Geld & Recht alle pijlers

Wat zou je doen als je de loterij won

22-04-2019 14:12 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic als dit is er vast al eens geweest maar ik vind het leuk om erover te fantaseren. Ik koop niet vaak een lot maar heb er nu toevallig eentje voor de Koningsdag-loterij. De hoofdprijs is 20 jaar lang 250.000 euro netto per jaar.
Wat zou jij doen als je zo’n prijs zou winnen?
Alle reacties Link kopieren
Om af te trappen. Ik woon op zich heerlijk maar zou wel gaan verhuizen naar een vrijstaande woning. Lijkt me heerlijk om geen directe buren te hebben. Ook zou een lekkere lange vakantie boeken en mijn hele familie meenemen. Verder heb ik geen kinderen maar ik zou wel een leuke spaarrekeningen openen voor nichtjes en neefjes.
Mezelf de pleuris schrikken want ik speel nooit dergelijke kansspelen.
M'n tuin 'ns goed onderhanden laten nemen
Een echt ingegraven zwembad laten plaatsen
Een fluisterstille inbouw airco
Nieuwe keuken
SUV
Reizen
en uiteraard m'n moeder mee laten profiteren
Meer personeel in dienst nemen. Het huis van de buren erbij kopen. Verder zou ik niets veranderen. Ik zou niet meer of minder gaan werken en ook mijn kinderen niet anders opvoeden. Ik spaar nu al voor ze en dat is hopelijk genoeg voor een eventuele studie. Mijn man zou wel wat meer plannetjes hebben, vermoed ik, die dan te maken hebben met zijn onderneming.
Alle reacties Link kopieren
Een deel weggeven, financieel advies inwinnen en een deel investeren zodat ik er ook na mijn pensioen nog wat aan heb. En ons huis versneld af (laten) bouwen.
Huisje kopen in het bos op max 30 min rijden, mn baan halveren (want ik vind mn collega’s leuk) met de andere helft van de tijd de coupeuse opleiding volgen, ateliertje huren, lekker prutten. En ik zou vrijwilligerswerk willen doen: bijles aan pubers-zonder-rijke ouders. Mag in mn atelier. Oh en aangezien ik dan toch ook veel flexibeler ben: puppies!
Ik weet het al precies...ik zou mn baan opzeggen, meteen daarna langs een makelaar/architect ect om mijn droomhuis te laten zoeken/bouwen. Daarna naar de dealer voor een nieuwe auto. En dan in afwachting van mijn nieuwe huis en auto lekker op vakantie gaan.

En als ik dan uitgerust ben van alles ga ik eens bekijken waar ik mijn geld in kan investeren, en wat ik leuk vind om voor de rest van mijn leven te doen. Ik zou het wel leuk vinden om een project ergens op te zetten maar hoe of wat zie ik dan wel :mrgreen:
Ik zou een tweede huis in Spanje kopen met zwembad en aan het strand.
Het is natuurlijk een relatief kleine prijs, maar ik zou gewoon blijven werken, wel wat vaker een paar weken vrij nemen en ik zou sparen voor een huis voor mijn kinderen als ze uit huis gaan.
En natuurlijk mijn huis wat verbouwen, met plannen die ik nu ook heb (en die ik voorlopig nog niet uitvoer).
Verder gewoon net wat ruimer leven en ervoor zorgen dat een goede vriendin dat ook kan. En natuurlijk goed voor mijn pensioen zorgen (cq voor de erfenis van de kinderen, mocht ik geen 100 worden).
Mijn enige wens is dan eigenlijk stoppen met werken. Dat zou ik zo fijn vinden.
Materieel heb ik eigenlijk geen wensen, heb een fijn huis, nieuwe auto en heb verder niets nodig.
Hutje op de hei kopen, een SUV, reizen en sparen.
-jolijn- schreef:
22-04-2019 14:24
Het is natuurlijk een relatief kleine prijs, maar ik zou gewoon blijven werken, wel wat vaker een paar weken vrij nemen en ik zou sparen voor een huis voor mijn kinderen als ze uit huis gaan.
En natuurlijk mijn huis wat verbouwen, met plannen die ik nu ook heb (en die ik voorlopig nog niet uitvoer).
Verder gewoon net wat ruimer leven en ervoor zorgen dat een goede vriendin dat ook kan. En natuurlijk goed voor mijn pensioen zorgen (cq voor de erfenis van de kinderen, mocht ik geen 100 worden).
Kleine prijs??? Is toch echt 5 miljoen.

En volgens mij kan je het ook in 1 x laten uitbetalen ipv 20 jaar lang een deel (heb totaal bedrag wordt dan wel wat lager geloof ik, maar altijd nog een paar miljoen)
Een bungalow kopen, ergens net buiten Rotterdam. Het mooi inrichten en verder gaat het leven door zoals het is.
Ik denk dat ik wat geld reserveer voor een paar goede doelen die iets met dieren doen, maar ook dat maak ik niet te gek.
gizzmo-returns schreef:
22-04-2019 14:27
Kleine prijs??? Is toch echt 5 miljoen.

En volgens mij kan je het ook in 1 x laten uitbetalen ipv 20 jaar lang een deel (heb totaal bedrag wordt dan wel wat lager geloof ik, maar altijd nog een paar miljoen)
Even nagekeken, uitkering in eens is 4,4 miljoen. Best kleine prijs inderdaad.....not
gizzmo-returns schreef:
22-04-2019 14:27
Kleine prijs??? Is toch echt 5 miljoen.

En volgens mij kan je het ook in 1 x laten uitbetalen ipv 20 jaar lang een deel (heb totaal bedrag wordt dan wel wat lager geloof ik, maar altijd nog een paar miljoen)
Ja... maar als de gewone jackpot in de staatsloterij op het minimum staat, 7,5 miljoen, dan wacht ik nog even tot hij oploopt voor ik meedoe.
Ik bedoel, 5 miljoen is geweldig, maar je kunt er niet van rentenieren en stoppen met werken is misschien ook niet het verstandigste.
Alle reacties Link kopieren
Het grote boshuis dat hier op de hoek al een paar jaar te koop staat kopen en eco-opknappen, minder werken en me uitleven op mijn hobby’s waar ik dan eindelijk tijd voor heb.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, 1 dag minder werken denk ik. Cabrio kopen, veel reizen, nieuw dak op 't huis, man lekker stoppen met werken, veel dagjes weg. Misschien een vakantiehuisje ergens. Vrijwilligerswerk gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en elke dag een schoonmaakster en een tuinman wekelijks!
-jolijn- schreef:
22-04-2019 14:30
Ja... maar als de gewone jackpot in de staatsloterij op het minimum staat, 7,5 miljoen, dan wacht ik nog even tot hij oploopt voor ik meedoe.
Ik bedoel, 5 miljoen is geweldig, maar je kunt er niet van rentenieren en stoppen met werken is misschien ook niet het verstandigste.
Als je geen buitensporig levenspatroon gaat aannemen, kan je best stoppen met werken.
gizzmo-returns schreef:
22-04-2019 14:27
Kleine prijs??? Is toch echt 5 miljoen.

En volgens mij kan je het ook in 1 x laten uitbetalen ipv 20 jaar lang een deel (heb totaal bedrag wordt dan wel wat lager geloof ik, maar altijd nog een paar miljoen)
Het lijkt mij juist prettig om het jaarlijks uitgekeerd te krijgen bovenop mijn eigen salaris en het inkomen van mijn man. Tegen in één keer 5 miljoen zou ik ook geen nee zeggen, maar volgens mij went dat heel snel.
-jolijn- schreef:
22-04-2019 14:30
Ja... maar als de gewone jackpot in de staatsloterij op het minimum staat, 7,5 miljoen, dan wacht ik nog even tot hij oploopt voor ik meedoe.
Ik bedoel, 5 miljoen is geweldig, maar je kunt er niet van rentenieren en stoppen met werken is misschien ook niet het verstandigste.
Van 5 miljoen kan ik prima rentenieren hoor! En zelfs met 1 miljoen zing ik het wel uit.
Ogen laten laseren, implantaten nemen, garderobe vernieuwen, huis met zwembad kopen, leuke tuinman in dienst nemen en dan lekker lang op vakantie.

edit: stoppen met werken, die baan gun ik wel iemand anders ;-D
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 14:41
18.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poeh. Werken doe ik al niet. We hebben al een afbetaald huis. Huizen kopen voor de kinderen, lekker reizen, veel weggeven aan vrienden en familie, en beleggen denk ik.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2019 14:33
Van 5 miljoen kan ik prima rentenieren hoor! En zelfs met 1 miljoen zing ik het wel uit.
Ja, van 20 jaar 250.000 kun je heel ruim leven 20 jaar lang. Van 125.000 over 40 jaar ( stel je gebruikt de helft en spaart de andere helft voor later) ook redelijk ruim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven