Geld & Recht alle pijlers

Salarisaanbod nieuwe baan, advies gevraagd

01-03-2019 09:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
opgelost :)
anoniem_379098 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 09:46
Reden: Anoniem
98.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat meer dan je nu verdient
Waarom denk je onder een heel andere CAO te vallen?

De beroepsvereniging voor tandartsen heeft richtlijnen voor salarissen voor verschillende medewerkers gepubliceerd. Waarschijnlijk houden de meeste tandartsen zich hier aan. Je kunt die richtlijn hier downloaden: https://www.dentalcareprofessionals.nl/ ... n-mondzorg
Ik neem aan dat jij zou vallen onder baliemedewerker of officemanager?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
01-03-2019 09:31
Waarom denk je onder een heel andere CAO te vallen?

De beroepsvereniging voor tandartsen heeft richtlijnen voor salarissen voor verschillende medewerkers gepubliceerd. Waarschijnlijk houden de meeste tandartsen zich hier aan. Je kunt die richtlijn hier downloaden: https://www.dentalcareprofessionals.nl/ ... n-mondzorg
Ik neem aan dat jij zou vallen onder baliemedewerker of officemanager?
Omdat dat me verteld was, bedankt voor de link ga ik even doorlezen!
Alle reacties Link kopieren
Is er niet gesproken over onder welke CAO je valt?
wat verdien je nu op basis van dat aantal uren? En is dat ook gebaseerd op 7 jaar werkervaring? Daar zou ik nml. ook naar kijken, ik neem niet aan dat je minder wilt gaan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
01-03-2019 09:35
wat verdien je nu op basis van dat aantal uren? En is dat ook gebaseerd op 7 jaar werkervaring? Daar zou ik nml. ook naar kijken, ik neem niet aan dat je minder wilt gaan verdienen.
Ik verdien nu (iets) minder dan dat. Dat was mijn eerste baan en dat salaris was dus het minimale. Ondertussen ben ik wel iets omhoog gegaan qua loon. Het is dus meer dan dat ik nu verdien, maar ik heb het gevoel dat het meer zou moeten zijn op basis van mijn ervaring en kennis. Maar hoeveel meer? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Hovens990 schreef:
01-03-2019 09:42
Ik verdien nu (iets) minder dan dat. Dat was mijn eerste baan en dat salaris was dus het minimale. Ondertussen ben ik wel iets omhoog gegaan qua loon. Het is dus meer dan dat ik nu verdien, maar ik heb het gevoel dat het meer zou moeten zijn op basis van mijn ervaring en kennis. Maar hoeveel meer? :sherlock:
misschien 1150?
Het is in euro's niet veel, maar in procenten wel
Alle reacties Link kopieren
Waar baseer je dat gevoel op?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ken je eigen marktwaarde, maar bekijk ook wat marktconform is.
Hovens990 schreef:
01-03-2019 09:42
Ik verdien nu (iets) minder dan dat. Dat was mijn eerste baan en dat salaris was dus het minimale. Ondertussen ben ik wel iets omhoog gegaan qua loon. Het is dus meer dan dat ik nu verdien, maar ik heb het gevoel dat het meer zou moeten zijn op basis van mijn ervaring en kennis. Maar hoeveel meer? :sherlock:
Waar baseer je dat gevoel op. Wat hield jouw functie nu in en wat worden je taken nu? Als je voorheem een uitgebreide functie had en nu telefoon gaat aannemen en afspraken maken maar verder weibig administratieve taken zal doen bijvoorbeeld wordt het ookal een ander verhaal. Je zou het dan wel op ervaring kunnen schuiven maar dat zou dan ervaring zijn waar dit bedrijf geen gebruik van zal gaan maken en dus ook niet graag extra voor wil betalen. Dan liever een starter op die plek.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je hier vakantiegeld, eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding, etc., hoeveel vakantiedagen, hoeveel betalen ze mee aan je pensioen en verzekeringen. Lijken me dingen die net zo goed meespelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal facturen gaan verwerken en afspraken inplannen, zoals ik bij mijn vorige baan ook deed. Zij hebben mij extra uitgekozen omdat ik deze kennis al heb (bijna gelijk systeem) en dus amper ingewerkt hoef te worden. Daar baseer ik dat gevoel op.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
01-03-2019 10:30
Krijg je hier vakantiegeld, eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding, etc., hoeveel vakantiedagen, hoeveel betalen ze mee aan je pensioen en verzekeringen. Lijken me dingen die net zo goed meespelen.
Vakantiegeld wel, weet even niet het standaard vastgesteld percentage. Eindejaarsuitkering en reiskostenvergoeding niet. 12 vakantiedagen en ze betalen maximaal €200 mee aan het pensioen.

Op het eerste gezicht lijkt me het een goed voorstel, maar ze verwachten dat ik met een tegenbod kom. En dan moet ik wel iets hebben om mee terug te komen :)
Alle reacties Link kopieren
Hovens990 schreef:
01-03-2019 10:32
Ik zal facturen gaan verwerken en afspraken inplannen, zoals ik bij mijn vorige baan ook deed. Zij hebben mij extra uitgekozen omdat ik deze kennis al heb (bijna gelijk systeem) en dus amper ingewerkt hoef te worden. Daar baseer ik dat gevoel op.
Die meerwaarde is alleen voor de inwerkperiode. Daarna is je waarde dus gelijk aan die van iemand die de ervaring op een ander systeem heeft opgedaan. Als werkgever zou ik je gevoel dus niet delen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Maar meerwaarde tov ieman helemaal zonder ervaring is er wel. Als er een cao van toepassing is, kun je altijd een tegenbod doen van twee treden hoger binnen de schaal, als je dat kunt motiveren met meer dan ‘ gevoel’ en mits je daarmee niet in de laatste trede komt, want dan is je doorgroei beperkt als er geen functie- uitbreiding mogelijk is. Is er geen cao van toepassing, kun je vast ergens op het www wel vinden wat gebruikelijk is. En soms is er meer te winnen bij bedingen van extra reiskosten, betaalde opleiding etc dan baar geld.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
01-03-2019 10:46
Maar meerwaarde tov ieman helemaal zonder ervaring is er wel.
En daar heeft wg dan ook extra salaris voor geboden. Maar TO vindt dat ze nog meer moet vragen vanwege een gevoel. En dat gevoel baseert ze enkel op een minimale meerwaarde door een vermoedelijk kortere inwerkperiode.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zou dan vragen om 2100 obv 40 uur. Dat is nog steeds niet veel, maar aangezien je de baan wel wilt (neem ik aan) kan je ook weer niet te hoog inzetten.

Werken ze met salarisschalen? Dan moet je ook even kijken waarin je valt en wat je dan max kan vragen. Je hebt aardig wat ervaring, dus onderin een schaal lijkt me niet terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de eerste werknemer daar met deze werkzaamheden (ze doen het nu altijd zelf). Dus het was voor hen ook uitzoeken welk salaris etc. passend was. Vandaar dat ze ook erg open staan voor mijn tegenbod. Ik weet niet zeker of ze met schalen werken, moet ik even navragen. Goede tip!

Het is niet alleen 'mijn gevoel' hoor Jollyrider. Mijn huidige werkgever heeft mij daar aangeraden omdat hij weet dat ik net dat beetje meer doe met alles. Mijn toekomstige nieuwe werkgever weet dan dus ook dat hij aan mij een goede werknemer heeft en alles snel oppik. Ik sta ook open voor allerlei extra werkzaamheden die ik graag erbij neem (en leer). Daarom willen ze mij specifiek en niet een willekeurige sollicitant. Ze weten wat mijn kwaliteiten zijn en wat ze aan mij hebben.

Zoals ik bovenin ook zei, ze hebben dit bedrag zelf ook maar 'gekozen'. Ze staan dus erg open voor onderhandelingen etc.
Alleen wil ik dus graag weten hoever je in die onderhandelingen kunt gaan. Die schalen ga ik me iig al in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je niet vertelt kan ik niet weten. En als je advies vraagt is het handig om zoveel mogelijk nuttige informatie uit jezelf te geven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat komt nu na vragen toch? Ik probeer zoveel mogelijk informatie te geven om een juist advies te kunnen krijgen. Maar gezien dit de eerste keer is dat ik van baan switch kan ik nog wel eens dingen vergeten. ;)

wellicht dat je nu wel een nuttige tip hebt voor me?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, met deze informatie er bij zou ik in ieder geval opletten dat je niet te bescheiden bent. Onderbouwen met een cao ed is goed, en dan aan de bovenkant gaan zitten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook bij een tandarts, zelfde werkzaamheden zoals je het beschrijft en ik verdien 975 bruto voor 17 uur. Werk er wel al langer maar dan vind ik hun aanbod wel aan de lage kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven