Geld & Recht alle pijlers

aanpassing 4 weken salaris geen 13 maar 12 perioden

28-02-2019 19:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man krijgt een 4 weken salaris, dus week 4-8-12 enz. In totaal dus 13 perioden
Nu is het bedrijf overgenomen en krijgen we mail dat de manier van uitbetalen anders wordt, dit geeft wat vertraging waardoor ze het volgende 4 weken salaris in week 13 gaan uitbetalen.

Ik kom dan dus op 12 perioden in 2019. Salarisadministratie zegt dat dit goedkomt in 2020, ze betalen dan in week 1 en 5 uit, maar dan kom ik op 14 perioden in 2020 (2020 heeft 53 weken). Dit heeft wel wat gevolgen denk ik (denk aan toeslagen en belastingteruggave) ??
Alle reacties Link kopieren
Als ze het niet inhalen komt je man gewoon een week salaris te kort. Dat horen ze dan te verrekenen.
Wat doen ze als iemand daar volgend jaar niet meer werkt?

Dan wordt het dus nooit recht-getrokken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mogen ze niet zo maar een deel naar volgend jaar doorschuiven.
Als ik jullie was zou ik iemand even naar de vakbond laten bellen, die kunnen helpen.
Dus i.p.v. in week 12 krijg je in week 13 uitbetaald? Een weekje later?
De loonperiode zal niet veranderd zijn. Dus er worden nog steeds 13 perioden in 2019 verloond en 13 in 2020.
Alleen de datum van uitbetalen ligt, zoals ik het lees, vanaf nu een week later.
Dat betekend dus niet dat je in de problemen komt met toeslagen, het loon wat je in week 1 van 2020 ontvangt heeft betrekking op periode 13 2019 en is dus ook verloond in 2019.
Alle reacties Link kopieren
Een bedrijf mag niet halverwege het jaar op een andere verloningsperiode overstappen voor zover ik weet. Dit kan dus pas per 1 januari. Wanneer loopt de laatste volledige 4wkn loonperiode in 2019 af? Eind december?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nheffingen

Ik kan mij natuurlijk vergissen...
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
28-02-2019 19:05
Mijn man krijgt een 4 weken salaris, dus week 4-8-12 enz. In totaal dus 13 perioden
Nu is het bedrijf overgenomen en krijgen we mail dat de manier van uitbetalen anders wordt, dit geeft wat vertraging waardoor ze het volgende 4 weken salaris in week 13 gaan uitbetalen.

Ik kom dan dus op 12 perioden in 2019. Salarisadministratie zegt dat dit goedkomt in 2020, ze betalen dan in week 1 en 5 uit, maar dan kom ik op 14 perioden in 2020 (2020 heeft 53 weken). Dit heeft wel wat gevolgen denk ik (denk aan toeslagen en belastingteruggave) ??
Het volgende loon komt door vertraging in week 13.
Dan lijkt mij dat het loon daarna in week 16 komt, gewoon weer op de gebruikelijke tijd. Toch?
Het gaat om de periode waarover wordt uitbetaald, niet over datum uitbetaling dus inkomen is gewoon gelijk. Zo zal het als goed is ook op jaaropgave staan.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou 2019 week 4 8 12 16 tm week 52 zijn, 13x dus.

Nu wordt het 4 8 13 17 21 tm week 49 zijn, 12x

Dan weer 1 5 9 tm week 53 in 2020, 14x
Ja maar datum betaling staat los van periode verloning. Dus wat hierboven door mij en Aapje worden gezegd.

Niks aan de hand dus behalve dat je eenmalig een weekje moet overbruggen omdat het loon later komt.
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
28-02-2019 21:17
Ja maar datum betaling staat los van periode verloning. Dus wat hierboven door mij en Aapje worden gezegd.

Niks aan de hand dus behalve dat je eenmalig een weekje moet overbruggen omdat het loon later komt.
Oké, thnx ben niet zo thuis in dit soort dingen
En dat ze volgende loon met vertraging uitbetalen zegt toch niks over de rest van het jaar. Kan nog steeds dat ze gewoon terugvallen op normale patroon en in week 16 weer betalen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven