Geld & Recht alle pijlers

Boven buren gooien afval voor mijn deur

23-03-2019 16:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sind eind 2017 woon ik in een instelling voor beschermd wonen en kreeg ik daar een appartment met wat mij was verteld men eigentuin was.
probleem is dit is een flatgebouw en op de bovenste verdiepingen zit het leger des heils die appartementen geeft aan (om zachtjes te zeggen) niet goed opgevoede jongeren die gewoon afval uit hun raam gooien.

eerst was dit best weining en bleef het bij sigareten en joints hier klaagde ik over bij mijn begeleiding die er eigenlijk heel weining aan deden en heb zelf ook geprobeerd de mensen die verantwoordelijk waren aan te spreken maar het leger des heils weigert met mij te praten en wilt alleen maar met mijn begeleiding praten.

Hier komt dus nu een groot deel van het probleem dat ik dus veel klachten ging indienen over afval in men tuin en daardoor om te zorgen dat ik ging ophouden heeft de begeleiding kunnen uitzoeken dat die tuin niet eens van mij is maar een openbare ruimte.

Hierna wouden ze helemaal niks doen en is het afval probleem erger geworden hierdoor is het afval probleem erger geworden. Nu blijft het niet bij sigareten maar ook gevaarlijke dingen zoals glas en er is zelfs een vleesmes voor mijn deur gegooied.

Begeleiding ziet dit nog steeds niet als een probleem, Ik heb de politie gebeld en na de melding over de vleesmes kwamen er ook agenten die zijden dat ze zouden helpen om dit optelossen, Vandaag weer gebeld en toen het bericht gekregen dat de politie niet zo behulpzaam zou zijn om mee te werken en dat dit een probleem is tussen mij en mijn begeleiders en het leger des heils is, maar die willen bijde niet mee werken aan een oplossing.

Sorry voor het lange verhaal maar wouw een beetje de achtergrond geven. Uiteindelijk wil ik weten mag de politie het zo negeren als er bij iemand voor de deur dingen zoals glas en vleesmessen met opzet worden gegooied, Ik heb ook geprobeerd ymere te benaderen maar daar niet echt veel hulp van gekregen, wat kan ik nu nog doen om er voor te zorgen dat mensen niet messen en glas voor men deur kunnen gooien?
Toch Ymere bellen en mailen. En je kan naast de politie ook handhaving van je gemeente bellen.

En van alles foto's maken en beiden partijen blijven stalken tot probleem is opgelost. Of tot jij kan verhuizen met hulp van Ymere.
Voel jij je nog wel veilig in de woning?

Ik lees namelijk best wel wat bijzondere dingen.
Begeleiding is zelf slecht ingelicht waardoor ze jou verkeerd hebben ingelicht over de tuin. Je schrijft dat het een openbare ruimte is. Weet je zeker dat het geen gedeelde tuin van de flat is? In openbare ruimtes mag je geen afval lozen. Gedeelde tuin is eigen terein en dus mag je er doen wat je wilt.

Is jouw brievenbus bij de portiek van de flat? Of zit deze bij jouw voordeur?
Alle reacties Link kopieren
Erg beschermd woon je dan niet ,als je begrijpt wat ik bedoel . Ik snap niet dat je begeleiding hier niets mee doet . Messen naar beneden gooien en glas ?? Gooien ze ook eten buiten ? Dat trekt ongedierte aan. Is er niet iemand die boven jouw begeleiding staat waar je nog heen kunt bellen met een klacht over je begeleiding ?
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
23-03-2019 18:17
Voel jij je nog wel veilig in de woning?

Ik lees namelijk best wel wat bijzondere dingen.
Begeleiding is zelf slecht ingelicht waardoor ze jou verkeerd hebben ingelicht over de tuin. Je schrijft dat het een openbare ruimte is. Weet je zeker dat het geen gedeelde tuin van de flat is? In openbare ruimtes mag je geen afval lozen. Gedeelde tuin is eigen terein en dus mag je er doen wat je wilt.

Is jouw brievenbus bij de portiek van de flat? Of zit deze bij jouw voordeur?
Het is nu echt bevestigd dat het een openbare ruimte is dit nagevraagd bij de woningbouw. En nee ik voel me niet zo veilig in die woning kan niet eens normaal naar buiten zonder het risico to lopen om glas op men hoofd te krijgen of iets ergers.
De brievenbus is bij de portiek.
anoniem_384248 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 18:36
7.30% gewijzigd
Kijk hier https://www.ymere.nl/huurders-en-eigena ... rders.html even om te checken of jouw adres een wijkbeheerder heeft. Verder de wijkagent inschakelen.
Is de openbare ruimte van de woningbouwvereniging of de gemeente? In dat laatste geval kun je nl. ook handhaving inschakelen (wat lucifer ook zegt).
Dus er wordt met messen en glas gegooid en de begeleiding grijpt niet in? Lekker is dat. Dan ben ik benieuwd wat je wel moet doen voordat ze ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Xienix schreef:
23-03-2019 18:20
Erg beschermd woon je dan niet ,als je begrijpt wat ik bedoel . Ik snap niet dat je begeleiding hier niets mee doet . Messen naar beneden gooien en glas ?? Gooien ze ook eten buiten ? Dat trekt ongedierte aan. Is er niet iemand die boven jouw begeleiding staat waar je nog heen kunt bellen met een klacht over je begeleiding ?
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Heb geprobeerd met de clustermanagerte praten maar omdat die op dit moment langdurig ziek is heb ik haar vervanger gekregen en die lijkt het ook niet zo erg te vinden en lijkt niet willend te zijn om wat tegen de begeleiding te zeggen (er zijn nog meer problemen die ik toen met haar had opgebracht en waar geen oplossingen voor kwamen).
Dit is een beetje het lijstje van dingen die ik heb gevonden:
Glas, sigareten, bekers, etens resten, rare witte pulp, een wc borstel, koffiepads, bloemen, wattenstaafjes, bak olie, dweilwater, sokken, vuurwerk, afval zak, aanstekers, lege voedsel containers en er zullen nog wel wat dingen zijn die ik ben vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-03-2019 18:23
Kijk hier https://www.ymere.nl/huurders-en-eigena ... rders.html even om te checken of jouw adres een wijkbeheerder heeft. Verder de wijkagent inschakelen.
Is de openbare ruimte van de woningbouwvereniging of de gemeente? In dat laatste geval kun je nl. ook handhaving inschakelen (wat lucifer ook zegt).
Bedankt voor de tip zal die wijkbeheerder wel proberen te bellen. De openbare ruimte is van de gemeente dus ik ga zeker even kijken of ik die handhaving kan inschakelen.
SnowDragon schreef:
23-03-2019 18:30
Bedankt voor de tip zal die wijkbeheerder wel proberen te bellen. De openbare ruimte is van de gemeente dus ik ga zeker even kijken of ik die handhaving kan inschakelen.
Graag gedaan! Hoop dat de wijkbeheerder wat voor je kan doen.
Zeker de handhaving inschakelen dan. Bij veel gemeentes kun je per app of via hun website overlast en zwerfvuil melden (zij geven het dan door aan handhaving) en voeg dan vooral foto's toe.
Echt vervelend dit hoor. Hoop voor je dat er een oplossing komt.
Alle reacties Link kopieren
SnowDragon schreef:
23-03-2019 18:28
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Heb geprobeerd met de clustermanagerte praten maar omdat die op dit moment langdurig ziek is heb ik haar vervanger gekregen en die lijkt het ook niet zo erg te vinden en lijkt niet willend te zijn om wat tegen de begeleiding te zeggen (er zijn nog meer problemen die ik toen met haar had opgebracht en waar geen oplossingen voor kwamen).
Dit is een beetje het lijstje van dingen die ik heb gevonden:
Glas, sigareten, bekers, etens resten, rare witte pulp, een wc borstel, koffiepads, bloemen, wattenstaafjes, bak olie, dweilwater, sokken, vuurwerk, afval zak, aanstekers, lege voedsel containers en er zullen nog wel wat dingen zijn die ik ben vergeten.
Dat is balen dat die ziek is maar de vervanger moet er zijn voor jou!
Het is niet jouw ruimte maar het valt wel voor jouw deur begrijp ik .Het kan dus ook dat jij daar loopt en er wat naar benden wordt gegooid.
Naast dat het vies is en er niet uit ziet .Ongedierte aan kan trekken is het ook gevaarlijk.
Ik hoop dat helpt wat je nu gaat proberen .
Heel veel succes en ik ben benieuwd of het gaat helpen .
SnowDragon schreef:
23-03-2019 18:28
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Heb geprobeerd met de clustermanagerte praten maar omdat die op dit moment langdurig ziek is heb ik haar vervanger gekregen en die lijkt het ook niet zo erg te vinden en lijkt niet willend te zijn om wat tegen de begeleiding te zeggen (er zijn nog meer problemen die ik toen met haar had opgebracht en waar geen oplossingen voor kwamen).
Dit is een beetje het lijstje van dingen die ik heb gevonden:
Glas, sigareten, bekers, etens resten, rare witte pulp, een wc borstel, koffiepads, bloemen, wattenstaafjes, bak olie, dweilwater, sokken, vuurwerk, afval zak, aanstekers, lege voedsel containers en er zullen nog wel wat dingen zijn die ik ben vergeten.
Wat een stel tokkies zeg!

Heel vervelend voor je, ik zou blijven klagen
Alle reacties Link kopieren
Ik leerde net in een ander topic op dit forum van een andere mede-forummer dat dit soort dingen in Nederland écht niet voorkomt... dus daar is je oplossing: het komt niet voor, dus heb je geen punt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-03-2019 17:48
Toch Ymere bellen en mailen. En je kan naast de politie ook handhaving van je gemeente bellen.

En van alles foto's maken en beiden partijen blijven stalken tot probleem is opgelost. Of tot jij kan verhuizen met hulp van Ymere.
Net met heel veel mensen gebeld om te kijken om dit probleem op te lossen. Maar ymere alvast gaat niks doen om ze dit zien als iets dat de instantsie met elkaar moeten oplossen. Dus als ymere iets verhuurd aan instantsie zullen ze niks doen als die overlast veroorzaken.
Ook met de gemeente gebeld en die lijken ook niet echt willend te zijn om te helpen.
En bijde partijen het ribw en het ldh negeren mij toch en intreseert het niks.

Gweldig he mensen kunnen gewoon messen voor de deuren van andere gooien en niemand die er wat aan doet, Ze doen er waarschijnlijk pas wat aan waneer ik een mes in men hoofd heb of glas in men nek.
Alle reacties Link kopieren
Omdat dit een beschermde woonvorm is zijn ze verplicht om te zorgen dat het “veilig is”.

Je betaald neem ik aan awbz zoek uit aan welke normen en waarden deze instelling verplicht is.

Aangezien het ( beschermend) is neem ik aan dat er genoeg , mensen zijn die aan dergelijke verslavingen ofterwijl beperkingen leiden die tot gervaarlijke situaties zou kunnen leiden.

Maak foto’s van alles wat je ziet overlast, vuil, messen etc.
Dit kun je als bewijs last indienen bij het hoofd van de instelling.

Bewaar de gesprekken en namen van mensen ( begeleiding) en wat ze gezegt hebben,ook die van het legers des heils.

Zou het ook een mogelijkheid kunnen zijn dat dit een hangplek is van junkie’s die wellicht in het legers des heils complex wonen?

Ook al hoort het bij het gebouw, mogen zij als instelling dit soort dingen niet toelaten.

Ik mag aannemen dat z’n tuin die behoord tot welke instelling dan ook.
Gemaakt is voor recreatie doeleinde en niet voor dergelijke onzin.


Laat je niet van het kastje naar de muur sturen.
Sterkte en succes.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven