Geld & Recht alle pijlers

Per maand uitbetaald

03-03-2019 10:28 21 berichten
-
anoniem_367536 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 00:20
Reden: -
0.00% gewijzigd
Moet op je loonstrookje staan dat kunnen wij zo niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat overwerk betaald is?
Ieder bedrijf heeft daar zijn eigen regels voor. Bij ons is het zo dat overwerk een maand later wordt uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Wordt overwerk uberhaupt uitbetaald? Genoeg bedrijven waar je enkel je contracturen krijgt, ook al werk je over. Hoe is dat bij jou?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Krijg je geen tijd voor tijd?
Bij ons kun je het ook opsparen maar een idee om het eens aan je werkgever te vragen ?
Alle reacties Link kopieren
Meestal een maand later. Vraag je leidinggevende even.. die weet dat
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag voor je leidinggevende of personeelszaken
Alle reacties Link kopieren
Ga naar iemand van de salarisadministratie van jouw bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg overuren een maand later. Bij het salaris van februari dus de “extra uren” van januari. Maar dit lijkt me een punt om met je leiding gevende te bespreken (als ik jou had geweest had ik dit in het arbeidsvoorwaarden gesprek al gevraagd...)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn overuren tijd-voor-tijd. Aan het eind van het jaar kun je ze laten uitbetalen.

Ofwel: vraag even hoe het bij jullie geregeld is.
...
Ik moet extra uren voor de 8e indienen om het die maand nog te krijgen. Alles van na de 8e komt de volgende maand pas.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons worden overuren als plusuren opgeschreven en volgende maand wordt ik dan minder ingepland... maar ik werk onregelmatig dus met een wisselend rooster. Wie heel veel plusuren heeft wordt kan er voor kiezen om deze eind van het jaar uit te laten betalen (maar veel plusuren is in principe niet de bedoeling dus meestal worden ze in het volgende rooster weggewerkt...).
Het klinkt logisch dat dat niet on-mid-del-lijk de maand na de overuren uitbetaald wordt. Stel dat je op de 30ste van de maand overuren doet. Dan kan op de 1ste die daarop volgt niet àl de administratie daarvan gedaan zijn en ook nog eens de uitbetaling van die uren. Als daar 1 maandje tussenzit, dan hebben de mensen tijd om alles netjes uit te rekenen en over te schrijven.

Zou ik denken hè.

Doe iets leuks met het extra verdiende geld!
Dit lijkt me bij uitstek een vraag die je eerst aan je werkgever stelt,..
Bij ons is de 8e van de maand de grens voor verwerking. Dus alles wat je hebt ingediend / gedeclareerd vóór 8 maart krijg je in maart uitbetaald, alles wat je van 8 maart tot 8 april indient/declareert krijg je in april uitbetaald.

Vraag gewoon even na hoe het bij jou werkt; is geen rare vraag en zeker niet als je er nog niet zo lang werkt.

Er van uitgaande dat je overwerk überhaupt betaald is natuurlijk! En dat het automatisch gaat; wij moeten het zelf in een systeem zetten en dan kun je ook de keus maken of je het in geld of in verlofdagen uitgekeerd wil hebben.
Bij ons zijn overuren in principe tijd voor tijd. Alleen in speciale gevallen kun je met je teamleider afspreken dat je ze betaald krijgt, meestal is het dan een heel team dat bijv een week gezamenlijk overwerkt. Tot de 13e kunnen overuren, declaraties e.d. worden opgevoerd. Alles wat je daarna indient wordt de volgende maand uitbetaald.
Dus... het werkt overal anders en je moet dus even vragen hoe het bij jullie gaat.
Alle reacties Link kopieren
bij mijn man is het zo dat het voor de 15e van de maand moet worden ingeleverd en dan komt het bij het salaris van die maand, anders volgende maand.

Dus.. voor 15/3 ingeleverd is bij salaris wat bij ons ronde 25/3 op de rekening staat.
Alle reacties Link kopieren
en het is zelfs zo dat er bij hem altijd minimaal 80 uur blijft staan en de rest betalen ze uit.. En ja.. zoveel..

Ter illustratie..

op moment van schrijven heeft hij 144,5 uur staan.. het we zitten pas begin maart ... tja... O en nog bijna 70 vrije dagen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel afhankelijk TO. Bij sommige bedrijven schrijf je geen overuren. Bij anderen is het tij-voor-tijd. Bij anderen wordt slechts het meerdere dan 2x je contract uitbetaald. Wij kunnen er niets over zeggen, dus navragen bij je leidinggevende.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven