Geld & Recht alle pijlers

Slotmaker

20-04-2019 22:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Hoe zit het als je sleutel thuis in het slot hebt later zitten en de deur achter je dicht hebt gedaan en jezelf hebt buitengesloten. Je belt en slotenmaker en het zal honderden euro kosten.ik heb gehoord dat je direct moet betalen,hoe moet dat dan als je opdat moment dat geld niet hebt..kun je een rekening achteraf gestuurd krijgen is dat mogelijk?
weer last van topic-diaree?
Jij hebt deuren in huis die in het slot vallen en dan van buiten af niet meer geopend kunnen worden??
Maar goed, ik zou even bellen en het vragen aan de slotenmaker zelf :idee: en meteen een normale klink op de deur laten zetten aan de buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
Bel een betrouwbare slotenmaker. Er zitten veel ‘oplichters’ tussen.
Uhhh vaak niet. Je hebt toch een pinpas (in je eigen huis), dus als de deur open is kan je die pakken, en daarmee afrekenen.
Maar persoonlijk zou ik een nachtje ergens logeren morgen even langs de bouwmarkt om een nieuwe cilinder te halen, en een goede (technische) vriend vragen om met een boor even het slot te doorboren. Op youtube staan genoeg tutorials.
Alle reacties Link kopieren
Als je direct moet betalen is het waarschijnlijk niet de meest betrouwbare slotenmaker.. Zie bijvoorbeeld hier:
https://www.consumentenbond.nl/inboedel ... otenmakers
Overigens: als je een brievenbus in de deur hebt zitten kun je vaak prima met een kledinghanger of verfbeugel de klink omhalen en heb je geen dure slotenmaker nodig.
Alle reacties Link kopieren
Op dit tijdstip zou ik geen slotenmaker meer bellen. Gaat je veel kosten goedkoper om in een hotel de nacht door te brengen .
En dat zijn je zorgen, nu je buiten aan deur staat, het bijna tijd is om te gaan slapen en je op je telefoon of tablet zit te tokkelen?

Of was het maar bij wijze van spreken?
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 20-04-2019 22:52
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
20-04-2019 22:44
Bel een betrouwbare slotenmaker. Er zitten veel ‘oplichters’ tussen.
Wat is een betrouwbare dat weet je vooraf niet.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen is een ruitje intikken stukken voordeliger.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
20-04-2019 22:40
weer last van topic-diaree?
huh? To's eerste bericht sinds maanden.
chocolol schreef:
20-04-2019 23:00
huh? To's eerste bericht sinds maanden.
maar nooit meer ergens op reageren........................
Utakar schreef:
20-04-2019 22:45
morgen even langs de bouwmarkt om een nieuwe cilinder te halen
Grapjas.
Alle reacties Link kopieren
Of probeer de deur met een pinpasje open te maken. Als het lukt ben je zo binnen.
Alle reacties Link kopieren
Reken maar op een belachelijk bedrag. Je hebt gewoon weinig keus: je staat buiten en zij kunnen je binnenlaten.
ereader schreef:
20-04-2019 23:21
Grapjas.
Rare reactie...
Utakar schreef:
20-04-2019 23:44
Rare reactie...
Welke bouwmarkt is dan open morgen?

Edit: ik zie dat er wel bouwmarkten open zijn, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
20-04-2019 22:43
Jij hebt deuren in huis die in het slot vallen en dan van buiten af niet meer geopend kunnen worden??
Maar goed, ik zou even bellen en het vragen aan de slotenmaker zelf :idee: en meteen een normale klink op de deur laten zetten aan de buitenkant.
Is dat zo vreemd? Onze voordeur doet dat ook. Zo’n beetje iedereen hier heeft zo’n voordeur.
Superhuisvrouw schreef:
20-04-2019 22:48
Op dit tijdstip zou ik geen slotenmaker meer bellen. Gaat je veel kosten goedkoper om in een hotel de nacht door te brengen .


Moest gelijk aan dit topic denken

geld-recht/slotenmaker-opgelicht-wat-nu ... ges/408309
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-04-2019 22:53
Over het algemeen is een ruitje intikken stukken voordeliger.
Moet er wel een ruitje inzitten.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
21-04-2019 09:54
Moest gelijk aan dit topic denken

geld-recht/slotenmaker-opgelicht-wat-nu ... ges/408309
Ja inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-04-2019 22:53
Over het algemeen is een ruitje intikken stukken voordeliger.
Bij mij niet hoor. Alleen grote ramen bereikbaar, en die keer dat de slotenmaker moest komen kostte me dat 60 euro.

Geen contant geld is meestal geen probleem, vaak kun je wel pinnen (de meeste mensen hebben geen geld in huis voor dit soort dingen, dus gebeurt ze dagelijks). Gewoon even vragen aan de telefoon. Geen geld als in ook geen geld op een rekening kan wel een probleem zijn. Wellicht even lenen van iemand?

En wat betreft betrouwbaarheid: je weet het nooit, maar sites als 123slotenmaker, slotenmakernu enz geven vaak wel meer problemen dan de lokale slotenboer.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet gebeurd maar ik vraag het me wel af wat ik zou moeten in zo n situatie.en als Ik van niemand geld kan lenen wat dan.ben zo bang dat ik in zo n situatie kom..
Alle reacties Link kopieren
reign schreef:
21-04-2019 13:16
Het is nog niet gebeurd maar ik vraag het me wel af wat ik zou moeten in zo n situatie.en als Ik van niemand geld kan lenen wat dan.ben zo bang dat ik in zo n situatie kom..
1. Zorg dat je ergens een reservesleutel hebt liggen bij iemand.
2. Koop een digitaal cilinderslot dat je kunt openen met je afstandsbediening (goedkoper dan een slotenmaker buiten kantooruren).
3. Verstop een reservesleutel onder een tegel in de buurt.
4. Zorg dat je binnen een envelop hebt liggen met 500 euro in briefjes van 50. Kun je altijd in een noodgeval betalen. Ook als het niet om slotenmakers gaat is het handig om thuis iets van cash te hebben liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven