Geld & Recht alle pijlers

Rekening belastingdienst kwijt

23-03-2019 21:20 26 berichten
Ik wil net de motorrijtuigenbelasting betalen, kan ik toch gewoon de rekening niet vinden..
Zonder betalingskenmerk kan ik 'm niet overschrijven, en met de hulp via de belastingsite kom ik niet verder.

De rekeningen staan niet online als je inlogt met DigiD. Maandag de belastingdienst maar bellen of is er een andere manier om 'm boven water te krijgen? Auto staat op naam (en dus BSN) van man, dus ben benieuwd of ze de gegevens dan door mogen geven? Man is hele dag op cursus.

Geen wereldprobleem maar ik baal er gewoon van dat ik in mijn opruimwoede die envelop blijkbaar weggewerkt heb ;-)
Ik heb altijd gedacht dat je de wegenbelasting alleen met automatische incasso kunt betalen. Weet je zeker dat die rekening er was?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
23-03-2019 21:24
Ik heb altijd gedacht dat je de wegenbelasting alleen met automatische incasso kunt betalen. Weet je zeker dat die rekening er was?
Standaard krijg je een acceptgiro per kwartaal en dit kan je zelf aanpassen naar maandelijks via automatiche incasso.
MinkeDeWit schreef:
23-03-2019 21:24
Ik heb altijd gedacht dat je de wegenbelasting alleen met automatische incasso kunt betalen. Weet je zeker dat die rekening er was?
Per kwartaal kun je die met acceptgiro betalen, maandelijks gaat wel via automatische incasso dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de zoekhulp van betalingskenmerk al geprobeerd? Ik weet niet of die helpt voor de motorrijtuigenbelasting...
https://www.belastingdienst.nl/rekenhul ... gskenmerk/
Als je bijna te laat bent zou ik het gewoon zelf overmaken ovv kenteken en BSN. Dan kun je in elk geval geen boete krijgen.
ClaudiaDonovan schreef:
23-03-2019 21:28
Heb je de zoekhulp van betalingskenmerk al geprobeerd? Ik weet niet of die helpt voor de motorrijtuigenbelasting...
https://www.belastingdienst.nl/rekenhul ... gskenmerk/
Geprobeerd, maar dan heb ik de slotcijfers nodig en die staan in de brief. Ik hoopte dat de rekeningen ook online zouden staan maar bij het inloggen kan ik niets over de de motorrijtuigenbelasting vinden.
MinkeDeWit schreef:
23-03-2019 21:29
Als je bijna te laat bent zou ik het gewoon zelf overmaken ovv kenteken en BSN. Dan kun je in elk geval geen boete krijgen.
Niet te laat, maar ik wil het altijd z.s.m. regelen (voordat ik het wel vergeet ;-) ). Maar je moet bij de belastingdienst verplicht een betalingskenmerk invullen.
Echt weer de Belastingdienst om je hier niet verder bij te helpen. Fijn hoor, wíl je graag betalen, kan dat niet. Leuker kunnen we het niet maken, ook niet makkelijker...
Alle reacties Link kopieren
Nu je toch tot maandag moet wachten ;-D even een tussenvraag.
Waarom betaal je eigenlijk niet met automatische incasso? Veel makkelijker toch? Of is het dat je pas wil betalen als je voldoende saldo hebt op de rekening?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Marigold1986 schreef:
23-03-2019 21:49
Echt weer de Belastingdienst om je hier niet verder bij te helpen. Fijn hoor, wíl je graag betalen, kan dat niet. Leuker kunnen we het niet maken, ook niet makkelijker...
Nouja, uiteindelijk ben ik zelf zo stom om de rekening blijkbaar weg te gooien / kwijt te raken zonder 'm betaald te hebben ;-) Maar daar kom je altijd in het weekend achter en inderdaad, het zou wel makkelijk zijn als je zoiets zelf kunt vinden op je ingelogde pagina van de Belastingdienst.



Nu was ik van de week zwemkleding aan het zoeken van de kinderen, die heb ik neergelegd met het idee 'dan ligt alles bij elkaar, kan ik het meteen pakken'. M'n huis is niet zo groot maar geen idee waar die zwemkleding is. Nieuw gekocht dus. En zo zal ik die rekening dus ook wel 'opgeruimd' hebben ;-)
Coerage schreef:
23-03-2019 21:52
Nu je toch tot maandag moet wachten ;-D even een tussenvraag.
Waarom betaal je eigenlijk niet met automatische incasso? Veel makkelijker toch? Of is het dat je pas wil betalen als je voldoende saldo hebt op de rekening?
Echt geen idee! Gewoon nooit veranderd. Denk dat ik dat maandag meteen aanvraag, zag dat ze dan een formulier opsturen. Dan lijkt het ook wat minder pijn te doen, iedere maand een beetje i.p.v. zo'n kleine € 300 ieder kwartaal. Blijft hetzelfde natuurlijk, maar toch ;-D
lilyjo schreef:
23-03-2019 21:55
Nouja, uiteindelijk ben ik zelf zo stom om de rekening blijkbaar weg te gooien / kwijt te raken zonder 'm betaald te hebben ;-) Maar daar kom je altijd in het weekend achter en inderdaad, het zou wel makkelijk zijn als je zoiets zelf kunt vinden op je ingelogde pagina van de Belastingdienst.



Nu was ik van de week zwemkleding aan het zoeken van de kinderen, die heb ik neergelegd met het idee 'dan ligt alles bij elkaar, kan ik het meteen pakken'. M'n huis is niet zo groot maar geen idee waar die zwemkleding is. Nieuw gekocht dus. En zo zal ik die rekening dus ook wel 'opgeruimd' hebben ;-)
Moet kunnen toch, dat je iets mislegd op die manier? Ik doe dat met vrijwel alles dus ik weet waar je het over hebt :-D . Je komt het weer tegen zodra je het niet meer nodig hebt en weer naar iets anders op zoek bent. 100 % garantie :proud:
Alle reacties Link kopieren
Staat die brief niet in je Berichtenbox?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet checken in je bankgegevens of je elke keer hetzelfde betalingskenmerk hebt? Of misschien hoef je alleen de maand/het jaar aan te passen?
Alle reacties Link kopieren
Best gek eigenlijk, dat je nergens online openstaande bedragen van de belastingdienst kunt terug zien. Had eens dat ik zorgtoeslag moest terugbetalen in het lopende jaar nadat ik m'n geschatte jaarinkomen had gewijzigd. Het kwam me niet uit om het hele bedrag ineens te betalen, dus dan kun je zelf een betalingsregeling activeren door bedrag x over te maken. Nadat ik 3 of 4 keer het juiste bedrag had overgemaakt, kreeg ik opeens 2 keer een bedrag terug met in de omschrijving zie de site voor meer info. Ik heb me een ongeluk gezocht, maar niks gevonden...
Nee, hier zijn wij ook wel eens tegen aan gelopen en je komt er niet achter zonder ze te bellen. Wel geven ze het bedrag en betaalkenmerk als ik bel. Ik zeg altijd gewoon wij hebben een rekening, maar ik ben hem kwijt nu ik hem wil betalen. En heb het over het bsn nummer is ipv mijn bsn nummer als ze er om vragen.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
23-03-2019 22:09
Staat die brief niet in je Berichtenbox?
Volgens mij niet. Ik vind de belastingdienst in sommige dingen echt behoorlijk omslachtig. Ik wist dat ik zorgtoeslag moest terugbetalen. Ik kreeg via de Berichtenbox een aankondiging met het bedrag dat ik moest terugbetalen. Vervolgens kreeg ik een papieren brief met de aankondiging dat ik moest terugbetalen. Nog weer enkele weken later kreeg ik pas de daadwerkelijke acceptgiro. Geef me dan in de Berichtenbox ook gelijk het rekeningnummer, betaalkenmerk en de opties voor eventueel een betalingsregeling.
Betalingskenmerk zijn de slotcijfers wisselend, kan ik niets uit opmaken. In de berichteninbox staat ook niets helaas.

CindieY, ja raar toch? Zou handiger zijn als je zulke dingen online in kunt zien.
Hier is eens een automatische incasso van de belastingdienst geweest met alleen een betalingskenmerk. Na heen en weer bellen kwamen ze er zelf maar niet uit. Na 10 dagen stond exact hetzelfde bedrag weer op de rekening.

YellowLemonTree, dat wordt dus bellen maandag! En gewoon meteen BSN van man noemen, ga ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat dit niet bij de belastingdienst hoort maar bij rdw. Hun berichten vind je via mijnoverheid.nl
delicious35 schreef:
23-03-2019 22:30
Je weet dat dit niet bij de belastingdienst hoort maar bij rdw. Hun berichten vind je via mijnoverheid.nl
De rekeningen komen toch echt in een blauwe envelop van de belastingdienst :) en zijn niet terug te vinden in MijnOverheid helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ooit de belastingtelefoon voor gebeld en kreeg toen het betalingskenmerk doorgegeven zodat ik het kon overmaken.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-03-2019 22:58
Ik heb er ooit de belastingtelefoon voor gebeld en kreeg toen het betalingskenmerk doorgegeven zodat ik het kon overmaken.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
23-03-2019 22:30
Je weet dat dit niet bij de belastingdienst hoort maar bij rdw. Hun berichten vind je via mijnoverheid.nl
Motorrijtuigenbelasting is van de belastingdienst.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-03-2019 22:58
Ik heb er ooit de belastingtelefoon voor gebeld en kreeg toen het betalingskenmerk doorgegeven zodat ik het kon overmaken.
Ja ik ook, maar vraag dan wel even of de belasting dame/heer goed oplet wat hij/zij doorgeeft. Als TO belt voor een auto die op naam van man/vriend staat moet dat aan de kant van de belastingdientst wel heel duidelijk zijn. Anders krijg je een verkeerd nummer door en alsnog boete. En die kun je gewoon betalen. Fijne organisatie die belastingdienst.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven