Geld & Recht alle pijlers

van omgangsregeling naar co-ouderschap?

05-03-2019 08:00 86 berichten
Ik heb met mijn ex een niet optimale verstandhouding qua communicatie.
Die hadden we al nooit maar we zijn ook niet geheel vriendelijk uit elkaar gegaan.
Ex liet mij tijdens de relatie voor de meeste dingen opdraaien en ook tijdens en na de scheiding.
Een co-ouderschap zag hij niet zitten. En ik eerlijk gezegd ook niet, gebaseerd op het feit dat hij blowt, te makkelijk, vergeetachtig en laks is.
De om het weekend regeling die we hebben kost dan ook best wat moeite om dat goed te laten lopen.
Met name verschillen in opvoeding, communicatie en financieen lopen stroef. En bij hem gebrek aan planning. Het is moeilijk afspraken maken, omdat hij ze of vergeet, of beweert dat we niks hebben afgesproken of dingen weer terugschuift naar mij. We hebben veel dingen vastgelegd in een convenant uiteraard, maar zelfs als het zwart op wit in het convenant staat heeft hij er nog geen boodschap aan of interpreteert het anders.

Hij heeft woonruimte in hetzelfde dorp, hij heeft een vriendin en de kinderen gaan wel graag naar hem toe. Ik merkte recentelijk meer betrokkenheid van zijn kant en de vorige keer gaf hij aan co-ouderschap nu wel te zien zitten. Ook de kinderen geven aan dat ze graag wat vaker bij hem zouden zijn. Wat ik snap maar ik ben er nog niet 100 procent van overtuigd dat dat ook een goed idee is. Zijn nieuwe betrokkenheid geeft wel hoop maar hij heeft heel lang zich aan de meeste zaken in het gezin onttrokken en liet ook vaak zijn eigen belangen voor gaan op die van de kinderen.

Ik zie er dus tegen op. Ik heb aangegeven er wel over na te willen denken. Maar tot nu is iedere keer als ik de hoop heb dat het nu beter zou lopen er weer een volgend drama, waarin (gebrek aan) communicatie steeds het sleutelwoord lijkt. Ik zou het liever nog een tijdje aankijken om te kijken of die nieuwe betrokkenheid oprecht en blijvend is. En daarnaast: Op 1 lijn gaan zitten dat zal moeilijk worden omdat we te verschillend in het leven staan maar er moet wat mij betreft wel een soort consensus zijn en een vorm van communicatie die niet steeds op ruzie uitloopt. Want dat is nu helaas nog steeds het geval

ik twijfelde even welke rubriek ik dit zou plaatsen want hoewel mijn motivatie het wel te doen voornamelijk betrekking heeft op de kinderen zie ik vooral haken en ogen mbt de communicatie en financieen (een kinderrekening gaat in de praktijk ook zeker weer gedoe opleveren)
Ik merkte recentelijk meer betrokkenheid van zijn kant en de vorige keer gaf hij aan co-ouderschap nu wel te zien zitten. Ook de kinderen geven aan dat ze graag wat vaker bij hem zouden zijn.

Dit argument weegt bij mij het zwaarste. Niet het gesteggel tussen jullie twee maar 'wat willen de kinderen'. En de kinderen willen vaker bij hem zijn
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie niet gewoon eerst de omgangsregeling uitbreiden? Hoe vaak zijn ze nu bij hem?
dat klopt wat de kinderen willen weegt voor mij ook zwaar mee, maar het moet wel ook verstandelijk gezien kunnen, dat ik dingen aan hem over kan laten om te doen en regelen, ik niet om de week kan puinruimen van wat hij allemaal verzuimd heeft te doen en regelen en dat we nog meer ruzie hebben en gedoe over financieen, want geloof me, de afspraken zijn helder maar hij weet zich altijd overal uit te draaien

en vader die niet naar huiswerk, medicijnen, bedtijden, leeftijdscategorieen voor games, gezond eten omkijkt is een heel aantrekkelijk idee voor kinderen maar niet altijd wat verstandig is

zijn recente inzichten en betrokkenheid zijn met name op dat laatste vlak verbeterd, maar ik wil graag wat langer aankijken of dat een blijvend inzicht is
Kun je de huidige weekendregeling niet uitbreiden naar donderdag-maandag bijv?
Kunnen ze niet elk weekend er heen. Dan heb je geen last van bedtijd of huiswerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou regeling laten zoals hij is maar de kinderen gewoon wat vaker naar vader laten gaan. 1 dag extra ofzo.
Ieder weekend wil hij niet. Lijkt me zelf trouwens ook niet fijn. En het is nu al een iets ruimere weekendregeling. 10/4
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen (ongeveer)?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Als ze vaker gaan dan afgesproken moeten we de alimentatie ook gaan herberekenen want anders krijg ik weer dat hij ze gratis extra opvangt en ik bij hem in het krijt sta.
Eind basisschool begin middelbare school
X
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:18
0.00% gewijzigd
citronella schreef:
05-03-2019 08:42
Als ze vaker gaan dan afgesproken moeten we de alimentatie ook gaan herberekenen want anders krijg ik weer dat hij ze gratis extra opvangt en ik bij hem in het krijt sta.
x
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:15
37.86% gewijzigd
X
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:16
0.00% gewijzigd
citronella schreef:
05-03-2019 08:42
Als ze vaker gaan dan afgesproken moeten we de alimentatie ook gaan herberekenen want anders krijg ik weer dat hij ze gratis extra opvangt en ik bij hem in het krijt sta.
Bugje op het forum???? een keer leek me genoeg :rofl:
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:12
37.97% gewijzigd
X
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:19
0.00% gewijzigd
X
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:20
0.00% gewijzigd
citronella schreef:
05-03-2019 08:42
Als ze vaker gaan dan afgesproken moeten we de alimentatie ook gaan herberekenen want anders krijg ik weer dat hij ze gratis extra opvangt en ik bij hem in het krijt sta.
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

Als je kinderen al 'middelbare school' leeftijd hebben kunnen ze zelf dan niet wat beter op medicijnen e.d. letten? Een paar daagjes iets minder gezond eten dan jij zou doen zou me niet zo heel erg boeien. Ze krijgen meer dan gezond voer bij jou lijkt me dan.
x
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:24
99.64% gewijzigd
x
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:23
99.64% gewijzigd
x
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:23
99.64% gewijzigd
x
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:23
99.64% gewijzigd
x
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:23
99.64% gewijzigd
X
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 09:17
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven