Geld & Recht alle pijlers

Bepaling schadevrije jaren

17-04-2019 10:16 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem met het aantal schadevrije jaren op de polis van mijn auto/motorverzekering.
Ik heb al sinds begin 2001 voertuigen op naam gehad, altijd overlappend (kan dit ook aantonen). Nooit zelf schade veroorzaakt, slechts 1x een auto-ongeluk gehad (later in 2001) waarbij de verzekering van de andere partij alle schade heeft vergoed.
Nu heb ik op mijn polisblad 4 schadevrije jaren voor de motor en 8 voor de auto staan. Het bonus-malus kortingspercentage is wel maximum, wat volgens de verzekeringsvoorwaarden gelijk staat aan 12 of meer schadevrije jaren.
Aangezien mijn verzekering duur is wil ik overstappen, maar op deze manier zit er amper voordeel in, vandaar mijn vraag: hoor ik niet eigenlijk die 18 schadevrije jaren op mijn polis te hebben voor minimaal 1 voertuig en zo ja, hoe krijg ik de verzekeraar zo ver dat het ook goed geregistreerd wordt?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met je verzekering hoe ze aan de schadevrije jaren komen.
Je kunt ook contact opnemen met een tussenpersoon, ze kunnen ook in het landelijke systeem kijken hoe je daar geregistreerd staat.
Alle reacties Link kopieren
Tussenpersoon is er al mee bezig maar dan vooral met waarom de schadevrije jaren 4 en 8 jaar geleden op 0 zijn gezet, of en hoe dat gecorrigeerd wordt kon/durfde hij niet te zeggen, vandaar mijn vraag hier. Verzekeraar is een paar jaar geleden overgenomen en kan niet meer in de oude systemen dus daar heb ik niets aan.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Heb je je nieuwe verzekeraar ook al gebeld en de situatie uitgelegd? Misschien nemen zij wel genoegen met dit aantal jaar en de beschrijving in de polisvoorwaarden dat het staat voor minimaal 12 schadevrije jaren.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Hmm klinkt inderdaad als heel vreemd. Heb je zelf nog je polisbladen van de afgelopen jaren? Ook bijv. geen vandalismeschades gehad? (Geen schuld bij jou maar wel verval van je svj)
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen oude polisbladen meer. En behalve het auto-ongeluk geen andere schades.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven