Geld & Recht alle pijlers

Boodschappen

18-04-2019 13:29 63 berichten
Weg
anoniem_367536 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 00:16
99.08% gewijzigd
https://gewoonwateenstudentjesavondseet ... epten.html
https://www.bijstandsgerechten.nl/week- ... n-tot-e-5/
Mss kan je laten weten wat je nog in voorraad hebt, zodat wij met je kunnen meedenken?
Alle reacties Link kopieren
eten/vrekwaardig-eten/list_messages/112952
Mss kan je laten weten wat je nog in voorraad hebt, zodat wij met je kunnen meedenken?
Seizoensgroente. Weinig vlees.
Koop elke week bij Lidl/Aldi of een andere supermarkt:
simpel bruin brood (zoveel als je eet, als je een vriezer hebt invriezen anders vaker kopen), pindakaas, jam, margarine. Elke week een zak appels en een tros bananen (of twee) voor tussendoor. Pak vanillevla, pak yoghurt. Zak aardappelen. Paprika's, uien, champignons, wortels, boontjes, tomaten. Pasta. Bakboter.

Voor komende week: brood, fruit, doosje eieren, aardappels, uien. Wordt saai, is wel te doen.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 13:41
0.70% gewijzigd
Ik heb gemerkt dat vegetarisch en veganistisch koken scheelt in de kosten. Vooral soepen en stoofpotten zijn dan vaak goedkoop in elkaar te flatsen. Zeker gedroogde linzen vind ik daarin ideaal: zit veel in een zak, goedkoop en je hebt er vaak niet veel van nodig per recept. Verdubbel het recept, 1 deel invriezen, kun je er nog een keer van eten.

Misschien mag je bij iemand aanschuiven deze week? Scheelt je ook weer 1 dag (of meer als dat gaat natuurlijk).
Koop ergens in de aanbieding een grote zak aardappelen. Idem voor een grootverpakking pasta. Witte pasta is goedkoper dan volkoren (ook minder gezond maar dat moet dan maar even in een crisissituatie). Idem voor een baal surinaamse rijst.
Koop diepvriesgroenten en aanbiedingen pot-/blikgroente. Vaak is dat goedkoper dan vers.
Vraag voor je verjaardag nuttige dingen als een stuk lekkere kaas of een zakje noten.
Vervang vlees door noten, ei of kaas.
Vlees kun je best een paar keer per week overslaan zonder het te vervangen (als het geen jaren duurt) of kies voor spekjes (weinig nodig voor veel smaak) een kontje cervelaatworst o.i.d.
Koop brood bij de supermakrt die aanbiedingen heeft van 3 broden voor een x bedrag.
Wees creatief en gooi niets weg.
Alle reacties Link kopieren
Voedselbank een optie?


Baantje erbij?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
-
anoniem_367536 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 00:17
Reden: -
0.00% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
18-04-2019 13:39
Koop ergens in de aanbieding een grote zak aardappelen. Idem voor een grootverpakking pasta. Witte pasta is goedkoper dan volkoren (ook minder gezond maar dat moet dan maar even in een crisissituatie). Idem voor een baal surinaamse rijst.
Koop diepvriesgroenten en aanbiedingen pot-/blikgroente. Vaak is dat goedkoper dan vers.

Vraag voor je verjaardag nuttige dingen als een stuk lekkere kaas of een zakje noten.
Vervang vlees door noten, ei of kaas.
Vlees kun je best een paar keer per week overslaan zonder het te vervangen (als het geen jaren duurt) of kies voor spekjes (weinig nodig voor veel smaak) een kontje cervelaatworst o.i.d.
Koop brood bij de supermakrt die aanbiedingen heeft van 3 broden voor een x bedrag.
Wees creatief en gooi niets weg.
TO kookt vaak voor 2 personen en heeft nog maar 10 euro te besteden.
Rrieha schreef:
18-04-2019 13:43
Ik heb nog 2x 500gram gehakt
Restje spaghetti, een doos vissticks, 2x builtjes rijst en een overvoorraad aan potten groente.

Ik heb een hele kleine vriezer waar in totaal bv. 4 hele broden in passen.

In mijn omgeving ligt een albert heijn en Jumbo en bij het werk een nettorama.
Jumbo heeft nog een paar weken echt heel lekker brood voor 1.10 per brood. Verdeel het gehakt in 5 porties, vries het in. Je kunt hier echt heel ver mee komen! Je hoeft alleen nog maar wat beleg te kopen, aardappels, pasta, misschien uien, dan ben je er al.
Rrieha schreef:
18-04-2019 13:43
Ik heb nog 2x 500gram gehakt
Restje spaghetti, een doos vissticks, 2x builtjes rijst en een overvoorraad aan potten groente.

Ik heb een hele kleine vriezer waar in totaal bv. 4 hele broden in passen.

In mijn omgeving ligt een albert heijn en Jumbo en bij het werk een nettorama.
Ik lees dat je nog 1kg gehakt hebt, ook doos vissticks + beetje spaghetti + 2 builtjes rijst.
Ook nog potten groente. Dat is al een goede basis!
Heb je nog iets van tomatenpuree, tomatensaus?
Moemoe64 schreef:
18-04-2019 13:44
TO kookt vaak voor 2 personen en heeft nog maar 10 euro te besteden.

Dat geeft toch niet. Pasta en rijst kun je lang bewaren. Als je een koele ruimte hebt kun je aardappels ook meerdere weken goed houden. Grootverpakkingen zijn voordeliger dan kleinverpakkingen. Ik lees in haar later geplaatste post iets over rijstbuiltjes. Dat is dus dure rijst.
Rrieha schreef:
18-04-2019 13:43
Ik heb nog 2x 500gram gehakt
Restje spaghetti, een doos vissticks, 2x builtjes rijst en een overvoorraad aan potten groente.


Ik heb een hele kleine vriezer waar in totaal bv. 4 hele broden in passen.

In mijn omgeving ligt een albert heijn en Jumbo en bij het werk een nettorama.

Heb je bonen? Dan kan je een flinke pan chili maken.
Betty_Slocombe schreef:
18-04-2019 13:48
Jumbo heeft nog een paar weken echt heel lekker brood voor 1.10 per brood. Verdeel het gehakt in 5 porties, vries het in. Je kunt hier echt heel ver mee komen! Je hoeft alleen nog maar wat beleg te kopen, aardappels, pasta, misschien uien, dan ben je er al.

Uien inderdaad. Kost weinig en ze zijn heel veelzijdig en een enorme smaakmaker.
Ik kijk naar alle folders en maak een weekmenu met de versaanbiedingen.
Weet wat er bij de 3 supermarkten en de weekmarkt enz. het goedkoopst is en doe dus per winkel bepaalde spullen halen. Zo ook met drogisterijdingen en wasmiddel ect.

Voor nu schiet dat niet op maar voor de volgende maand.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 13:52
10.69% gewijzigd
Tik bij de receptenzoeker van Voedingscentrum.nl een ingrediënt in de balk en je vindt goede recepten. Soms kun je dingen die je te duur zijn gewoon weglaten zonder dat het recept onbruikbaar wordt.
Succes!
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 13:58
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rijst met spinazie a la creme en een gekookt ei of spekjes

Macaroni met doperwten en prei a la creme en evt spekjes

Boerenomelet met ei en groenten

Pannenkoeken met stroop

Wrap met gehakt en kidneybonen en mais

Risotto met bouillon champignons

Allerhande avg met bonusproducten

Rijst met boontjes en satesaus

Allerhande stamppotten
smartieee wijzigde dit bericht op 18-04-2019 15:43
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
heel veel brood eten
Zoals ik het lees zou ik idd zoals Betty aanraadt 2 broden kopen. Daarna in porties verdelen en invriezen. Veel meer hoef je niet meer te kopen dan. Mss enkele eieren? Ook heel goedkoop en een omelet of gekookte eieren vullen heel goed!
Ik zou het echt zo doen: 2 broden, 10 eieren, tomatensaus/ tomatenpuree.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een klein vriezertje maar met handig inpakken gaat er nog best wat in. Zelf ben ik fan van de ingevroren groenten. Handige kleine zakjes/ doosjes, goedkoop, en minder snel dat de koelkast op de loop gaat. 'Vergeten groenten' :facepalm:

Bijvoorbeeld: bevroren spinazie (a la crème) met vissticks. Evt wat aardappelpuree erbij. Of ook heel lekker is spinazie/ spaghetti/ spekjes. Of gewoon een blik soep met brood. En ervoor zorgen dat je zo min mogelijk eten weg hoeft te gooien. Succes!
Joe.
TO; wat heb je verder nog in huis? Ik bedoel zoals melk, boter, bloem enz?
Smartieee schreef:
18-04-2019 13:52
Rijst met spinazie a la creme en een gekookt ei of spekjes

Macaroni met doperwten en prei a la creme en evt spekjes

Boerenomelet met ei en groenten

Pannenkoeken met stroop

Wrap met gehakt en kidneybonen en mais

Risotto met bouillon champignons

Allerhande ach met bonusproducten

Rijst met boontjes en satesaus

Allerhande stamppotten

Dit zijn allemaal hele goede voorbeelden. En zodra je weer geld hebt grootverpakkingen kopen van basisingrediënten waar je een paar weken/maanden op verder kunt borduren.

Soep van bouillonblokjes, goedkoop zakje soepgroente, vermicelli.
Blik smak/boterhamworst door de pasta.
Zo moeilijk is het toch niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven