Geld & Recht alle pijlers

Onjuiste declaraties van een zorgaanbieder? [Geen OP]

09-04-2019 11:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2020 08:54
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
98.98% gewijzigd
Al met de behandelaar gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met de logopedist en aangeven dat je niet akkoord gaat met de declaratie bij voorkeur per mail. Als dat uiteindelijk geen resultaat geeft dan bezwaar indienen bij je zorgverzekeraar.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk had je er beter aan gedaan om jezelf per mail af te melden. Nu kan de behandelaar in het ergste geval zeggen, client is niet komen opdagen.

Tegenwoordig is het gebruikelijk dat bij no-show (niet tijdig afzeggen / niet komen opdagen) de kosten van het consult in rekening worden gebracht.

Bij tijdig afzeggen is het overal het algemeen gangbaar dat er geen kosten in rekening worden gebracht. Hoewel het niet netjes is, een behandelaar mag hier wel van afzien en de kosten van het consult in rekening brengen.

De vraag is wat er in de voorwaarden van de behandelaar staat. Wordt er melding gemaakt van kosteloos annuleren, dan is de declaratie onterecht en kunt u hem met verwijzing naar de algemene voorwaarden terugsturen. Wordt vermeld dat annuleren niet kosteloos is, dan dient u de declaratie te betalen.
Kosten voor het niet-tijdig afzeggen of het niet komen opdagen, mogen niet gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar, omdat er op dat moment geen zorg is verleend. Die kosten worden altijd verhaald op de afnemer zelf.

Ik vermoed dat de logopediste middels het gesprek er toch een consult van gemaakt heeft.
Hiervoor zou je dus contact op moeten nemen met de logopediste en dit bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zie ik ook steeds vaker 48 uur vooraf.. weet je zeker dat het daar 24uur is?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven