Geld & Recht alle pijlers

Ervaring pensioen Metaal & Techniek?

26-03-2019 10:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik moet vandaag kiezen of ik een nieuwe baan aanneem of niet.
Nu wordt me daar een salaris voorgesteld van € 2100,- bruto per maand (o.b.v. een 38-urige werkweek).
Ik zal in het pensioenfonds van Metaal & Techniek komen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel ik dan maandelijks ongeveer afdraag aan pensioen?
Wat zijn jullie ervaringen, ongeveer?

Dat is voor mij namelijk nogal belangrijk wat betreft de keuze die ik moet gaan maken..

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app van raet netto, daar kan je je bruto salaris invullen en je sector.
Ik zit zelf ook in de metaal sector, de app wijkt wel iets af maar is een goede indicatie van wat je netto over zou houden.
Geen idee wat precies de eigen bijdrage was. Volgens mij ligt dat aan de hoogte van je inkomen toch? Is een percentage.

Het is wel een van de slechtere pensioenfondsen. Radar heeft jarenlang items gehad waar PMT niet best vanaf kwam qua dekking. Ook het nabestaande pensioen is flink wat drama over geweest.

Al is het sinds vorig jaar wat beter gesteld. 2018 was de dekking voor het eerst omhoog gegaan.

Je kan trouwens gewoon navragen bij de nieuwe werkgever wat het bedrag is wat je afdraagt. En als je google aanslingert kan je een PDF vinden met de naam uitvoeringsregelement 2019 Pensioen Metaal en Techniek.
Daar staan percentages in.
Alle reacties Link kopieren
Vraag een proforma salarisstrook op. Dan weet je het zeker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Superbedankt voor jullie snelle, nuttige reacties!!
Hier kan ik wat mee. :)
Ik heb ook gewerkt bij een bedrijf waarbij de pensioenregeling onder PMT viel. Ik vond de afdracht vrij hoog en de post die je krijgt veel te veel.
Het is inderdaad een van de slechtste pensioenregelingen zorg zoveel mogelijk als het kan voor eigen aanvulling op je pensioen.
Alle reacties Link kopieren
het is slecht.. wij hebben destijds zelf aanvullend iets geregeld. Gelukkig is hij er nu weg en zitten we bij ander fonds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven