Geld & Recht alle pijlers

hoger beroep, nieuwe vorderingen mogelijk?

19-04-2019 22:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten of je in een zaak over omgangsrecht voor kinderen in een hoger beroep met nieuwe verder gaande vorderingen mag komen.
Bijvoorbeeld: in hoger beroep vraag je 2 dagen en in hoger beroep vraag je co-ouderschap. Mijn ex dreigt met zo'n soort uitbreiding als ik in hoger beroep durf te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je vecht alleen de uitspraak aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat kan, maar vraag het je advocaat, die heeft er verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Dat ga ik ook doen maar kan pas dinsdag. Ik hoop dat er hier juristen zijn die dit weten zodat ik er niet dagen mee rond hoef te lopen. Ik word nooit zo blij van zijn dreigementen waarvan er gelukkig heel veel nergens op gebaseerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
19-04-2019 22:59
Dat ga ik ook doen maar kan pas dinsdag. Ik hoop dat er hier juristen zijn die dit weten zodat ik er niet dagen mee rond hoef te lopen. Ik word nooit zo blij van zijn dreigementen waarvan er gelukkig heel veel nergens op gebaseerd zijn.
Dat is begrijpelijk. Dreigementen zijn nooit leuk. Sterkte, hopelijk snel een beetje rust.
En wat als je akkoord gaat met co-ouderschap, gaat hij dat dan ook nakomen of zijn het loze dreigementen? En zijn er zwaarwegende redenen tegen?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-04-2019 23:01
En wat als je akkoord gaat met co-ouderschap, gaat hij dat dan ook nakomen of zijn het loze dreigementen? En zijn er zwaarwegende redenen tegen?
Dat is maar een voorbeeld. De basiszaak is behoorlijk complex, niet even uit te leggen. Wat hij precies wil gaan eisen zegt hij niet, zijn dreigement is in de strekking van: waag het niet om in beroep te gaan want dan ga ik mijn inzet enorm verhogen.
Het gaat mij niet om de omgangsregeling zelf maar andere factoren waardoor ik in een onmogelijk positie geplaatst ga worden (in eerste aanleg is nog geen uitspraak, wel 2 tussenvonnissen)
Alle reacties Link kopieren
Als je Googled op eiswijziging hoger beroep, dan vind je dat dat inderdaad wel mogelijk is. Er zijn wel beperkingen aan, niet alles mag (het mag bv niet leiden tot onredelijke uitstel) maar het is ook niet zo dat het bij definitie uitgesloten is.
Of het in jouw geval kan, moet je echt aan een advocaat overlaten. De wet sluit het in elk geval niet uit.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
19-04-2019 23:06

Het gaat mij niet om de omgangsregeling zelf maar andere factoren waardoor ik in een onmogelijk positie geplaatst ga worden (in eerste aanleg is nog geen uitspraak, wel 2 tussenvonnissen)
Maar je weet dus nog niet eens zeker wat de uiteindelijk uitspraak gaat zijn.

Waarom denk je dat je nu geen gelijk zal krijgen en de zaak gaat verliezen?

Waarom denk je dat je in hoger beroep wel gelijk gaat krijgen?

Ik kan mij zo voorstellen dat als bepaalde punten in hoger beroep slechter uitpakken voor je ex dat dit dan op andere punten gecompenseerd gaat worden. Maar hoe dat juridisch echt zit weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
De eisen die hij wil gaan stellen, zijn dat 'logische' eisen? In die zin dat als hij voor co-ouderschap zou gaan, woont hij dan ook in de buurt of woont hij 100km verderop en is de kans dat hij zoiets toegewezen krijgt (zonder verhuizing van zijn kant) nihil?
Alle reacties Link kopieren
Of het logisch is weet ik niet. Ik vind zijn huidige eisen ook niet logisch. Geen idee wat de rechters daarvan gaan vinden. Het ligt in ieder geval nu al ver van wat de hoge raad bepaalt heeft.
Echter mocht hij zijn zin krijgen dan kom ik qua werk, financien, niet meer kunnen gaan werken vanwege afstand en reistijden en alle werk/zorgcombinztie is voor mij, enorm in de problemen.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk. Hij wil dus niet dat je voor je werk gaat verhuizen verder bij hem vandaan. Of hij wil dat je terug verhuist.

Aangezien je zonder co-ouderschap verder bij elkaar vandaan kan wonen, wil hij dus zijn wens kracht bijzetten door co-ouderschap te eisen.

Er zullen meerdere factoren meespelen en het is aan de rechter om te bepalen waar hij het meeste belang aan hecht.
Als de Hoge Raad al iets bepaald heeft, dan is er toch al hoger beroep geweest?
Dan kan hij een nieuwe rechtszaak beginnen of in cassatie, maar aan cassatie zitten volgens mij wel begrenzingen (in de zin van dat er iets procedureels verkeerd moet zijn gegaan of zo, klok/klepel).
to sterkte met alles! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven