Geld & Recht alle pijlers

ex uit elkaar

06-03-2019 10:37 19 berichten
Mijn ex en zijn vriendin zijn uit elkaar. Hij heeft met haar kinderen. Hij zal daar dus ook alimentatie voor moeten betalen.
Weet iemand of dit gevolgen heeft voor de alimentatie die hij aan mij betaalt voor ons kind?
Alle reacties Link kopieren
In principe niet, omdat de draagkrachtberekenng voor de alimentatie voor jullie kind al rekening houdt met zijn andere kinderen. (Tenzij die alimentatie berekend is voor hij deze kinderen kreeg, en niet aangepast is.)

Sowieso zal hij dit niet zomaar aan mogen passen, dat moet hij bij de rechter laten doen in een aparte procedure dan die voor de kinderen met zijn huidige bijna ex-vrouw.
Jeetje wat naar voor jullie kind. Hebben ze een goede band?

Volgens mij maakt het voor jullie niets uit. Kans bestaat wel dat het “2de” gezin minder krijgt per kind. Omdat hij al verplichtingen heeft en dus minder te besteden dan toen. Als zijn salaris veel hoger is geworden weer niet. Per geval zal dat beoordeeld worden.
Ik ken iemand met “3” ex gezinnen. Hij betaald aan de 4 kinderen allemaal hetzelfde. Maar alleen het minimale. Laag salaris en relatief duur huis.
Alle reacties Link kopieren
Naar voor de kinderen inderdaad. Gezin 1; kapot. Gezin 2; kapot ... en papa gaat natuurlijk gewoon weer voor Gezin 3. Kan je gif op innemen.
Met deze titel en dan op geld en recht dacht ik eigenlijk aan iets ergers
EsterInside schreef:
06-03-2019 12:02
Naar voor de kinderen inderdaad. Gezin 1; kapot. Gezin 2; kapot ... en papa gaat natuurlijk gewoon weer voor Gezin 3. Kan je gif op innemen.
Ja en het is ook allemaal zijn schuld, dat wordt uit dit verhaal meteen duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wooow die titel! En dan blijkt het om zoiets te gaan :rofl:

Geen idee verder, maar die titel... heftig joh
Dat kan. Ik heb wel eens gehoord dat de draagkracht over alle kinderen verdeeld moest worden. Uit eigen ervaring, mijn ex betaalde aan zijn eerste ex ruime partneralimentatie. Dat werd in zijn geheel gerespecteerd toen de kinderalimentatie voor ons kind werd vastgesteld. Heel onlogisch, want kinderalimentatie gaat altijd voor, maar de rechter vond dat zij niet verplicht mocht worden om zelf meer inkomen te genereren.
Afwachten dus.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2019 12:12
Dat kan. Ik heb wel eens gehoord dat de draagkracht over alle kinderen verdeeld moest worden. Uit eigen ervaring, mijn ex betaalde aan zijn eerste ex ruime partneralimentatie. Dat werd in zijn geheel gerespecteerd toen de kinderalimentatie voor ons kind werd vastgesteld. Heel onlogisch, want kinderalimentatie gaat altijd voor, maar de rechter vond dat zij niet verplicht mocht worden om zelf meer inkomen te genereren.
Afwachten dus.

Whut? Is dat van lang geleden?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
06-03-2019 12:22
Whut? Is dat van lang geleden?
14 jaar geleden. Ik vond dat toen heel zuur want die ex woonde niet officieel samen met haar nieuwe partner, die op haar beurt ook grotendeels van partneralimentatie leefde. De dames hadden dus een riant leventje, met een paar uurtjes werk per week.
Zijn besteedbare inkomen zal vast omlaag gaan als hij nu weer een eigen woning moet huren en zijn vaste lasten niet meer kan delen met 'n partner. Dus het zal vast uiteindelijk omlaag gaan anders heeft ie zelf geen droog brood meer te vreten uiteindelijk.
Vervelend dat ie 'n tweede leg heeft genomen.
Een vriendin van mij en haar ex hebben zich bij scheiding beide laten steriliseren uit loyaliteit naar hun kind, zodat het niet de dupe zou kunnen worden van hormonale tweedelegdrang. Zou iedereen moeten doen!
Ramona...?
Alle reacties Link kopieren
Wat een enge topictitel! o_o
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2019 12:27
14 jaar geleden. Ik vond dat toen heel zuur want die ex woonde niet officieel samen met haar nieuwe partner, die op haar beurt ook grotendeels van partneralimentatie leefde. De dames hadden dus een riant leventje, met een paar uurtjes werk per week.
Dan snap ik het wel. Ik neem aan dat die onzin tegenwoordig niet meer geld?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
SjakS schreef:
06-03-2019 11:09
Jeetje wat naar voor jullie kind. Hebben ze een goede band?

Volgens mij maakt het voor jullie niets uit. Kans bestaat wel dat het “2de” gezin minder krijgt per kind. Omdat hij al verplichtingen heeft en dus minder te besteden dan toen. Als zijn salaris veel hoger is geworden weer niet. Per geval zal dat beoordeeld worden.
Ik ken iemand met “3” ex gezinnen. Hij betaald aan de 4 kinderen allemaal hetzelfde. Maar alleen het minimale. Laag salaris en relatief duur huis.
Poe nee. Zijn (inmiddels ex) vriendin moet niets weten van de kinderen die ik samen heb met ex.
Murrmurr schreef:
06-03-2019 12:08
Met deze titel en dan op geld en recht dacht ik eigenlijk aan iets ergers
Haha, nee geen zorgen. Hij is nog helemaal heel...
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2019 12:27
14 jaar geleden. Ik vond dat toen heel zuur want die ex woonde niet officieel samen met haar nieuwe partner, die op haar beurt ook grotendeels van partneralimentatie leefde. De dames hadden dus een riant leventje, met een paar uurtjes werk per week.
Als je een gezin start met iemand die al een 'gezin' heeft kun je toch niet verwachten dat dat eerste gezin ineens verwaarloosd wordt? Je weet vooraf toch dat je minder gaat krijgen als je uit elkaar gaat?
Sowieso snap ik de tweede leg niet, want hoe ga je dat ooit aan je kinderen uitleggen? Bij voorbaat weet je al dat je bij een scheiding de dupe wordt, maar waarom zou je dat aan willen gaan met iemand die al de eerste keer gefaald heeft om er echt voor te werken? Maar dat is persoonlijke mening natuurlijk.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2019 12:12
Dat kan. Ik heb wel eens gehoord dat de draagkracht over alle kinderen verdeeld moest worden. Uit eigen ervaring, mijn ex betaalde aan zijn eerste ex ruime partneralimentatie. Dat werd in zijn geheel gerespecteerd toen de kinderalimentatie voor ons kind werd vastgesteld. Heel onlogisch, want kinderalimentatie gaat altijd voor, maar de rechter vond dat zij niet verplicht mocht worden om zelf meer inkomen te genereren.
Afwachten dus.
Rechters zijn ook de meest domme mensen die er bestaan, dus buiten jullie emoties zullen er vast geen goede redenen zijn geweest (belang van het kind bijvoorbeeld) om zo te besluiten.
Echt he. Hoe dom kun je zijn om over de rug van een kind geld te willen innen.
Pick your battles and bloom
poeziewoezie schreef:
07-03-2019 13:00
Poe nee. Zijn (inmiddels ex) vriendin moet niets weten van de kinderen die ik samen heb met ex.
)0;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven