Geld & Recht alle pijlers

Nieuw huur appartement

04-05-2019 09:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies!

Sinds een paar weken zijn mijn vriend en ik verhuist naar een 3 kamer app. 70m2!
Helemaal blij aangezien het nieuw gerenoveerd is en wij de eerste bewoners zijn , splinternieuwe keuken en vloer en andere voorzieningen.

Maaaaaaar.... de voordeur van het complex gaat niet op slot? Ze hebben er een intercomsysteem ingebouwd 2 weken geleden en sindsdien niks meer gehoord en de deuren gaan niet op slot.
Ook zit er op onze voordeur aan beide kanten een deurkruk (we kunnen de deur alleen afsluiten door vanbinnen op slot te draaien), als mijn vriend dus sochtends heel vroeg de deur uitgaat of ik, en een van ons slaapt nog staat in principe elke deur die toegang geeft tot ons huis open, we moeten constant onze voordeur opslot draaien omdat er anders iemand naar binnen kan lopen.
Ik vind dit best gevaarlijk.

In hoeverre is mijn verhuurder verplicht mijn deurkruk te vervangen in een knop aan de buitenkant zodat niemand de deur van buiten kan open maken en om de voordeur bij de intercom met een slot te beveiligen?
Staat er niets iets in je papieren over dit soort dingen?
Ik vind dat hij dat heeel erg verplicht is.
Je moet nu echt eisen gaan stellen.
Dit kan echt niet.
Heb je ze al verzocht om dat te doen dan? Weigeren ze?
Trouwens is er geen VVE?
RikM schreef:
04-05-2019 09:56
Heb je ze al verzocht om dat te doen dan? Weigeren ze?
En dit ja.
En ja VVE is voor koop maar bij verhuur heb je ook zoiets.
Huurders commissie heet dat dan volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Als de deur alleen van binnen op slot kan hoe doe je dat dan als je allebei weg bent?
Met hoeveel andere mensen wonen jullie daar? Je kan je eigen voordeur toch wel van buiten op slot doen?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
04-05-2019 09:57
Als de deur alleen van binnen op slot kan hoe doe je dat dan als je allebei weg bent?

Dat vraag ik me ook af. Als er geen sleutelgat aan de buitenkant zit schiet je er niet zoveel mee op als de klink wordt vervangen door een knop, want dan kun je zelf ook je woning niet meer in. En anders lijkt het me geen probleem, dan kun je de deur dus gewevan buitenaf op slot draaien, ook als er nog iemand thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een deurklink aan beide kanten. Ik vind het ideaal. Ja, je moet altijd je deur op slot doen, maar je kunt jezelf nooit buitensluiten. Kwestie van gewenning.
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een klink aan beide kanten, maar kunnen de deur zonder sleutel op slot doen door de klink omhoog te bewegen. Misschien is dat de oplossing?
Trotter schreef:
04-05-2019 10:05
Dat vraag ik me ook af. Als er geen sleutelgat aan de buitenkant zit schiet je er niet zoveel mee op als de klink wordt vervangen door een knop, want dan kun je zelf ook je woning niet meer in. En anders lijkt het me geen probleem, dan kun je de deur dus gewevan buitenaf op slot draaien, ook als er nog iemand thuis is.
Dit. Ik neem aan dat je de deur ook van de buitenkant op slot kan draaien. Geen probleem dus lijkt me.

Over de voordeur van het complex zou ik wel contact opnemen met de verhuurder. Grote kans dat dat nog op de planning staat geregeld te worden.
Ik snap er ook niks van. Als de deur alleen van binnen uit op slot kan, dan kun je dus nooit weg.

En anders, doe eens gek, bel de huisbaas en leg je probleem voor. Of nog bonter, ga naar een slotenmaker, leg dit rare probleem uit, vraag wat de oplossing kost, lap 200 euro en je bent van al het gezeik af.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend kan toch de deur achter zich op slot draaien? Doe niet zo ingewikkeld
AnnabeldeDertiende schreef:
04-05-2019 10:09
Of nog bonter, ga naar een slotenmaker, leg dit rare probleem uit, vraag wat de oplossing kost, lap 200 euro en je bent van al het gezeik af.

Je gaat toch geen 200 euro lappen voor iets wat de verhuurder moet regelen? Wat denk je dat TO aan huur betaalt?
RikM schreef:
04-05-2019 10:12
Je gaat toch geen 200 euro lappen voor iets wat de verhuurder moet regelen? Wat denk je dat TO aan huur betaalt?
Daarom zeg ik ook, bel de huisbaas. Of optie 2, als je geen zin hebt in gedoe om een slot met je huisbaas of geen geduld of er om welke reden dan ook niet met je huisbaas over wil bellen, dan regel je het zelf. Ben je van al het gezeik af, precies wat ik zei.

Dus dan koop je het gedoe met je huisbaas af. Wat je zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
De deur van jouw woning kan je niet van buitenaf op slot draaien met een sleutel? Ik zou daar na laten kijken, dat is namelijk heel raar. Is dat bij elke appartement in het complex zo? Dan kun je dus nooit samen weg?
We zijn nog bij stap 1, bel de verhuurder. We weten niet of TO dat al gedaan heeft. Volgens mij zit ze nog vast bij "sindsdien niks meer gehoord".
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je nog geluk dat je samen woont. Als je alleen woont moet je dus altijd thuisblijven? Anders kan iedereen zo je huis in.
Alle reacties Link kopieren
Dat de deur van hun eigen huis niet op slot kan dames hebben jullie verkeerd gelezen. Vriend is alleen te lui om de deur even op slot te draaien als hij weggaat.
Dat de deur van het hele complex niet op slot kan is raar. Er is een intercom geïnstalleerd dus er is of komt waarschijnlijk ook een deur met zo'n slot waar geen sleutel voor nodig is maar een elektronische sleutel. De levering van die sleutels duurt nog wel eens.
TO moet gewoon de verhuurder even bellen.
Enne, TO, dat op slot draaien is heel normaal hoor. Veel deuren hebben gewoon twee klinken en zijn niet op slot. Als je je zo onveilig voelt kan je vriend de moeite nemen om hem op slot te draaien.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
04-05-2019 10:09
Ik snap er ook niks van. Als de deur alleen van binnen uit op slot kan, dan kun je dus nooit weg.

En anders, doe eens gek, bel de huisbaas en leg je probleem voor. Of nog bonter, ga naar een slotenmaker, leg dit rare probleem uit, vraag wat de oplossing kost, lap 200 euro en je bent van al het gezeik af.
Pas op met zelf een slot vervangen als je huurt. Veel verhuurders hebben ergens in de voorwaarden staan dat met een slot dat niet door hen is vervangen de schade aan deur/kozijnen/slot ed bij inbraak voor eigen kosten is.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, in zo'n complex moet de huisbewaarder in je woning kunnen. Ivm lekkage ed.
Denk dat je flink problemen krijgt als je het slot van je appartement gaat veranderen. Die voordeur komt heus nog wel. Het is net een paar weken dat TO er woont en de intercom is nét aangelegd. Elektronisch slot zal wel snel volgen.
Ze schrijft toch echt zelf:
we kunnen de deur alleen afsluiten door vanbinnen op slot te draaien
Superuser2018 schreef:
04-05-2019 10:27
Ze schrijft toch echt zelf:
we kunnen de deur alleen afsluiten door vanbinnen op slot te draaien
Maar als je een beetje logisch nadenkt weet je dat dat gewoon niet kan kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven