Geld & Recht alle pijlers

Zand door aanleg straat

23-04-2019 22:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Never mind
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2019 15:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
98.20% gewijzigd
Overdrijven is ook een vak. Hoeveel kost wat zand wegscheppen en wat aarde er weer terug op nu helemaal?
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze de voegen opnieuw gedaan en nee geen nieuwe planten maar wel na een aantal klachten een stel jongens die de cementhoopjes weg kwamen steken, de plantenpotten uitveegden en de ramen lapten.
Weet niet hoe erg het er echt bij jou aan toe is. Maarre, donderdag krijg je sowieso zand :D
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat zonde. Ik zou zowel de gemeente als de aannemer aansprakelijk stellen.
nina1966 schreef:
23-04-2019 22:08
Hier hebben ze de voegen opnieuw gedaan en nee geen nieuwe planten maar wel na een aantal klachten een stel jongens die de cementhoopjes weg kwamen steken, de plantenpotten uitveegden en de ramen lapten.
Weet niet hoe erg het er echt bij jou aan toe is. Maarre, donderdag krijg je sowieso zand :D
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Gemeente erop aanspreken, als het goed is loopt er buiten wel een toezichthouder rond en anders even bellen.
Alle reacties Link kopieren
En wie mag ik dan aanschrijven voor het Sahara zand op m’n auto en tuinmeubelen? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Never mind
adelaar81 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 14:34
Reden: Niveau vd reacties
97.87% gewijzigd
Tattooaddict87 schreef:
23-04-2019 22:15
En wie mag ik dan aanschrijven voor het Sahara zand op m’n auto en tuinmeubelen? :facepalm:
Als je het weet...geef even door. Heb net mijn ramen gelapt... 😠
Alle reacties Link kopieren
het zand is er ingewaaid?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
never mind
adelaar81 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 14:33
Reden: Niveau vd reacties
90.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
23-04-2019 22:17
In deze tijd van het jaar staan vaste planten natuurlijk al boven de grond; we hebben een redelijk grote voortuin en het gaat echt om iets van 5cm hoog dat er nu ingewaaid is. Ik schat dat het toch meer dan 1000 euro zal kosten voor het weghalen vh zand ervan uitgaande dat het grind er niet deels uit zal moeten. En dan heb ik het ook nog niet over de schade aan bepaalde planten. Als ik het in een half uurtje zelf zou kunnen fixen zou ik er ook niet over klagen.
Jeetje, hoe groot is jouw tuin? Je 20 uur een hovenier laten komen die zo'n 50,- per uur vraagt. Die zal een aardig eind komen! En ik denk dat er zeker ook mannetjes zijn die het voor de helft komen doen. Die kan er dan 40 uur aan besteden! Als je dat denkt nodig te hebben heb je wel een mega-tuin!
Alle reacties Link kopieren
Hier stuift het ook. Ik moet zelf de zaak schoonmaken.
Als een kraan een bak zand verkeerd gooit, neem ik aan dat het op één hoop ligt.

Voor 1000 euro kun je iemand 20 a 25 uur inhuren lijkt me redelijk veel om wat zand op te ruimen. Heb je foto's?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
23-04-2019 22:18
Als je het weet...geef even door. Heb net mijn ramen gelapt... 😠
Volgens de nieuwsberichten komt het uit Tunesië / Noord Afrika. Dus maar een brief naar de president van Tunesië doen dan? 😂
Alle reacties Link kopieren
never mind
adelaar81 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 14:34
Reden: Gewoon
95.21% gewijzigd
Als je persé iemand wil aanschrijven, dan dus de gemeente. Niet de aannemer zelf, maar de opdrachtgever, de gemeente dus. Ik verwacht er niet veel van. Kun je niet gewoon wat zakken compost storten? Het lijkt me overigens sterk dat vaste, gewortelde planten zo’n last zouden hebben van een laagje zand dat langzaam in de grond zal regenen.

Enneh, wat is er donderdag? Ik snap ‘m niet! :-? (Edit: aha! Snap ‘m!)
Adelaar81 schreef:
23-04-2019 22:30
Never mind, blijkbaar vindt iedereen het onzin. We hebben veel geld en tijd in de aanleg van de voortuin gestoken, en er nogal zuur over dat dit nu verziekt is/wordt. Voortuin is niet supergroot iets van 8 meter diep en dan over de breedte vh huis maar genoeg om het een flinke klus te laten zijn.
Ik ga morgen idd de gemeente maar bellen hoe ze dit op gaan lossen
Niks gehoord over het Sahara zand? Doe een rondje Google zou ik zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
23-04-2019 22:30
Never mind, blijkbaar vindt iedereen het onzin. We hebben veel geld en tijd in de aanleg van de voortuin gestoken, en er nogal zuur over dat dit nu verziekt is/wordt. Voortuin is niet supergroot iets van 8 meter diep en dan over de breedte vh huis maar genoeg om het een flinke klus te laten zijn.
Ik ga morgen idd de gemeente maar bellen hoe ze dit op gaan lossen
Het is inderdaad een beetje onzin, ja! Maar dat is mijn mening. Er gaat aankomende dagen wat regen vallen, wacht dat even af. Dan zal het meeste al verdwenen zijn. En er komt zoals je waarschijnlijk wel gelezen heb, ook Sahara zand aan. Wat wou je daar tegen doen dan? De president van Tunesië aanschrijven? 🙄
Alle reacties Link kopieren
Bel de gemeente, die spreekt de aannemer aan.
Alle reacties Link kopieren
Vaste planten gaan echt niet dood van een laagje geel zand. Daarnaast zou ik even wachten tot de regen komt dikke kans dat het weg regent of je kiest ervoor om.... nu het nog droog is het met een bladblazers de straat in de blazen. €1000 euro schade is natuurlijk overdreven. En eerlijk... als je daar bij mij mee zou aankomen zou ik echt heel hard lachen en verder je niet meer serieus nemen. Zou hier dus beetje aan denken als je de gemeente belt en je verhaal doet. Ik snap uiteraard dat het balen is, zeker als je je tuin net gedaan hebt maar dit is echt wel oplosbaar binnen mogelijkheden die je zelf kunt aandragen.
.
anoniem_176786 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 18:58
Reden: Nevermind
98.80% gewijzigd
Wij hebben onze achtertuin met 4 kuub laten volstorten, egaliseren en gras laten leggen over 75 m2. Dat was 1000 euro. Je gaat me echt niet vertellen dat de voortuin een beetje opknappen zoveel moet kosten.
Ik zou bij de opdrachtgever klagen. Hier in de straat zijn door werkzaamheden eens enkele kabels beschadigd waardoor iedereen in de straat problemen had met de vaste telefoonlijn, tv en internet. Er kwam iemand om dat te maken alleen dan moest de straat weer ergens worden open gebroken. Nee dat gingen de stratenmakers niet doen want het lag net dicht en veel werk. Toen is de man van de kabels naar hun baas en opdrachtgever gestapt en toen kon die na een tijdje eindelijk z'n werk doen. Stratenmakers balen maarja dan moeten ze het niet kapot maken.
Ik snap heel goed dat je dit heel vervelend vindt. Als je veel tijd en moeite hebt gestoken in je tuin dan is het echt niet fijn als er nu 5cm zand overheen ligt. Dat is nogal een pak en het is terecht dat je daar over klaagt.

Wat je eraan kunt doen weet ik niet, want de kans is groot dat er sprake is van overmacht en dan wordt het een frustrerend gevecht tegen plaatselijke overheid en aannemer die elkaar ongetwijfeld de schuld geven en jou van het kastje naar de muur sturen. Ik zou er zelf voor kiezen om dit als een gevalletje pech in het leven te beschouwen en een zaterdag de handen uit de mouwen te steken.
Grindpad vol geel zand is makkelijk opgelost; wachten op regen of tuinslang er op en dan zakt het vanzelf weg tussen de steentjes. En 5 cm zand kan je wel wegscheppen. Of je harkt het door de aarde heen. Dat komt allemaal niet zo nauw. Gooi je er wat zakken compost bij (of je laat het vanaf een vrachtwagen storten) en dan heb je gewoon weer tuinaarde. Dat kost geen 1000 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven