Geld & Recht alle pijlers

Dokterassistente vaste dagen in het ziekenhuis?

24-03-2019 08:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag.

Ik kan de opleiding doktersassistente gaan volgen. Momenteel ben ik bezig om mezelf om te scholen uit de ghz door oa de onregelmatigheid. Ik heb meerdere opties open staan. Nu twijfel ik aan de onregelmatigheid bij de doktersassistente. Dit lees ik weleens in de vacatures. Hoe ervaren jullie doktersassistentes de tijden op bijvoorbeeld een poli? Wordt er bij jullie met vaste dagen gewerkt, of wordt je zoveel uur per week ingezet? Ik ben benieuwd hoe het in diverse ziekenhuizen is geregeld. Ik zou diverse reacties waarderen. Uiteraard neem ik contact op met het ziekenhuis. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen van mensen uit het veld. Jullie positieve en mindere ervaringen zou ik ook erg waarderen. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In mijn ziekenhuistijd werkten de poli-assistentes op vaste dagen.

Maar of jij daar nu wat aan hebt?

Ik kan me voorstellen dat er tegenwoordig ook avondspreekuren zijn, of dat assistentes op verschillende poli’s ingezet kunnen/moeten worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In het ziekenhuis waar ik werk hebben de assistenten geen vaste dagen.
Het ligt er echt aan waar je werkt. Sommige poli's hebben gewoon kantoortijden (7-18 uur, iets ruimer dus maar niet onregelmatig). Als je echt alleen binnen kantoortijd wilt worden ingezet, kun je beter naar een huisartsenpraktijk kijken of naar een particuliere kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de CAO op je recht op een vaste vrije dag en een vaste werkdag. De rest moet flexibel inzetbaar zijn. Maar hoe dit wordt nageleefd verschilt heel erg per ziekenhuis/poli. Bij mij is het zo dat een aantal assistenten (met jonge kinderen) echt vaste dagen hebben en ik bijvoorbeeld niet. Maar dat maakt mij ook niet uit. Wel wordt verwacht dat in vakantietijd iedereen extra bijspringt. Bespreek het gewoon goed tijdens je sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
In het gesprek met de team leider zal ik de werktijden bespreken. Bedankt voor jullie ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven