Geld & Recht alle pijlers

Kopen op rekening bij Zalando opeens niet meer mogelijk

18-03-2019 13:20 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop regelmatig wat bij Zalando en kon altijd achteraf betalen. Handig en fijn vond ik, en een van de redenen om daar te kopen. Echter, nu wilde ik vandaag een bestelling plaatsen en heb ik ineens niet meer de mogelijkheid om op rekening te betalen. Er staan geen rekeningen open en ik zou verder niet weten waarom het niet meer kan. Weet iemand hoe dat werkt en hoe dit weer terug te draaien is? Heeft het eventueel zin om een nieuw account aan te maken?
Alle reacties Link kopieren
Misschien even contact opnemen met Zalando?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zalando.nl/faq/Betalingen/6 ... kening.htm
¡Apagando las luces!
Ik had ooit nog 2 cent of zo openstaan, toen kon het ook niet.

Bel Zalando, want die kunnen het je vaak wel vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je vaak wat teruggestuurd? Want dan willen ze de optie achteraf betalen ook nog wel eens (tijdelijk) niet meer aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een ander adres ingevoerd? ik had een adreswijziging doorgegeven maar niet op de juiste manier, alleen afleveradres gewijzigd, toen lukte het op rekening ook niet meer
Don't cry, buy a bag and move on.
Misschien woon je in een postcode gebied met slechte betalers
Alle reacties Link kopieren
Dit dus.
Ik kan dat ook niet meer. Eerst zeiden ze dat ik de eerst volgende bestelling vooruit moest betalen, daarna zou ik het wel weer kunnen. Mooi niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie die optie er altijd bij staan, ongeacht welk afleveradres ik heb (en dat wisselt nogal).

Ik betaal trouwens altijd vooruit. Als ik wat terug stuur (en dat gebeurt regelmatig) heb ik mijn geld altijd heel snel (binnen een week iig) weer op de rekening staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet meer, vroeger wel.
Ik heb nooit achterstanden met betalingen gehad, nooit herinneringen gehad en van dat antwoord op de website word je ook niet wijzer.

En ook twee bestellingen later kan ik het nog niet, dus ook dat is onzin.

Ik maal er niet zo om, betalen moet ik toch. Ik vind dat alleen irritant als ik zelf achter mijn geld aan moet bij mijn retour, en laat dat nou net bij Zalando een keer het geval geweest zijn. Gelukkig verkopen ze alles wat ze daar verkopen ook elders. En goede kortingsacties hebben ze ook al niet meer. Doei Zalando.
Is het misschien een bestelling via een partner van zalando? Soms zijn er in zo’n geval ook andere voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij kan niet meer bij wehkamp bestellen en achteraf betalen omdat ze teveel geroutineerd heeft.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
18-03-2019 13:48
Een vriendin van mij kan niet meer bij wehkamp bestellen en achteraf betalen omdat ze teveel geroutineerd heeft.
Geretourneerd 😊
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
18-03-2019 13:49
Geretourneerd 😊
Idd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst inderdaad dat als je gemiddeld 80% of meer terugstuurd, deze optie verdwijnt. Wellicht is dat aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
18-03-2019 13:49
Geretourneerd 😊
geroutineerd = routinematig retourneren :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik stuur zelden iets terug dus dat is het niet. Baal er wel van, ik wil er nu niet meer bestellen want ik betaal liever achteraf als ik zeker weet dat ik het artikel wil houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon dat ook ineens niet meer, terwijl ik altijd de spullen die ik niet wil houden dezelfde dag nog terug stuur en het openstaande bedrag ook meteen betaal. Een bestelling later kon ik zelfs niet met iDeal betalen en dat bleef zo. Heel onhandig want dan moet je het handmatig gaan overmaken en duurt het nog langer voor ze je bestelling versturen.

Ik heb er een paar keer over gebeld met Zalando, ze kunnen er geen enkele reden voor geven. Het is me nog steeds een raadsel waarom ik niet via iDeal zou mogen betalen; dan hebben ze toch meteen hun geld? En omdat het retourstorten ook niet altijd even vlot gebeurd ben ik er klaar mee. Ik bestel niet meer bij Zalando!
Alle reacties Link kopieren
Daar staat eigenlijk niks. Knap zoveel woorden zonder betekenis.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
18-03-2019 15:21
Daar staat eigenlijk niks. Knap zoveel woorden zonder betekenis.
Niet mogelijk om te betalen op rekening

Bij iedere bestelling wordt, op basis van een veelvoud aan factoren, bepaald of je gebruik kunt maken van de optie om op rekening te betalen.
Hierbij wordt geen rekening gehouden met je order- en betaalhistorie.
Ik vind daar juist veel staan:
- Zalando bevestigt dat ze het soms uitschakelen (dus geen storing of vaag iets)
- bij iedere bestelling wordt het bepaald (dus niet postcode- of huis-afhankelijk)
- ... en dus niet obv je je order- en betaalhistorie
idd, de optie voor iDeal staat er bij mij ook niet meer tussen. Ben eigenlijk ook wel klaar met Zalando.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het antwoord te weten.

Ik heb een telefoonabonnement. Dat betaal ik maandelijks. Toen de 2 jaren van dat abonnement voorbij waren kon ik ineens weer bij Zalando op rekening bestellen. Dat was helaas van korte duur want toen ik weer een 2 jarig telefoonabonnement afsloot was de optie bij Zalando weer verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Is het boven 500 euro? Want dan is het bedrag te hoog om op rekening te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zoveel jaren een telefoonabonnement (continue), dat kan bij mij dus niet de reden zijn dat het niet meer kan. Maar het blijft vreemd dat ze - volgens hunzelf volkomen willekeurig - dan ook geen mogelijkheid bieden om via iDeal te betalen. Ik heb er al vaker klachten over gelezen op internet, er zijn meer mensen niet blij mee. Ik bestel er gewoon niets meer. Het ging bij mij altijd om bedragen ver onder de 500 euro (soms onder de 100 euro, soms net erboven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven