Geld & Recht alle pijlers

Rijk & eenzaam: Herkenbaar? Geen OP

04-05-2019 22:16 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2020 18:03
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat jullie rijkdom iets te maken heeft met het feit dat je weinig vrienden hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben arm en eenzaam. Sorry.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
lijkt me nogal een geisoleerd bestaan, waarom doen jullie geen vrijwilligerswerk, iets terug doen voor de maatschappij?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet, maar hebben jullie dit al eens voorgelegd aan die vrienden, aangegeven dat jullie ontzettend balen van die opmerkingen over jullie financiële situatie? Of het nu voortkomt uit een misplaatste vorm van jaloezie of dat het daadwerkelijk hun humor is en zij vinden dat ze zich die grappen als vrienden wel kunnen veroorloven, jullie balen ervan en het bederft voor jullie de vriendschap.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik denk wel dat je beter rijk en eenzaam kan zijn dan arm en eenzaam
Alle reacties Link kopieren
Die eenzaamheid lijkt me meer zitten in het thuis zitten dan rijkdom? Je kunt ook arm zijn en thuis zitten en daardoor eenzaam...
Alle reacties Link kopieren
Weg
emmadebemma wijzigde dit bericht op 10-01-2020 20:54
98.75% gewijzigd
Mijn man had een vriend van de middelbare school die hem niet meer wil zien omdat hij naar zijn eigen zeggen 'niks van zijn leven heeft gemaakt' en het te confronterend vind om met ons af te spreken omdat wij vermogend zijn.
Heel verdrietig. We zouden hem graag in ons leven willen. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rijk, heb daardoor ontzettend veel vrienden (of nouja, ze doen alsof) en vind het grappig om hier iedereen tegen de haren in te strijken. Vooral degenen die hier hun dagen slijten en denken dat ze door hun ervaringen op dit forum de wijsheid in pacht hebben zijn retegrappig om uit te dagen. Als je toch niet hoeft te werken zou ik me gewoon hier bij de incrowd voegen. Heb je toch het idee dat je vrienden hebt en kost het je niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom je het feit dat je rijk bent, met vrienden deelt.
Hou dat geld voor jezelf, geniet er ondertussen van, maar loop er niet mee te koop.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je niet met geld pronkt en bijv vrijwilligerswerk doet, kun je heus vrien den hebben die graag met je samen zijn. Om jou.... laat niet merken dat j e veel geld hebt. Hoeft niemand te weten.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet met geld te koop te lopen hoor, mensen vermoeden toch wel dat er geld is. Makkelijk die nieuwe bank (en ja als ze op visite komen zien ze die) Joh zat van een winter zonder sneeuw, volgende week gaan we even naar Zwitserland. Zin in zon, lang weekend naar Spanje. Met de ene auto weggebracht worden en met een andere (dure) weer opgehaald.
Moet je dan maar in een oud barrel gaan rijden?
Ik snap het issue wel. Als kind was het ook altijd de vraag of ze mij leuk vonden of wat er met mij mee kwam en thuis was.
Mijn eerste vriendje was er ook zo een. Die wilde achteraf niet samenwonen omdat hij me zo leuk vond maar omdat hij dacht dat mijn ouders de woning wel in zouden richten. Ook een beetje hun fout, hij kreeg een autootje toen we voor het eerst samen op vakantie gingen.
Geen hele dure maar toch. En bij hem thuis zaten zijn linkse ouders maar te zeiken. Liefde was snel over toen bleek dat ik niet met een maandelijkse toelage kwam.
Dus ja, geld is echt niet altijd relaxt.
Als ik rijk zou zijn zou ik er dus echt niet mee te koop gaan lopen of mee gaan pronken want dan willen mensen ineens iets van je. Zoals een lening zodat ze dan toch die auto kunnen kopen ofzo en dan moeilijk doen als er terug betaald moet worden want je kunt het toch missen? Of mensen die jaloers zijn dat je toch die leuke reizen kan maken etc etc.

En ook al zou ik rijk zijn, dan wil ik wel gewoon blijven werken of in ieder geval vrijwilligerswerk doen zodat je toch een dagbesteding hebt en je nuttig kan voelen voor de maatschappij. Wellicht is dat nu gezien je gezondheid niet mogelijk maar ik zou er toch over nadenken voor als het weer wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Wil toch ook even aangeven dat hoewel je wat meer op je hoede moet zijn eenzaamheid in jezelf zit en je dus ook bij jezelf moet oplossen.
Ja je wordt wel door geld eenzaam als je met vrienden uiteten afspreekt en dan verwacht dat ze bij librije eten iedere week terwijl ze minimum loon verdienen.
Maar je kunt prima vriendschappen onderhouden met verschillend inkomen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder om te lezen dat je denkt dat die eenzaamheid komt, omdat jullie veel geld hebben.
nina1966 schreef:
04-05-2019 22:59
Wil toch ook even aangeven dat hoewel je wat meer op je hoede moet zijn eenzaamheid in jezelf zit en je dus ook bij jezelf moet oplossen.
Ja je wordt wel door geld eenzaam als je met vrienden uiteten afspreekt en dan verwacht dat ze bij librije eten iedere week terwijl ze minimum loon verdienen.
Maar je kunt prima vriendschappen onderhouden met verschillend inkomen hoor.
Dat is ook belangrijk ja. Ik had vroeger een vriendin die in dure merkkleding liep, de Bijenkorf was haar favoriete winkel en ze liep vaak in Calvin Klein, DKNY, Ralph Lauren etc etc. Ze had wel wat van H&M en Esprit maar het meeste was duur. Shoppen met haar was nooit zo leuk want in die dure winkels kon ik nooit wat kopen en wat voor haar goedkoop was vond ik al duur. En als we ergens wat gingen eten was ze gewend om naar een luxe broodjeszaak te gaan enzo terwijl ik zoiets had een broodje van de Hema of Bakker Bart is ook goed?! Nee ik wilde niet dat ze voor mij betaalde en wilde ook niet steeds naar die dure broodjeszaak want dat kostte mij teveel.
Als je rijk bent en niet meer hoeft te werken kun je toch leuke dingen gaan ondernemen? Ga lekker de wereld rondreizen. Je doet onderweg vanzelf leuke contacten op.
Solomio schreef:
04-05-2019 22:31
Ik ben arm en eenzaam. Sorry.
Same here.

Rijker dan bijstand lijkt me opzich best aantrekken.
Maar ik begrijp de nadelen ook zeker. Gaan mensen met mij om omdat ze mij leuk vinden of om het geld.

Geen tips
Ik leef mijn leven. Heb het soms moeilijk. Meestal ivm chronische aandoeningen en de pijn die daarmee gemoeid gaat. Soms ook financieel.
Maar het is zeker niet alleen maar ellende. Juist kleinere dingen gaan waarderen.
Probeer mijn leven zo leuk mogelijk te maken.

Jouw voordeel.. Je kunt er af en toe een weekend of langer tussenuit.
Misschien helpt dat?
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
04-05-2019 22:42
Ik vraag me af waarom je het feit dat je rijk bent, met vrienden deelt.
Hou dat geld voor jezelf, geniet er ondertussen van, maar loop er niet mee te koop.


Dit!!
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Sinds wanneer is de situatie zo? Ben je opeens gestopt met werken en je man ook, of bijna helemaal?
Hoe weten die vrienden dat je zoveel geld hebt geërfd?

Ik vraag het me af omdat ik ook een paar echt rijke vrienden heb, alleen duurde het best lang voor ik doorhad dat ze echt rijk waren. Miljonairs die overigens gewoon nog werkten, als ze hun bedrijf verkopen hebben ze de miljoenen om te spenderen.
Eén van hen heeft een heel luxe jacht die hij altijd zijn roeibootje noemt. Of zijn varende wc :D
Geen mens vermoedt dat die varende plee meer waard is dan hun huis en auto bij elkaar.. niet over geld praten dus.

Vanochtend nog met 1 van hen gebeld; hij zei dat hij echt in Spanje wil gaan wonen zodra het kan. Voor het lekkere weer. Mensen weten meestal helemaal niet wat zijn bezittingen waard zijn omdat er nooit over gepraat wordt.
Ik ben niet rijk en zou op exact dezelfde manier aan iemand vertellen dat ik liever in Spanje woon. Gewoon, voor het lekkere weer en toch dicht bij huis etc.

Ook de rentenierende ouders van een vriendin doen beiden vrijwilligerswerk, bij de voedselbank. Om onder de mensen te zijn zeggen ze dan. Zijn gewoon geen types die gaan golfen, ze hebben alles ook geërfd en hebben wel gewerkt na hun studie. Ze zijn niet eenzaam, praten nooit over geld.

Ga ook iets zoeken om de tijd te doden en praat niet over geld. Nooit. Maak nieuwe vrienden en als je plots rijk bent geworden: zoek hulp hoe om te gaan met dat vele geld. Winnaars van grote geldprijzen krijgen ook begeleiding sinds bleek dat het gros na een paar jaar weer arm was én gescheiden..
Er is vast iets dat je wel kan doen, al is het maar een dagdeel per week om mee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus echt met niemand gedeeld dat ik een grote erfenis gehad heb. Als t al ter sprake kwam, dan zeiden we gewoon: ja we hebben een erfenisje gehad.
En verder gaat t niemand wat aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
redbulletje schreef:
04-05-2019 23:18
Als je rijk bent en niet meer hoeft te werken kun je toch leuke dingen gaan ondernemen? Ga lekker de wereld rondreizen. Je doet onderweg vanzelf leuke contacten op.
Moet je wel zin in hebben, niet iedereen vindt reizen fijn, zeker als je problemen met je gezondheid hebt is het vaak fijner om thuis te blijven.
En wat heb je aan contacten onderweg die je daarna toch nooit meer ziet omdat ze ver weg wonen? Blijft toch wel erg oppervlakkig vrees ik.
Ik wil best een keer de loterij winnen maar ik zou dus echt niet willen dat Gaston of wie dan ook komt aanbellen met een camera ploeg. Wat een ellende. Jaren geleden had iemand in de straat een auto gewonnen en dus iedereen kijken wat die cameraploeg daar deed. Na een paar maanden was die auto verdwenen, verkocht waarschijnlijk. Nee zou niet willen dat iemand het weet want geen zin in bedelaars aan de deur.
Ja maar wat als je direct zou kunnen verhuizen en dat ook doet omdat je in een shitty buurt met gehorige huizen woont...
Dan valt toch wel op dat je ergens geld vandaan hebt, en opeens stoppen met werken is ook raar.
Van een auto zal niemand opkijken, dat zijn geen bedragen die je leven veranderen.

Kan me niet voorstellen dat je in een matig huis met nare buren blijft wonen als je echt miljoenen te besteden hebt na een erfenis of prijs.
Ik zou zwembadfeestjes geven voor mijn vrienden en nieuwe buren, gezellig en je deelt je rijkdom nog ook. Krijg je karma-bonuspunten voor :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven