Geld & Recht alle pijlers

belasting aangifte

24-03-2019 11:09 11 berichten
Belastingaangifte komen er weer aan dit is het eerste jaar dat ik het alleen moet doen maar snap er helemaal niks van.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen, mijn ouders kunnen niet helpen. Is er misschien een bureau die jongeren gratis ermee helpt ? Hoop handige tips te krijgen. Bedankt alvast
de belastingdienst zelf kan ook helpen, bel 0800 0543

Kijk anders eens of er sociaal raadslieden of een jongeren info punt in jouw gemeente zit.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 24-03-2019 11:15
56.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat precies snap je niet?
...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-03-2019 11:15
de belastingdienst zelf kan ook helpen, bel 0800 0543

Kijk anders eens of er sociaal raadslieden of een jongeren info punt in jouw gemeente zit.
Je kunt een afspraak maken op een kantoor, dan doen zij samen met jou de aangifte.

Ik heb het een keer met mijn moeder gedaan, toen moest mijn moeder als ‘erven van’ de aangifte van mijn vader doen. We zijn toen echt heel erg geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de app al gedownload op je telefoon of tablet? Aangezien je nog heel jong bent vermoed ik (aannames ik weet t ) dat er niet heel veel bijzondere regels zijn die van toepassing zijn op jou en het dus echt heel eenvoudig is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Eventueel mag je me wel pb’en, dan kan ik je helpen als het nodig is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat je een jongere bent, dus waarschijnlijk ben je geen lid van een vakbond.

Mocht je lid van een vakbond zijn: op afspraak kun je gratis een afspraak maken voor hulp bij de belastingaangifte.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zoeken naar een belastingwinkel bij jou in de buurt, daar zitten vrijwilligers (vaak fiscale studenten) die gratis helpen bij de aangifte.

Anders idd de Belastingdienst zelf, kan wel zijn dat je lang moet wachten in deze tijd van het jaar.

Op de site van de Belastingdienst staat trouwens ook heel veel informatie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een digID? dan kun je inloggen op de web-site van de belastingdienst, en het formulier invullen.

Ze stellen best veel vragen, maar ik denk dat je op de meeste vragen "nee" kunt antwoorden.

(geen pensioen, geen eigen bedrijf, geen buitenlandse bankrekening, geen inkomsten als artiest enzovoorts).

Als je veel geld op de bank hebt (meer dan 30.000 euro geloof ik, maar dat staat bij de vraag) moet je invullen hoeveel het is.

Jouw inkomsten uit werk zijn meestal vooraf ingevuld.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het überhaupt al geprobeerd?
Waarschijnlijk is alles wat relevant is al vooringevuld en is de rest niet van toepassing. En als je iets niet snapt staan er overal infobolletjes. Als ook die het niet duidelijk maken kun je altijd hier nog een specifieke vraag stellen.
Maar begin eens met je jaaropgave(n) erbij te pakken, in te loggen met DigiD en gewoon proberen.
.
Alle reacties Link kopieren
Alles is van tevoren ingevuld, het is echt niet moeilijk.

Alleen als je verwacht dat je naar de site van de Belastingdienst gaat en dat daar één grote groene knop staat met 'Ik Accepteer Alles', dan kom je bedrogen uit.

Je moet er gewoon stapje... voor stapje ... doorheen en het is echt niet moeilijk, tenzij je brein alleen maar die grote OK knop wil zien en anders in paniek schiet.

1. Zorg dat je een DigiD hebt. Ga naar de site. Lees. Het. Gewoon. Door. En doe wat er staat.
2. Bij de aangifte moet je inloggen met DidiD. Dan worden er gewoon vragen gesteld, en die moet je beantwoorden.

Niet meteen in paniek naar iemand vluchten, het is echt niet onmogelijk.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven