Geld & Recht alle pijlers

Groot bedrag via marktplaats

10-04-2019 18:46 45 berichten
Ik sta op het punt iets voor een groot bedrag te verkopen op marktplaats. (€1000)
Maar hoe doe ik zoiets verstandig? Gewoon contant laten betalen? Overboeken van ING naar ING bijvoorbeeld zodat ik het gelijk binnen heb? Paypal?

Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats heeft volgens mij sinds een tijd een soort van 'derden rekening'. Koper stort het bedrag daarop. Verkoper verstuurt het product. Als het product ontvangen is wordt het bedrag aan de verkoper gestort.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
jurkmetstipjes schreef:
10-04-2019 18:46
[...]
Daar heeft MP zelf zat tips en zelfs betaaltools voor tegenwoordig? Of staat er niks op hun site over veilig verkopen?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2019 19:43
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
38.53% gewijzigd
Bij zo’n hoog bedrag moet je je via marktplaats indentificeren door je legitimatie te sturen. Ik weet niet of mijn koper daar op zit te wachten eigenlijk.
Anders kun je €250 per transactie en €500 per dag binnen harken via een betaalverzoek. Niet genoeg dus
Gewoon langs laten komen en contant laten betalen.
Hij wil iets ongezien kopen voor 1000 euro? Hier zou ik niet eens aan beginnen. Grote kans dat hier gedonder van komt. Ophalen zodat koper de staat kan zien en gelijk oversteken met geld.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-04-2019 18:58
Gewoon langs laten komen en contant laten betalen.
Zorg dan dat je niet alleen bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oudblond schreef:
10-04-2019 18:49
Marktplaats heeft volgens mij sinds een tijd een soort van 'derden rekening'. Koper stort het bedrag daarop. Verkoper verstuurt het product. Als het product ontvangen is wordt het bedrag aan de verkoper gestort.
Dat was van de week in Kassa (of Radar). Kennelijk werkt dat met Track & Trace, en zodra er een pakketje is afgeleverd wordt het geld betaald vanaf die derdenrekening. Dus ook als de verzender een doosje kranten heeft opgestuurd. Voor TO is dat veilig, maar voor de koper natuurlijk best een risico.
Ik zou grote dingen alleen via afhalen en contante betaling doen.
Langs laten komen en contant betalen of via een tikkie oid waarbij je 100% zeker weet dat het binnen is. Je moet het op je eigen apperaat kunnen zien en niet die van hun want dan kan er nog steeds gesjoemeld zijn.

Bij contante betaling goed na tellen en om normale briefjes vragen (bv max van 50 euro)
Mijn broertje verkocht zijn macbook pro en liet de koper contant betalen.
Voor 1000,- euro aan valse briefjes bleek later.

Ik zou bij de bank afspreken om daar het contante geld te controleren.
Alle reacties Link kopieren
Per internetbankieren, mits die persoon dezelfde bank heeft en het dus meteen op jouw eigen rekening te zien is, of cash en dan even zo'n stift kopen die ze ook in winkels gebruiken om álle briefjes mee te controleren.
Hillegonda1 schreef:
10-04-2019 19:22
Mijn broertje verkocht zijn macbook pro en liet de koper contant betalen.
Voor 1000,- euro aan valse briefjes bleek later.

Ik zou bij de bank afspreken om daar het contante geld te controleren.

Gats. Dat is exact mijn angst inderdaad.
Uiteraard komt hij langs om het op te halen. En het is geen fraude gevoelig item overigens, geen elektronica. Meer in de ‘kindercategorie’. Maar geen kind 🤣
Hillegonda1 schreef:
10-04-2019 19:22
Mijn broertje verkocht zijn macbook pro en liet de koper contant betalen.
Voor 1000,- euro aan valse briefjes bleek later.

Ik zou bij de bank afspreken om daar het contante geld te controleren.
Daar kun je ook een stift voor aanschaffen.
Hillegonda1 schreef:
10-04-2019 19:22
Mijn broertje verkocht zijn macbook pro en liet de koper contant betalen.
Voor 1000,- euro aan valse briefjes bleek later.

Ik zou bij de bank afspreken om daar het contante geld te controleren.
Oh ja, dat heb ik meer gehoord! Juist die grote bedragen contant gaan vaak mis. Iemand in mijn omgeving had dat ook. Was al wel verdacht dat diegene meteen haar eerste vraagprijs bood, maar ja, toch te blij met de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Die stift is overigens nog geen €3 en te koop bij de Bruna. Ook bol heeft hem.
YellowLemonTree schreef:
10-04-2019 19:09
Langs laten komen en contant betalen of via een tikkie oid waarbij je 100% zeker weet dat het binnen is. Je moet het op je eigen apperaat kunnen zien en niet die van hun want dan kan er nog steeds gesjoemeld zijn.

Bij contante betaling goed na tellen en om normale briefjes vragen (bv max van 50 euro)
Tikkie is max €750.
Alle reacties Link kopieren
Vragen of de koper het geld 1 dag voor het ophalen wil overmaken zodat je het geld hebt. Mocht hij het toch niet willen dan ter plekke aan hem terugstorten. Is dat een idee?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-04-2019 19:33
Tikkie is max €750.
De rest contant dan.
Alle reacties Link kopieren
Banken hebben sinds deze week instant payment. Het geldbedrag staat er dan meteen op via internetbankieren, van welke bank dan ook.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
10-04-2019 19:57
Banken hebben sinds deze week instant payment. Het geldbedrag staat er dan meteen op via internetbankieren, van welke bank dan ook.
Ja, heb ik vandaag bericht over gehad. Dan kan je op je eigen telefoon/tablet/laptop zelf kijken of het er is.
Spreek voor de overdracht af bij een pinautomaat en laat hem het geld uit die pinautomaat trekken zodat je zeker weet dat je écht geld krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies wanneer het in gaat of in is gegaan (Google even) maar volgens mij is het sinds deze week zo dat ook transacties tussen een 7-tal verschillende banken binnen 5 seconden zijn bijgeschreven.
Niet geschoten is altijd mis
GroenTuintje schreef:
10-04-2019 19:57
Banken hebben sinds deze week instant payment. Het geldbedrag staat er dan meteen op via internetbankieren, van welke bank dan ook.
Goeie! De nieuwsbrief van de Rabo schreef van de week dat het binnenkort komt. Maar wellicht heeft ING het al
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
10-04-2019 19:43
Vragen of de koper het geld 1 dag voor het ophalen wil overmaken zodat je het geld hebt. Mocht hij het toch niet willen dan ter plekke aan hem terugstorten. Is dat een idee?

Dit zou ik al koper echt neverdenooitnie doen he. Dan ben je wel gekke henkie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst mijn auto verkocht voor 4000 euro aan iemand. Die had weer iemand thuis zitten die direct het geld overboekte na een telefoontje, we hadden alletwee dezelfde bank dus het stond er ook meteen op. Voor ons alletwee veilig, beide geen risico met geld over straat of vals geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven