Geld & Recht alle pijlers

Inschrijving woonadres mogelijk zonder toestemming?

19-03-2019 18:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Mijn vriend wil iemand een gunst verlenen door diegene in te schrijven op ons woonadres (koopwoning, hypotheek op beide namen). De persoon in kwestie zal niet daadwerkelijk bij ons intrekken, maar een appartement elders onderhuren.
Ik ben het er niet mee eens en geef hier geen toestemming voor. Mijn vriend wil wel akkoord geven.
Nu is mijn vraag: kan de gemeente iemand bijschrijven op ons adres, zonder mijn toestemming?

Groetjes,

T
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Er loopt al een topic over inschrijven zonder toestemming, schijnt per gemeente te verschillen of dat wel of niet kan.

Maar waarom meewerken aan fraude?
En de deurwaarder klopt bij jullie aan als er schulden zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gezellig. Dus jullie krijgen ook alle post en deurwaarders aan de deur?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat je vriend niet naar jou luistert. Ik zou dreigen dat ik het zelf aangeef bij de gemeente dat die persoon hier niet woont. Raar dat hij zoiets tussen jullie laat komen.
himalaya schreef:
19-03-2019 18:36
Maar waarom meewerken aan fraude?
Lees eens goed, ze wil juist niet meewerken.
Ik heb geen idee of het kan, waars wel. Ik zou ook dreigen dat je ze verlinkt.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 18:40
20.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wellicht een blokkade op je adres laten zetten als je bang bent dat vriend dit toch doorzet met zijn vriend. Ik weet dat een gemeente dat wel kan doen als er iets speelt op een bepaald adres.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd alvast kontakt opnemen met de Gemeente. Als hij zn zin door wil drijven, ben jij hem iig al voor. Niet meewerken aan fraude, is nooit een goed idee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
19-03-2019 18:39
Lees eens goed, ze wil juist niet meewerken.
Ik heb geen idee of het kan, waars wel. Ik zou ook dreigen dat je ze verlinkt.

Nounou.. ik heb het gelezen hoor. Het was ook de vraag voor haar vriend. In het algemeen: waarom meewerken aan fraude?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, in veel gemeentes kan dat gewoon.
Bij ons in de gemeente kan dat. Je hebt toestemming nodig van een van de hoofdbewoners. Als jouw vriend hoofdbewoner is en toestemming geeft dan kan zijn vriend zich op jullie adres inschrijven.
Dit is een ander recent topic over dit onderwerp: geld-recht/onbekende-ingeschreven-op-mi ... ges/438180
Alle reacties Link kopieren
Je moet wonen/verblijven op het adres waar je je ingeschreven hebt. Doe je dit niet, dan is het fraude.

Vaak moeten alle bewoners toestemming geven bij een nieuwe bewoner, hangt wel af van de gemeente.

Kan die vriend niet bij zijn ouders ingeschreven staan? Ik zou ook niet zo snel iemand in laten schrijven op ons adres. Ik zou er eerst 100% zeker van willen zijn dat ik geen aanmaningen en deurwaarders zie verschijnen. Dus heeft die vriend een echt goed verhaal? Of alleen een vaag onderhuur verhaal?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat jouw vriend achter jouw rug toch doorzet? Dan zouden hier wel de poppen aan het dansen zijn eerlijk gezegd.

Het ligt aan welke gemeente jullie wonen of ze dit achter jouw rug om zouden kunnen doen of niet. Maar dat blijft dan geheim tot er een keer een stempas op de deurmat ligt (of in een erger geval: een deurwaarder op de stoep staat)

Absoluut je vriend onder druk zetten hier niet aan mee te werken. Het is fraude en strafbaar.
Als je vriend dit doorzet tegen jouw wil, dan is het nog steeds je vriend?

En verder, hoe komt die zogenaamde vriend aan de kost? En blijft dat ook zo, zolang hij bij jullie woont? En wat gebeurt er bij calamiteiten?

Verder zou ik ook even nagaan wat de belastingdienst en bijvoorbeeld de SVB, de hypotheekverstrekker en andere instanties hiervan vinden. Het kan je een hoop geld gaan kosten.
Alle reacties Link kopieren
En dan wordt die vriend plots uit de woning gezet en gaat bij jullie wonen. Hij staat daar immers ingeschreven. :lightbulb:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Indien vriend dit doorzet, zou het een dealbreaker kunnen zijn. Hij weet hoe ik er over denk en hoop dat hij dit respecteert...
Degene over wie het gaat, wil zich hier inschrijven omdat moeder momenteel gekort wordt op haar uitkering ivm inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Teotihuacan schreef:
19-03-2019 20:46
Bedankt voor de reacties!
Indien vriend dit doorzet, zou het een dealbreaker kunnen zijn. Hij weet hoe ik er over denk en hoop dat hij dit respecteert...
Degene over wie het gaat, wil zich hier inschrijven omdat moeder momenteel gekort wordt op haar uitkering ivm inkomen.
Houdt er rekening mee dat je strafbaar bent als je iemand op jouw adres inschrijft zonder dat deze persoon er woont. Boetes zijn fors. Bijgaand info van Amsterdam, zie link: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... FE7CA77%7D

Beste advies: er niet aan beginnen.
Teotihuacan schreef:
19-03-2019 20:46
Bedankt voor de reacties!
Indien vriend dit doorzet, zou het een dealbreaker kunnen zijn. Hij weet hoe ik er over denk en hoop dat hij dit respecteert...
Degene over wie het gaat, wil zich hier inschrijven omdat moeder momenteel gekort wordt op haar uitkering ivm inkomen.
En terecht. Als hij daar woont kan hij dat gekorte deel toch compenseren en bijdragen aan de huur? Dan hoeft hij ook niets onder te huren.

Maar goed, daar ga jij niet over.
Alle reacties Link kopieren
En waarom kan hij zich niet inschrijven op het adres wat hij gaat huren? Ondanks dat het onder verhuur is moet dit toch gewoon kunnen als het op een legale manier gebeurd? Of gaat ie illegaal huren en inschrijven.
Ik zou hier niet aan meewerken. Het kan jullie qua belasting ook een hoop geld gaan kosten en je bent zelf ook schuldig aan fraude. Je weet er immers vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Teotihuacan schreef:
19-03-2019 20:46
Bedankt voor de reacties!
Indien vriend dit doorzet, zou het een dealbreaker kunnen zijn. Hij weet hoe ik er over denk en hoop dat hij dit respecteert...
Degene over wie het gaat, wil zich hier inschrijven omdat moeder momenteel gekort wordt op haar uitkering ivm inkomen.
ik mag toch hopen dat je vriend begrijpt dat als hij je serieus genoeg neemt om samen een hypotheek op een huis mee af te sluiten dat hij je vervolgens ook serieus moet nemen als mede-eigenaar van dat huis...en dat als jij het niet wil het dus gewoon niet gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Nooit doen dit kan alleen maar nadelig uitpakken.
Dus ma wordt (terecht) gekort op haar uitkering juist omdàt ze de kosten met iemand (kind) kan delen, en dan gaat kind doen alsof hij ergens anders woont zodat moeders gemeenschapsgeld kan misbruiken?

Fraai gezin. Die kostendelersnorm is er niet voor niets. Ik zou zelfs dreigen met een melding doen bij de uitkeringsinstantie.
Pinda-Kaas schreef:
19-03-2019 22:05
ik mag toch hopen dat je vriend begrijpt dat als hij je serieus genoeg neemt om samen een hypotheek op een huis mee af te sluiten dat hij je vervolgens ook serieus moet nemen als mede-eigenaar van dat huis...en dat als jij het niet wil het dus gewoon niet gaat gebeuren.
Precies. Dit is nou zo’n kwestie in een relatie waar je geen compromis hoeft te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven