Geld & Recht alle pijlers

Belasting/vakantie geld waar geef jij het aan uit?

25-03-2019 19:17 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dit jaar een leuk bedragje terug van vakantie en belasting geld 3000 euro bij elkaar.
Ik ga niet of vakantie dus ben nu aan het fantaseren waar het aan uit te geven. Dit kan maar 1x natuurlijk.

Dus nu was ik nieuwsgierig waar geef jij dit geld aan uit dit jaar?

Ik denk 2000 op de spaar rekening en 1000 om leuke dingen mee te doen of te shoppen.
Op de spaarrekening voor de badkamer en keukenverbouwing. En een midweekje weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dat soort dingen geheel op de spaarrekening. Waarom zou je het gelijk moeten uitgeven? Kans dat je dat x3 doet is groter.

Helaas mag ik van de BD eerder bijbetalen dan dat ik terugkrijg. Is eigenlijk ook een luxe.
Hier stelt vakantiegeld niet veel voor qua bedrag.
Met het bedrag zou ik zo'n beetje net een kleine citytrip kunnen doen.


Ik zet het dus standaard op mijn spaarrekening en betaal mijn vakantie cash.


De belastingen komen hier in april al langs en mijn vakantiegeld komt eind mei.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 19:22
17.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de spaarrekening, en dan zie ik nog wel
Alle reacties Link kopieren
Spaarrekening spekken. Wij krijgen ook een substantieel bedrag. Gaat naar de spaarrekening en 1 klein deel in isolatie voor onder het huis.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Aflossing hypotheek.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik ga eindelijk een nieuw bed kopen. Ik lig al heel lang op het bed wat ik nu heb en bij de laatste verhuizing zag ik dat het eigenlijk een kwestie van tijd is voordat het hoofdbord er af knakt. Heb ook een klotematras en vind het bed te laag.

Ga nu voor een mooie boxspring.
Alle reacties Link kopieren
Deels wel vakantie en ik heb een dure hobby, dus die bestemming is zo wel gevonden :P

Anders zou ik het eerst op de spaarrekening zetten en wellicht een keer een extra paar leuke schoenen of andere kleding kopen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Waarom niet alsnog op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef alles uit aan vakantie, je leeft maar één keer.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
25-03-2019 19:27
Waarom niet alsnog op vakantie?
Een weekje center parcs in een oud huisje is al meer dan 1000 euro en dan heb je nog niet eens gegeten.
Dan lig ik liever in mijn eigen bed.
Ik krijg die 3000 euro niet.

En maar een klein deel vakantiegeld. Gaat op de spaarrekening voor de hobby's/clubjes van de kinderen.

De vakantie zelf is een weekje weg en die is al betaald. Daar zelf gaat er niet heel veel geld doorheen, beetje meer voor luxere boodschappen en een ijsje.
WorkMomNia37 schreef:
25-03-2019 19:40
Een weekje center parcs in een oud huisje is al meer dan 1000 euro en dan heb je nog niet eens gegeten.
Dan lig ik liever in mijn eigen bed.
Ik ook. Daarom ga ik een weekje met gezin naar texel in een prive vakantiehuis buiten een park. Prachtig en voor een stuk minder dan 1000 euro. Wel in juni. Kinderen hebben dan een weekje extra vrij dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Spaarrekening weer aanvullen, aangezien we er in principe nieuwe matrassen van hebben gekocht.
We slapen weer als roosjes, heerlijk.

Zal vast nog wel een weekendje weg van komen, maar ik begin volgende week met een nieuwe baan dus vakantie gaat hem waarschijnlijk niet worden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Meestal geef ik die bedragen ook echt uit aan een vakantie. Hier moet ik zelf dan nog wel wat bijleggen. Paar jaar geleden toen ik ook zo’n hoog bedrag kreeg heb ik mijn complete slaapkamer vernieuwd, alle oude zooi eruit en nieuwe boxspring nieuwe op maat gemaakte kasten en likje verf over de muren. Ben inmiddels verhuisd maar de aangekocht meubels zijn meegegaan. Nog steeds blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld is voor de vakantie. Belastingteruggave gaat op de spaarrekening.
ik geef mn bek ook maar een douw
WorkMomNia37 schreef:
25-03-2019 19:40
Een weekje center parcs in een oud huisje is al meer dan 1000 euro en dan heb je nog niet eens gegeten.
Dan lig ik liever in mijn eigen bed.
Huh?

Voor €1000 (en ook voor een heel stuk minder) kun je ook naar een leuke stad in Europa of een zonnige strandbestemming. Net wat je zelf lekker vindt. Niemand zegt dat je naar Center Parks moet gaan op vakantie toch?!
Center Parks is i.m.o. ook geen vakantie. Daar wil ik nog niet dood gevonden worden.
Pipistrello schreef:
25-03-2019 19:46
Huh?

Voor €1000 (en ook voor een heel stuk minder) kun je ook naar een leuke stad in Europa of een zonnige strandbestemming. Net wat je zelf lekker vindt. Niemand zegt dat je naar Center Parks moet gaan op vakantie toch?!
Center Parks is i.m.o. ook geen vakantie. Daar wil ik nog niet dood gevonden worden.
Eens. :-D
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld. Mijn vakantiegeld gaat op aan trip New York. Mans vakantiegeld gaat naar naar vakantie Noorwegen en boeken etc voor hbo opleiding jongste zoon.

Belasting gaat dit keer op spaar. We zijn aan het sparen voor tuin opknappen.
Alle reacties Link kopieren
de vakantie is al helemaal betaald. Al het geld dat binnenkomt gaat dus naar de spaarrekening.
Hier komt door wat zaken in 2018 een behoorlijk bedrag binnen vanuit de belastingdienst.
Wat we er mee doen weet ik niet. Misschien gewoon nog een vakantie. 😂
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
25-03-2019 19:40
Een weekje center parcs in een oud huisje is al meer dan 1000 euro en dan heb je nog niet eens gegeten.
Dan lig ik liever in mijn eigen bed.
Voor 1000 euro kunnje veel leuks doen in een week hoor.
Hoeft niet, echt niet. Maar wat jij schetst is lulkoek
Alle reacties Link kopieren
Van mijn bruto vakantiegeld ga ik dit jaar een elektrische fiets kopen via t fietsenplan. Wat overblijft gaat bij de vakantie. En de inkomensafhankelijke combinatiekorting van de Belastingdienst leggen we ook volledig bij de vakantie.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
25-03-2019 19:22
Hier stelt vakantiegeld niet veel voor qua bedrag.
Met het bedrag zou ik zo'n beetje net een kleine citytrip kunnen doen.


Ik zet het dus standaard op mijn spaarrekening en betaal mijn vakantie cash.


De belastingen komen hier in april al langs en mijn vakantiegeld komt eind mei.
Krijg je in België ook een percentage vakantiegeld of is het een andere regeling?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Normaal aan vakantie, maar nu zijn we aan het sparen voor het kopen van een huis dus gaat het in dat potje. Vorig jaar ging het in huwelijksreis potje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven