Een kind heeft beide ouders nodig maar daar staat tegenover dat beide ouders dan ook moeten willen natuurlijk.

Het hebben van een kind schept verplichtingen, dat hele binnenhuppelen wanneer het hem uitkomt, zoals anderen voorstellen, vind ik een beetje vreemd. Hij is de vader, hij heeft ook zorgplicht. Dat is niet iets dat enkel bestaat wanneer je er eens een keertje zin in hebt.

Hebben jullie al eens mediation geprobeerd? Het zou beter zijn wanneer vader zijn gedrag in zou zien en dit zou aanpassen. Ik weet niet of deze rechtszaak hem de ogen gaat openen maar goed, het is nu al gestart.

Ik wens je succes, het is een rotsituatie.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
28-02-2019 09:42
Hoe dan ook staat los van de vraaglekker belangerijk.
stil gaan staan bij welke mensen( onze) belasting centen verspillen.
Ze is meer geholpen met advies, denk je niet?
.
In dat geval ben ik het erg eens met eerdere adviezen aan TO om over haar eigen ego heen te stappen en vader en kind flexibele omgang te gunnen. Geen verwachtingen wekken bij kind zodat hij niet teleurgesteld is als vader een afspraak mist, maar blij verrast wanneer hij onverwacht voor de deur staat. In het belang van haar kind handelen dus.
Jane Doe schreef:
28-02-2019 09:02
Vind het niet onpopulair. Mijn ex houdt zich ook niet aan de afspraken(die hij zelf perse wilde) terwijl ik aan het begin al heb aangegeven. Kom wanneer je zin hebt. Het is gewoon een regeling die bij hem past. Hij is nooit echt betrokken geweest en verwacht niet dat dit anders wordt nu we uit elkaar zijn. En dat is ook niet zo gegaan.
Ideaal ? Nee, maar uiteindelijk
hebben de kinderen er het meeste aan.
Vind ik echt oprecht goed van je. Zouden meer mensen moeten doen. Natuurlijk is het niet ideaal. Maar vader weghouden ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven